Izabellas Perspektiv :
Beep beep hör jag min väckarklocka låta. Hon står 06:30 jag går direkt upp ,och tittar runt."Juste vi har flyttat" mumlar jag för mig själv.Tapeterna är gråa och vita. Rummet är mellan stor. Jag går in till badrummet och står framför spegeln, jag ser en tjej i 17-årsåldern. Som har brunt hår till midjan. Gröna ögon perfekta tänder,normal kropp. Mellan stora bröst och rumpa.Inte den tjejen jag var för cirka 1 år sen.Jag går in till duschen. Jag känner att en tår som rinner ner för min kind.FLASH BACK!
Jag gick genom korridoren. Plötsligt känner jag att, någon tar tag i mig.
Jag tittar upp det var Zac, Och hans gäng. Zac tar tag i mig och går in i toan. Han gör en sak, jag trodde att han aldrig skulle göra. Han går in i en av toalettbåsen, och trycker mig ner i toaletten. Jag känner hur jag börjar få ont om luft. Men han tar upp mig i sista sekund. Jag svimma. När jag vakna ser jag ingen i toan. När jag går ut i korridoren hör jag folk viska. "Jävla äckel" "gris" "fetto" tönt" "nörd" "fuling"
FLASH BACK SLUT!Jag går ut genom duschen. Och smörjer mig med en bodylotion. Efter det tar jag på mig mina underkläder.Sen går jag in i min WIC.(Walk in clohtes)Och tar på mig mina söndriga tights. Och ett par röda korta shorts. Och en vanlig t-shirt.(BILDEN) Jag ville göra ett bra intryck, men jag ville inte bli slampig. Jag gick ner för trappan, och in i köket. Jag öpnade kylskåpet, och tog ut dom sakerna.Jag behövde för att göra en macka. Jag hör hur någon klumpsar sig ner för trappan. Det visa sig att var min storebror Anton. Han är ett år äldre en mig. Han är som en grekisk gud, sa mina kompisar när dom såg min bror. Jag antar att han e snygg.Han har brunt hår gröna ögon. Han liknar alltså mig fast i killfrom.
"Godmorgon" säger jag."Godmorgon sis" fick jag till svars. Jag åt av den goda mackan som jag gjorde själv. Och sen gick in till badrummet, och borsta tänderna. Jag gick sen till mitt rum, och tog på mig lite av min vs parfym. Det får mig att tänka på mina föräldrar som köpte alla mina vs parfymer till mig. Att dem alltid ska vara på affärsresa.
Jag tog upp min iPhone, och titta var klockan va : 07.45. Jag gick in i min WIC igen. Och hämtar min svarta Michel kross och la allting som jag tror,jag kommer behöva.Sen tar jag på mig mina klack convers. Och min skinnjacka.
"Jag åker nu Anton!!" Säger jag"vänta!" Säger Anton och kommer springandes till mig.
"Kan du inte vänta lite så åker vi tillsammans" säger han
"Okej men kan du skynda lite"
"Okej jag är klar nu" säger Han och, tar på sig sina skor.
"Kom så åker vi" säger jag med ett leende. Vi tar våra pennyboards och åker till skolan.
"Försten till skolan får 100kr" säger jag och började åka. Och såklart vann jag.
"Hit med hundralappen" säger jag och skrattade."Okej da" säger han och försöker spela sur. Men misslyckade. Totalt.
"Men ses vi efter skolan eller?" Frågar jag
"Ah ring mig när du slutar" säger han och gick. I denna gymnasiet ligger det olika. 1 ringen i en byggnad och 2 ringen i en annan byggnad och så vidare.Jag gick in i 1 ringens byggnad, och ser ett gäng killar. Och tjejer som står och pratar med varann.Jag tror detta var en mardröm. Jag hade hoppas på att, Zac och han gäng skulle flyttat. Till en en annan skola. Men nej som vanligt hade jag fel.Men som dom flesta skolor så har tjejerna, riktigt korta kläder. Jag gissa på att dom är dom populära och slampor. När jag var dom populära i den förra skolan. Så va jag med gänget som såklart, var snälla mot alla och kläde sig vanligt. Jag såg en kille, som såg ut att vara nörd fast han va snygg med glasögon. Jag gick till bänken där han satt.
