5.Bölüm🌻

6.8K 305 11
                                    

       Zeliha mutfakta oturmuş sohbet ediyordu emektar Hazal hanımla.
" teyze, yorucu olmuyormu ev çok büyük gibi kalabalıkta"

"olmazmı? tabiki zor oluyor ama Emine var ateş gibi kızdır heryere yetişir, elide pek hızlı sonra Meryem hanım de yardım eder herşeye öyle ben ağa hanımıyım demez burnu yukarda değil hatta Nurin hanımımda büyük yemeklerde hep mutfaktadır böyle olunca kolay" dedi yasli kadın.
  " Bende burda biraz kalacak gibiyim size herşeyde yardım ederim " dedi Zeliş ve o sırada Emine girdi mutfağa,  telaşlandı Zeliş ayağa kalktı kucağında çocuk olan kadındı bu.

    " ayy ablaaa " dedi Emine,
  " bu Roza ne inatçı bir bebek öldürmüş beni çok zor uyudu.Meryem abla geldi aldı da ancak öyle " dedi yakinakarak.
Bu arada ayakta kalan Zeliha'nin boş boş baktığını gören
Hazal kadın tanıttı Emineyi,
  "benim sağ kolum evin olmazsa olmazı "diye koluna sevecen bir şekilde vurdu.
"Nasıl" dedi Zeliş " büyük ağanın hanımı değilmi?"

  " Ayy sus kız Zeliha sus "dedi Emine "benden büyük değilsin herhal 20 yaşındayım Zeliha dedim amma, duymasın ağam öldü öldü bitti aylardır Melek ablayı kaybedince mahvoldu duymasın böyle eş evlilik lafı bize hiç eyi demez"  dedi elini sallaya sallaya " hem Allah korusun tövbe tövbe ben hemde öyle bir ağayla ayy sus sus" diyerek ekledi.
  Zeliha kabahat işlemiş gibi elini ağzına koydu  özür diledi
  "ben bilmiyordum Hasan emmi demedi birşey şimdi duydum şaşırdım" dedi.

   "Roza "dedi Hazal kadın,
  " Melek onu doğurduktan sonra vefat etti zor doğum yapmış kanama olmuş durduramamış doktorlar.
6 ay bitti, perişan oldu herkes hele Zeynel ağa ne gecesi belli ne günü 2 güne bir çocuklara bakar gider,  gelmez bile eve " dedi..
  "Melek çok iyiydi çok,  adı gibi Melekti ağır başlı akıllı, kalbi tertemiz bir hanımdı herkese Melek ti Allah rahmet eylesin"....

   Üzüldü Zeliha duydukları  karşısında merak uyandi icinde "diğer çocuklar "dedi Hazal kadina merakla sordu.

"Ahmet, Meryem hanımındir. Hasan Mirza ile Hüseyin de  Zeynel ağamın yani Rahmetlinin kaldı yavrular geride" diyerek açıklama yaptı yaşlı kadın.
 

  "Allah rahmet eylesin" dedi Zeliha içi acıdı  kalbi sızladı.

   Büyük olan çocuğun öyle bakışı vardiki bu yüzdenmi etkilendim acaba diye düşündü biran  yeşil çakmak çakmak gözleri nasıl içli içli  derinden bakıyordu,  anne özlemi kötü  dedi kendi kendine ve merak etti Melek hanımı ve Zeynel ağayı bu merakının kendini bulacağını deryalara atıp ateşler de yakacağını bilmiyordu henüz...

Mutfakta fazla zaman geçirmişti Zeliha, salonda ise Hasan ağa tüm aile fertlerine olanı biteni Zeliha yı bir süre misafir etmeleri gerektiğini anlattı.
Abidin sinir oldu köylülere" genç bir kız nasıl böyle dile düşer yok yere baba "dedi
"iyi etmişsin başımızın üstüne bacım " dedi..
  Nurin hanım hüzünlendi geçmişi hatırladı. Fatma da kendi de çok gençti o zamanlar yakından oturup hiç görüşememişlerdi ama bir kac kez aynı ortamda bulunmuşlardı nasıl hanımefendi, kibar, nazlı bir gelindi Fatma.
Kendilerinden biraz sonra evlenmişlerdi " geçmiş gün çokta hatırlamam amma Fatma da çok sıkıntı çekti Mehmetle kaçıp gidene kadar..Demekki hastaymış ha çok üzüldüm Hasan ağam çok "dedi..

"Başımın üstüne Zeliha da kızımdır artık "diyerek Diyara ve Meryeme "yavrularım Zeliha'yıda alın aranıza yabancılık çekmesin evi gezdirin küçük odayı verin ona temiz kıyafetler ayarlayın Meryem, yoksa al kızı gidin senin aldığın yerlerden birşeyler al kızcağıza "dedi.

   Meryem  " tamam ana hele yerleşsin illa vardır üstü başı birkaç güne tamamlarım dediklerini,  Roza hiç durmuyor ana hiç, Ahmet le ikisi bir öldürdü beni, sanki tamda doymuyor ağlıyor almaz  istemiyor biberonu,  sende görüyon uyumuyor zorla ben uyuturum az sarılıp sakinleşince uyur kendi evladımdan ayırmam Allah biliyor ama yetemiyom hepsine galiba"  dedi  üzgün ve yorgun Zeliha gelmiş şuymuş buymuş cokta ilgilenecek halde degildi aylardır  heder olmuştu o da.
"Diyar desen hiç bakamaz çocuklar iyice zıvanadan çıkar bunun eline kalsa " diye gorumcesinide takılmadan edemedi.
Diyar ters ters bakti "sana gösteririm Diyarı "diye tehdit etti yengesini..
Yeni yeni eskiye dönmeye çabalıyorlardı Melek öldükten sonra Meryem ile çok iyiydi araları elti değil abla kardeş gibilerdi Diyar hele evin fırtınası kök söktürürdü yengelerine olur olmaz utandırır pat diye odalarına dalar çocukları kışkırtır ortalığı talan ederlerdi.
  Ev bir panayır gibiydi herzeman ses gürültü curcuna Melek ile hepsi gitmişti sanki 6 aydır çıt çıkmıyordu evde Roza nın ağlama sesi vardı tek.
  Mirza icten hissetti annesinin yokluğunu bariz değişti  küçük  çocuk unutur denir ama oyle birsey yoktu his unutulmazdi.
Hüseyin ara ara hatırlayıp ağlıyordu ama sonra oyuna dalıp unutuyordu annesi olmadığını..
  Ahmet ise, annesi kuzenleriyle çok vakit geçirince bir huysuz olmuştu sanki huyu değişmişti..
  Nurin hanım istemesede gözleri yaşlarla  doldu yine, gelinin bu sözleri  icini yaktı birkez daha hepsi zor günler geçirdi hepsine zordu ama en çok ilk gözağrisina zor olmuştu tabiki dağılmışti  dağ gibi gencecik yavrusu..

ZELİHA      (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin