"Deutchland Deutchland über alles, Über alles in der Welt."
Almanya Almanya, her şeyin üstünde. Dünyadaki her şeyin üstünde."Wenn es stets zu Schutz und Trutze Brüderlich zusammenhält."
Eğer sürekli direnerek, kardeşçe birlik halinde tutarsa kendini.Harry gözlerini yavaş yavaş aralarken yutkunarak kuruyan boğazını rahatlatmaya çalıştı.
"Von der Maas bis an die Memel. Von der Etsch bis an den Belt."
Maas'ten Memel'e. Etsch'den Belt'e.Karşısında bacak bacağa oturmuş adamın görüntüsü yavaş yavaş netleşirken gözlerini ovalamak üzere kaldırdığı eli ipler tarafından engellendi.
"Deutchland Deutchland über alles, Über alles in der Welt."
Almanya Almanya, her şeyin üstünde. Dünyadaki her şeyin üstünde.Harry önce iplerle bağlanan ellerine sonra dehşetle karşısındaki albaya baktı.
"Eşlik edin üsteğmen.
Deutchland Deutchland über alles, Über alles in der Welt."
Almanya Almanya, her şeyin üstünde. Dünyadaki her şeyin üstünde.Harry marşlarına eşlik etmek yerine korkuyla yutkununca adamın kaşları sinirle çatıldı.
"Eşlik edin asker."
Adam kelimeleri bastırarak söylediğinde Harry titreyen sesiyle marşı söylemeye başlayınca Landa da bir süre sadece onu dinledikten sonra söylemeye başladı.
"Deutsche Frauen, Deutsche Treue, Deutscher Wein und Deutscher Sang."
Alman kadınları, Alman sadakati, Alman şarabı, Alman şarkısı."Sollen in der Welt behalten Ihren alten schönen Klang,"
Onların eski güzel melodilerini dünyada tutalım.Albay sandalyesinden kalkıp ona doğru adımladığında korkuyla refleks olarak gözlerini yumup zorlukla marşı devam ettirdi.
"Und zu edler Tat begeistern Unsern ganzes Leben lang."
Hayatımız boyunca bizi en onurlu hareketlere teşvik etsin."Deuts-"
Arkasında, albayın ona susmasını söyleyen sesiyle marşı söylemeyi kesip derin bir nefes aldı.
"Bir asker ne uğruna savaşır üsteğmen?"
Sertçe omzunu kavrayan ellere kısaca bakıp tekrar gözlerini tam karşısına odakladı.
"Hadi, korkma cevapla. Yanlış söylersen kızmayacağım. Eğitimlerinizde bu defalarca size tekrarlatılıyordu. "
"Ülkesi-"
Titrek bir nefes aldığında Landa hmhmlayıp devam etmesini söyledi.
"Bağımsızlığı, başkanı ve insanları."
"Evet..."
Adam omzunu yavaşça okşadığında ağzından kaçacak olan hıçkırığı son anda engelledi.
"Peki neler bir asker için kutsaldır?"
"Ülkesi, bayrağı ve marşı."
"Ve marşı..."
Landa ellerini çekip Harry'nin önüne geçtiğinde adamın bakışlarından özellikle kaçıyordu.
"Marşımız bize nasıl davranmamızı söylüyor Harry?"
Çenesini sertçe tutup başını göz göze gelmeleri için kaldırdığında Harry titreyen göz kapaklarının altındaki yeşillerini adama dikti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SOLDAT
RomanceHarry Nazi ordusunda Teğmen Louis İngiliz ordusunda Albay II. Dünya Savaşı bu iki düşman askeri bir araya getiriyor