Szeptember 10., szerda

388 18 4
                                    

*Virág szemszöge

Nyelvtan, kémia, angol, tesi, infó, francia kultúra

Reggel boldogan ébredtem, örültem, hogy Dave belátta, hogy a viselkedése nem vezet sehova. Elindultam a dombon lefelé, Reni és az apukája pont akkor léptek ki az ajtón, mikor eléjük értem.

- Szia Virág - köszönt Reni vidáman - apa ő itt Virág egy osztálytársam. Ez kicsit azért rosszul esett. Egy osztálytársam. Nem régóta ismerjük egymást, de azért mégis azt hittem, hogy több vagyok egy osztálytársnál, mondjuk egy barát.
- Szervusz Virág - biccentett az apukája is - esetleg vigyünk el? Úgyis egy az úticélunk - nevetett egy aprót.
- Igen, ha nem gond - mosolyogtam.
- Dehogy gond!

Az úton szóba jött a stílusom is, és eléggé meglepődtem, hogy Reni apukája ennyire tisztában van a dolgokkal. Mivel sokkal hamarabb odaértünk a sulihoz, mint gyalog, ezért még senki nem állt a bejárat előtti, inkább felmentünk a szekrényeinkhez. A teremben még alig voltak, ami nem csoda, mert tényleg eléggé korán volt még.

-Te beszéltél Zoéval tegnap? - már mindketten a helyeinken ültünk.
- Hát - kezdtem bele kínosan - tegnap reggel igen, meg az egyik szünetben felhívtuk őt a fiúkkal.
- Tessék? - lepődött meg, ami egyáltalán nem ért meglepetésként - Milyen fiúkkal? És én hol voltam?
Kicsit szégyeltem magam, hogy nem szóltam neki, mikor hívtuk, de mérges voltam rá Arnold miatt.
- Ott volt Ricsi, Cortez és Zsolti, Dave-t is akarták hívni, de ő nem érezte jól magát. Arnolddal beszélgettél és nem akartalak megzavarni, mert úgy tűnt, hogy valami fontos dologban vagytok benne.
- De miért hívtátok fel?
- Ricsiék be akarták mutatni neki Cortez, mert már kíváncsi volt rá vagy valami ilyesmi - vontam vállat
- Oh - mintha csalódott lenne - Cortez kíváncsi volt rá?
- Uhum, gondolom Zsoltiék már meséltek az osztályról.
- Értem - mosolygott, de a szemei szomorúak voltak. Ugye nem? Basszus Reninek tetszik Cortez? De úgy tűnik, hogy Corteznek meg Zoé tetszik. De Dave-nek is. Jézusom, ez már szerelmi négyszög vagy mi. Hülye matek. Szerencsére becsengettek, ez pedig megmentett a további kínos csendtől. Ezt nem hiszem el. De várjunk csak! Ez a megoldás!!!! Ha összehozom Renit és Cortezt, akkor Zoé szabad marad és Dave-nek lesz esélye. Egy zseni vagyok! Írok gyorsan Dave-nek. Gyorsan elővettem a telefonomat, de esélyem sem volt írni.
- Kedves Virág - kezdett bele a mondókába Kardos -, nem most szeretted volna használni azt a telefont, ugye?
- Tanár úr, de ez nagyon fontos.
- Igen, ebben teljesen biztos vagyok - bólogatott -, ebben az esetben használd csak nyugodtan! - mosolygott.
- Tényleg? - olyan lelkes lettem, Kardos ilyen kedves lenne?
- Nem! - kiáltott rám, amitől kicsit összerezzentem - Azonnal tedd el!
- Oki - szomorodtam el. Szerintem erre is mondott volna még valamit, de inkább csak legyintett egyet. Hülye Kardos. Hülye nyelvtan. Mégis ki kíváncsi az alá meg mellérendelő mondatokra? Hát én nem..

A második óra kémia volt ami azt jelentette, hogy a laborba kellett elmenni, ahol hála a néninek nem választhattuk ki, hogy ki mellett szeretnénk ülni, hanem névsor szerint kellett. Én Cortez mellett ültem. Mivel 13-an vagyunk, ezért viszont volt egy valaki akinek egyedül kellett ülnie, ez pedig Gábor volt. A tanárnő azt mondta, hogy ha csoportos feladat lenne, akkor majd becsatlakozhat valakihez. Szerintem Zsákhoz és Andrishoz fog majd.

- Te tényleg azt hitted, hogy Kardos megengedi, hogy óra közben használd a telefont? - nézett rám Arnold lenézően. Már csak ez hiányzott.
- Azt mondta, hogy nyugodtan használjam - vontam vállat.
- Irónia Virág, irónia - és itt elkezdett beszélni a jelentéséről meg ilyenek, de nem figyelmet rá.
- Hagyd már békén Emót - szólt rá Ricsi - menj inkább vissza a könyveidhez, addig sem zavarsz itt senkit a jelenléteddel.
Bevallom ez kifejezetten jól esett, az viszont megint elszomorított, hogy Reni nem állt ki mellettem. Ricsi hamarabb megtette, mint ő. Ahj Zoét akaroooom.
- Richárd - már megint ez a hangsúly -, mint tudod, vagy legalábbis remélem, hogy sejted, nekem is ugyanannyi jogom van itt lenni és hozzászólni Virághoz, mint mondjuk neked. Nem teszem szívesen, mert akárhányszor megteszem, úgy érzem, hogy az agysejtjeim leépülnek, de mikor ilyen butaságot csinál valaki kötelességem kijavítani és felhívni a figyelmét arra, hogy a tette egyáltalán nem tanúskodik magad intelligenciáról. Az olvasáshoz visszatérve pedig csak annyit szeretnék mondani, hogy neked is ajánlom, akkor talán megütné az IQ-d az átlagot.
- Ha azt hiszed, hogy attól leszel okos vagy intelligens, hogy kioktatsz és lenézel másokat, akkor igazán el vagy tévedve. Ettől inkább csak egy idegesítő és bunkó stréber leszel, akivel senki nem fog barátkozni Regin kívül. Látod? Én is tudok többszörösen összetett mondatokban beszélni. - wow, ez most nagyon meglepett. Ez teljesen más Ricsi, mint akit mutatni szokott.
- Reni a neve, nem Regi, de ha figyelnél másra is a hírneveden és a menőségen kívül, akkor biztos ezt is tudnád.
- Én a helyedben átgondolnám, hogy biztos akarok-e egy ilyen barátot, mint ez itt - nézett rá Renire, de ő csak lehajtotta a fejét és a padot nézte. Ricsi felállt és kisétált a teremből, pedig a kémia tanár pont akkor jött volna be a terembe.
- Hova ilyen sietősen? Már becsöngettek.
- Tudom tanárnő, de kicsit rosszul érzem magam, kimehetnék a mosdóba gyorsan? Ígérem sietek.
- Igen elég sápadtnak tűnsz, menj csak!
- Köszönöm tanárnő.