"Emmh vet du var rektorns kontor är?" Säger jag vänligt. Han tittade up på mig. Och skannade mig från top till tå. Och sen titta han bredvid sig.
"Pr-at-ta du-u me-ed m-i-g?" Säger han och stamma lite.
"Nej jag prata med Kalle anka" säger jag och skratta lite åt mitt eget skämt.Men han verkade inte fatta mitt skämt.
"Emmh hehe jag skämta" säger jag. Jag vet mina skämt är dåliga."aha"
"Men vet du var rektorns kontor är?" Jag vet att jag har gått här innan, men det ser ut som att dem har gjort om här.
"Emmh ah d-e-t li-gger åt hö-ge-r h-ä-r s-e-n v-ä-N-ster och s-en v-änst-er ig-en" säger han och stammade lite mer en förut.Så jag fatta nada.
"Emh aså jag e jätte dåligt på att hitta saker så kan du visa mig istället? Om inte jag stör alltså?" Säger jag. Och förstod lite att det lät desperat.
"emh okej" säger han och började gå upp.Jag följde efter honom där han gick.
"så vad heter du?" Säger jag det är väl inget fel att skaffa vänner?
"emh jag heter Lucas" säger han utan att stamma "du?"
"Jag heter izabella fast du kan kalla mig Bella" sa jag med ett litet leende. Där startade konversationen. Vi pratade ganska mycket. Tills vi kom fram till rektorns kontor. Och bestämde oss att träffas i matsalen sen.
"Hejdå luc" Säger jag.Han sa att han gilla att bli kallad för Luc. Så det tänker jag kalla honom från och med nu.
"Hejdå Bella" Jag knakade på dörren till rektorns kontor.
"Kom in" hör jag en kvinnoröst säga. Jag gick in och ser en kvinna i 40 årsåldern. Det måste vara en ny rektor tänkte jag. "Du måste var Izabella Karlsson?"
Frågar hon"japp" säger jag kort.
"här är koden till ditt skåp och schemat"säger hon
"tack" säger jag och gick ut. Jag gick direkt till mitt skåp. Och la in min penny board och väska. Jag titta på schemat och ser att jag har Engelska som börjar 08:30. Jag tog upp min mobil och ser att det står exakt 08:30. Skit också. Första dagen och sen. Jag börjar leta efter rum 201A men hittar den inte. Jag mumlar det om och om igen "201A, 201a."
"Behöver du hjälp du ser vilse ut" säger en röst bakom mig.
"ah tack" säger jag och vände mig om. Nej! Inte han. Hoppas han inte känner igen mig. Det var Adam som är med i zac gäng. Han kan man säga är tjejernas näst bästa killfavorit i skolan. Han är blond och välbyggd än dem flesta i skolan.
"Du är ny här va? har aldrig sätt en sån het tjej innan?"säger han flörtandes. Jag ville bara skrika och säga jo det har du. Dena heta tjej har du sett innan!! Inte bara det du mobba mig också.Men sa istället
"ah!" Säger jag och bet mig i läppen för att se sexig ut. "Ömh vet du var klassrummet 201A ligger?" Frågar jag och gick närmare honom.
"Ah-h" säger han
"kan du visa mig?" Säger jag och blinka med ena ögat.
"Ja-g ska dit nu, k-om följ ef-ter mig"säger han.Jag flinar åt mitt påverkande. Han visar mig vart klassrummet ligger. Han gick in först och sen gick jag.Hela klassen stirra på mig.
"Varför är du sen mr Olsson?"säger den stränga magister .
"Jag är ny här och han hjälpte mig att hitta hit så det tog långt tid" säger jag. Det är väll inget fel att vara snäll. Mot sin ex-mobbare.
"Jaha låt gå da mr Olsson"säger magistern
"du måste va Izabella Karlsson?" Frågar han"Japp"säger jag..
"Du kan sätta dig bredvid Zac"sa Magistern och peka på han. SERIÖS det är verkligen en mardröm tänkte jag och satte mig bredvid honom
---------------------------------------------------------------------Första boken och Första kapitlet hoppas ni gillar den.
Jag vill bara säga att jag är typ nybörjare. Och är inte så jätte bra på att skriva.Så sorry för stavfel och dålig grammatik.
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...