În timp ce se îndrepta către clasa ei, Jessica se trezea înconjurată de zâmbete și cuvinte de laudă venind de la colegi pe care abia îi cunoștea. „Ești minunată!", „Superb discurs!", „Bravo, Jess!" - strigau ei, voci pline de entuziasm răsunând în coridoare.
Pe măsură ce își continua drumul, simțea o căldură inexplicabilă în piept. Era o senzație de împlinire și satisfacție, de parcă, în sfârșit, ar fi fost recunoscută pentru ceea ce era cu adevărat. Zâmbetul nu îi mai dispărea de pe buze, iar mersul îi devenise mai sigur.
Odată ajunsă în sala de clasă, a fost întâmpinată de aplauze. Colegii săi o priveau cu ochii mari, plini de admirație. Dar Jessica nu putea să nu observe superficialitatea din privirile lor. „Ești super tare, nu știu cum de nu ne-am dat seama mai înainte!" i-a spus o colegă din spatele clasei, cu un zâmbet larg pe buze. „Daa, așa e! Vrei să stai cu noi la prânz?" a întrebat-o una dintre fetele care o hărțuiseră în prima zi de liceu, cu o notă de entuziasm forțat în glas.
Jessica le-a răspuns politicos: „Vă mulțumesc, fetelor, dar prefer să stau singură la locul meu obișnuit. Poate altădată." În timp ce se așeza în bancă, un râset ușor i-a scăpat. Era uimitor cât de repede se schimbaseră oamenii din jurul ei, dar nu era sigură dacă această schimbare era reală sau doar o iluzie temporară. În toți acești ani, fusese lăsată să mănânce singură în cantină, lângă coșurile de gunoi. Iar acum, deodată, era invitată să ia masa cu cei mai populari elevi din liceu?
Gândurile i-au fost întrerupte de un val de emoție. Tatăl ei avea dreptate, viața ei chiar părea să ia o turnură neașteptată.
După terminarea orelor de curs, Jessica s-a îndreptat spre poarta liceului, așteptând să-l vadă pe tatăl ei. „Haide cu noi, Jessica, mai povestim!" au strigat câteva colege, ridicând mâinile într-un gest prietenos. Jessica le-a răspuns zâmbind: „Scuze, fetelor, vine tata să mă ia, poate că vom merge în altă zi!" Pe măsură ce se apropia de mașină, inima îi bătea mai repede. Totul era atât de nou și ciudat pentru ea.
Când tatăl ei a sosit, Jessica s-a urcat în mașină. „Cine sunt?" a întrebat el, observând un grup de fete care îi făceau semn cu mâna.
„Habar nu am," a răspuns ea, ridicând ușor din umeri. „Cred că niște colege din altă clasă." Apoi s-a lăsat pe spate în scaun, încercând să-și pună ordine în gânduri.
„Se pare că ți-a priit ziua de azi," a remarcat tatăl său, aruncându-i o privire ștrengară.
„Doamne, nici nu ai idee! A fost totul atât de ciudat, dar totuși plăcut. Toți se poartă foarte frumos," a spus Jessica, zâmbind larg.
„Deci ești fericită?"
„Da, bineînțeles că sunt. N-am mai avut parte de așa ceva niciodată. Nu știu cum să gestionez situația," a recunoscut ea, sprijinindu-și capul de geamul mașinii. În mintea ei, revenea iar și iar acel mic surâs pe care i-l oferise Brouce pe scenă. Era ca un ecou.
Ajunși acasă, Jessica a mers direct la duș, sperând că apa caldă o va ajuta să se relaxeze. După ce s-a schimbat în hainele de casă, s-a retras în camera ei, încercând să-și găsească liniștea. Deși întreaga zi fusese plină de momente de fericire, acum se simțea din nou epuizată, iar corpul începea să-i tremure ușor. Dar, după o zi ca aceasta, nici nu mai avea timp să-și facă griji. Stătea pe pat și privea în gol, cu un zâmbet vag pe față, amintindu-și zâmbetul lui Brouce. Era sigură că nu i se păruse.
Se întreba mereu cum putea un băiat ca el să fie cu o fată ca Tessa. Îl văzuse alergând după ea când coborâse de pe scenă. Poate că totuși el chiar o iubea pe Tessa. Ce poate fi mai frumos decât să fii iubit pentru ceea ce ești cu adevărat?
Revenindu-și, Jessica a clipit de câteva ori, apoi s-a întrebat cu voce tare: „Ce tot spun aici? Normal că nu m-ar iubi, cine m-ar iubi? Câteodată simt că nici măcar eu nu mă iubesc!" Vocea îi era încărcată de tristețe. Apoi s-a ridicat și s-a privit în oglindă.
„Cu acești ochelari pe nas, părul acesta ars... Doamne, ce urechi mari am! Ah, sunt așa oribilă!" a exclamat ea, frustrată. S-a aruncat pe pat ca un bolovan, simțind o greutate pe piept. „Alerg după perfecțiune când, de fapt, așa ceva nu există!" a murmurat, lăsându-se cuprinsă de oboseală și adormind ca un pui de urs.
Când s-a trezit, Jessica a coborât pentru a lua cina împreună cu familia sa. Victoria era singură acasă; Tom plecase la un vecin. După ce i-a povestit Victoriei toate întâmplările zilei, a completat povestirea cu un chicotit: „Ghici cine mi-a zâmbit astăzi?"
„Nu pot să cred, doamne, povestește-mi!" a exclamat Victoria, agitată, ca și cum nici nu s-ar fi așteptat vreodată la așa ceva.
„Ba să crezi! Am zis că pic jos, mi s-au înmuiat picioarele de emoții!"
Victoria a zâmbit larg: „Ei bine, ceva îmi spune că acest zâmbet nu va fi singurul."
„Sincer, eu cred că da. A fugit imediat după iubita lui când am văzut-o plângând. Sinceră să fiu, nu-l pot înțelege, dar nu-l cunosc atât de bine încât să îmi pot da cu părerea."
Victoria i-a luat mâinile și i le-a strâns cu afecțiune: „Nu putem ști niciodată ce este în inima cuiva. Ai răbdare, și dacă el îți este menit, cu siguranță într-o zi va fi al tău! Așa cum am mai spus, ceea ce este menit să se întâmple va găsi întotdeauna o cale să se împlinească. Răbdarea este cheia tuturor dorințelor încuiate în sufletul nostru."
CITEȘTI
Pentru că te-am cunoscut
RomancePoate dragostea să fie leacul unei boli necruțătoare? Există o a doua șansă pentru răul făcut din intenții bune? Jessica Jones și-a găsit deja răspunsurile. Prinsă în capcana propriei mentalități, ea se izolează și se scufundă într-un univers poetic...