Mivel hétfőn már volt kémia, ezért a néni feleltetni akart. Jaj csak ne engem. Reni azt mondta, hogy majd ketten tanulunk, de nem ért rá, ezért nem is készültem semmit.

- Herczeg Zoé? - nézett körbe a teremben.
- Nincs itt - válaszoltam neki gyorsan, mert kinézem belőle, hogy egyest ad neki.
- Értem köszönöm - lapozgatta tovább a naplót. Nem is értem miért van neki még naplója, hiszen már régen elektronikus naplót használnak az iskolákban. - Hmm rendben, akkor ma nem felel senki - csukta be végül a naplót -, de ha Zoé visszajön ő lesz az első aki felel, úgyhogy valaki adja át neki hogy tanuljon!

Ez a nő nem százas. A fejébe vette, hogy őt felelteti először, és ezt véghez is fogja vinni.

Az angolról nem sok mindent tudok mondani tekintve, hogy egy árva szót sem értettem azon kívül, hogy "Good morning" és "Have a nice day". Cortez próbált fordítani nekünk, de egy idő után feladta és inkább zenét hallgatott. Mondjuk megértem, nagyon kevesen beszélnek angolul az osztályban.

És most jön a lényeg! Tesin nem volt a mi tanárunk, ezért a fiúkkal voltunk összevonva. Az óra első 15 percében jegyre futottunk 2 sulikört, mert az is beletartozik az év eleji felmérése, de utána szabadon elfoglalhattuk magunkat. Itt az én időm! Beszélnem kell Dave-vel.

- Dave! Hé Dave - suttogtam felé, mikor elindult volna a fiúkkal focizni.
- Hm? - fordult hátra.
- Most ráérsz?
- Mit mondjak a fiúknak? - biccentett feléjük.
- Passz találj ki valamit! Az öltözők előtt várlak.

Mivel nem tudtam mennyi időbe telik, mire ideér, gyorsan átöltöztem és kivittem magammal a cuccaimat a fiúk öltözője elé. Már vagy 10 perce vártam, mikor végre befutott.

- Bocsi, nehéz volt kitalálni valamit, de azt mondtam Szekeresnek, hogy rosszul vagyok.
- Nagyszerű ötletem támadt ma!
- Tényleg? - szerintem nem hitt nekem, pedig tényleg jó terv.
- Uhum - bólogattam hevesen - Reninek tetszik Cortez - hajoltam közel hozzá.
- Igen és? - vonta fel a szemöldökét. Jó tudom, nem volt szép dolog elárulni Reni titkát, de tudom hogy Dave nem mondja majd el senkinek, ráadásul a nagyobb jó érdekében cselekszem.
- Ahj fiúk, sosem értenek semmit - sóhajtottam -, ha elérjük, hogy Cortez felfigyeljen Renire, akkor majd nem fog Zoéval foglalkozni és szabad lesz a pálya. Mondtam remek ötlet.
- És ezt mégis, hogy akarod elérni? Cortez érdeklődését eddig nem keltette fel Reni, Zoé viszont igen, ami egyértelműen arra utal, hogy Reni nem jön be neki.
- Ezt nem tudhatjuk. Viszont, ha emlékszel én Cortezzel vagyok párban kémián és rajzon is, akkor tudok neki mesélni Reniről, és mikor együtt vagy a srácokkal, akkor te is mondj róla jókat és akkor majd biztos elgondolkozik a dolgon!
- Hm, nem is rossz ötlet! Köszönöm Virág!
- Igazán nincs mit - ugráltam - Annyira szurkolok nektek. Vííí.

Ezután az infót nagyon élveztem, főleg azért, mert Andris és Robi kitalálta, hogy ha Zoé is ráér, akkor részt vehetne ő is az órán. Skype-ön keresztül pedig sikerült is ezt elérni. Mivel ilyen rendkívüli óra volt, ezért Tölgyessy sem tartotta meg rendesen az órát, hanem csak beszélgettünk. A francia kultúra ezután nagyon gyorsan eltelt és mehettünk is haza. Otthon még tanultam egy kicsit meg házit írtam, aztán a gépen játszottam.

4 nap és jön Zoééé!

-*-*-*-*-*-

Szerintetek beválik Virág terve? Corteznek tényleg tetszik Zoé vagy csak szórakozik? Mi lesz Virág és Reni barátságával?

A Szent Johanna Gimi- Az én történetemDonde viven las historias. Descúbrelo ahora