Izabella'perspektiv:
Jag vaknade av världens största huvudvärk.Vad hände igår? Jag kommer inte ihåg ett dug.Igår var som ett stort håll för mig. Förutom det som hände på dejten. Jag går snabbt upp ur sängen. Men ångrar mig snabbt när allt snurra. Jag suckar och la mig ner igen. Jag försöker igen att gå upp ur sängen. Fast denna gången saktare. Jag går upp och trampa på något? Jag titta ner. "Aj!"mumla Ethan? I sömnen helt naken med bara ett litet täcke runt midjan. Inte förrän nu märker jag att detta inte är mitt rum. Vart är jag!?? Jag känner hur paniken rusar igenom hela min kropp. Vart är min telefon. Jag letar efter den i hens rum. Och hitta den på nattduksbordet. Jag tog upp den och såg att batteriet var slut. Nej, jag kommer få en rejäl utskällning. Jag studerar mig själv framför spegeln. Jag var bara i underkläder. Jag tog på mig det första jag ser. Och det var min klänning till dejten.
Jag tog på mig den och tog med mig dem svart klackarna. Jag går sen ut. Snälla! Säg inte att jag hade 'sex' med Ethan. Även om jag har förlorat oskulden för länge sen. Och oturligt nog var det med Ryan.Jag går ner för trappan. Där det är många runt om som ligger däckade. Jag går ut ur huset. Och märker sen att jag inte har en blekaste aning om vart jag är. Jag tar upp min telefon och skulle precis ringa min bror. Då jag kom på att batteriet var slut. Jag suckar, att det alltid ska vara jag som har en sån otur. Jag går sen bara utan att veta om det är den här vägen hem. Jag menar det kan väll inte bli värre?Jag går och går. Nej jag hade fel det kan bli värre. Jag är nu vilse och kan inte se några hus. Plötsligt ser jag en bil sakta sig ner vid mig. Och blir rutan åker ner. Inne i bilen satt........... Ryan. "Vad gör du här ute mitt på morgonen? Kom in jag skjutsar dig hem."sa han. Jag protestera inte för jag visste inte var jag va. Jag gick direkt in i bilen. "Så har du festat eller?"sa han.
"Japp! Med en rejäl huvudvärk."sa jag.
"Jaha, tur att jag har huvudvärkstabletter då."sa han och gav mig det.
"Vatten finns i den lilla kylskåpet där"sa han och peka på den lilla kylskåpet där bak. Jag sträckte mig dit och leta efter vattnet. Jag kände Ryans blick på min rumpa men ignorera den. Jag hitta vattnet och satt vanligt igen. Jag tog huvudvärkstabletterna och drack vattnet. Plötsligt var vi framme. Han stanna vid uppfarten.
"Tack för skjutsen och för huvudvärkstabletterna"sa jag artigt och gick ut.
"Varsågod!"sa han och ler. När jag kom halvvägs till ytterdörren kommer Ryan.
"Vänta!"sa han. Jag vänta lite och han tog fram en ask. "Jag hade tänkt att ge dig denna när vi va ihop. Du hade önskat dig en sån då."sa han och gav mig ett väldigt dyr hjärthalsband. Som var gjord av riktig guld. Jag ler "
du kom ihåg det. Men jag kan inte ta emot det. Den är för dyr."sa jag och krama honom hårt.Kanske det kan bli vi?
"Nej, det här är inget gemfört med dig ." Sa han Jag rodnar.Alla förtjänar ju en annan chans. Utan att tänka mig för kysste jag honom snabbt på hans läppar. Han titta på mig med chockade ögon och ler.
"Jag har saknat dina läppar"sa han och skulle precis kyssa mig tillbaks. Då han blev avbröt av en irriterande röst.
"Ryan, Ryan."sa en väldigt fin tjej. Hon såg inte ett dug ut som en slampa. Hon hoppa på Ryan och krama honom. "Det va länge sen. Men mina föräldrar är borta ikväll. Så du vet jag tänkte om du vil-"sa hon.
"Inte nu"sa Ryan snabbt.
"Vem är hon?"sa jag med en mjuk röst.
"Emh hon är min-"hann han säga innan tjejen avbröt honom.
"Vi är kk och vi var det när ni va ihop med"sa hon och pussade Ryan på munnen.Där sprack mitt hjärta i enu tussen bitar. Jag sprang in i huset och låste dörren efter mig. Jag sprang snabbt in till mitt rum. Och la mig i sägen o grät.
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...