Zeynel takılı kaldı Mirza da.
Önce anlam veremedi. Gelin-isteme-Zeliha-Yusuf diye döndü başı,sonra Yusuf vazgeçti, babam niye istesin ona hem derken babasına baktı kararlı bir çift göz gördü..
Nurin hanım ve Hasan ağa Meryem'i tuttu ama kaydı gitti gitti kadın yağ gibi, Abidin fırladı "Meryem Meryem "diye kucağına çekip yatırdı yanındaki mindere.Bir telaş oldu Diyar çocukları tutuyor,Emine su almaya mutfağa koştu Zeynel de genç gelinin başına geldi.
Hasan ağa gelininin üstüne eğildi. "uyan kızım "dedi titredi sesi suçlu hissetti kendini, Abidin panikledi gözlerinden yaşlar akmaya başladı Meryem Meryem diye sarsıyordu karısını..
Nurin hanım soğuk kanlılıkla elini ovdu "kadının içi geçti oğlum korkma" bişey yok dedi.Su gelince çaptı yüzüne hafif hafif vurdu.. Gözlerini açtı nihayet kadın yavaşça, herkes kendine bakıyordu utandı doğrulmaya çalıştı.
Abidin bastı bağrına babasını anasını gözü görmedi.
"Şükür Allah şükür Allah" dedi sıktı kadını.
- Ne oldu bana? Abidin tamam iyiyim baban var tamam
diye yitti hafif adamı.
- Bayıldın canem niye bayıldın çokmu korktun, ne neyin var günlerdir halsizsin.
- Kızım Meryem kusura bakma gelinim ben sanmadım bu kadar üzülürsün affet babanı dedi yaşlı adam
- Baba yok Estağfurullah ben şey son duyduğum yani Zeliha yı gelin isteyeceğinizi duydum doğrumu?- Doğru duydun kızım sencede münasip olmazmı?
Yine sessizlik herkes birbirine bakıyor.
- Baba ben ne deyim siz bilirsiniz sözünüzün üstüne düşmez bize laf..
- Sizin düşmez ama benim düşer diye hiddetlendi Zeynel ağa;
Kesinlikle kabul etmem istemem baba,bilerek getirdin en başta niyetiniz buydu öylemi- Niyetim öyle olsa gelin getirip gelirdim oğlum.
- Ne o zaman bana laf çıktı diye mi alacam o kızı? Onunda haberi var değilmi bilerek çocukları alıştırdı kendine sizde müsade ettiniz.Benide çağırdın zorla getirdin eve göreyim nasıl bakıyor.Çocuklar size buakdar yükse bakarım ben ama almam kimseyi, ne o kızı nede başkasını biline..
- Ağzından çıkanı duy Zeyneeel, sen bana oğulsun ben sana değil babanla nasıl konuşursun.Ben iş çevirecek adammıyım,gittim zordaydı Mehmet davet ettim kızını misafir ettim.Bir ayda gördüm ki senin çocuklarına ana olur o kız,terbiyeli saygılı kendini bilir, uygun gördüm isterim gelin olarak o kadar..
-Ben istemem baba son sözüm bu istmem.
- İstemezsen çık git evimden çocuklarıda göremezsin daha bu eve girip.Yarın birgün yüreğin soğur, elin vicdansızına emanet ettirmem o çocukalrı da ağalığıda senide..
- İstemem ağalığıda Abdo ya ver. Gelemez kimsede ben Melek'i severim kimseyi istemem..
Dedi ve bir hışımla çıktı gitti evden..Evde herkes bir tuhaf oldu Hasan ağa Meryem'e baktı "hadi toparlan kızım baban üzmez seni daha böyle,"
diye odasına gitti.
Nurin hanım "dışarı çıkın hepiniz" dedi "Meryem kalsın."Abidin
" ana bende kalırım " diyince
" hepiniz gidin" diye kızdı kadın" Diyar Emine çocukları doyurun bakın Meryem' ses etmeyin" dedi
..tamam deyip çıktılar Abidin tedirgindi.Gelinin başını kaldırdı koydu dizine kadın..şalını indirdi örgüsünü attı dizine sevdi kadının saçlarını..
- Meryem, benim güzel kızım.Vefakar gelinim anana hakkını helal et kızım- Ana ne olur niye böyle konuşun?
- Kızım yorma kendini artık iş güç peşine gebesin sen gün saydınmı bilmem ama halin odur. Diyen Kayananası tecrübesini konuşturdu.
Şaşırdı genç kadın bir an düşündü geçmişmiydi günü ama sanki başında davul çalınır gibi uğultu vardı hatırlamadı....
- Yok ana nasıl yani bilmiyom saymadım bu ay
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZELİHA (Tamamlandı)
General FictionHerşey Zeliha'nın verdiği bir karar ile başladı.. Zeliha hem ağlar hem güler hem neşelidir hem kederli.. Zeliha umut olur Zeynel'e.. Gerçek hayattan kesitler ile kurgulanmış bir hikaye.. Genç bir kız Zeliha. Anne Evlat Kadın ...