(Varning för grovt språk. Känsliga läsare borde kanske inte läsa)Ethan'perspektiv:
Vi är framme vid ön. Och alla letar efter Bella i båten. Nästan alla.Det konstiga är att Bellas armband och hennes mobil inte är med henne. Hon har aldrig tagit av sig armbandet till och med när hon duschar. Hur jag vet denna informationen?Anton berätta säger vi.Armbandet och mobilen ligger på bordet där Antons flickvän sitter. På tal om henne så sitter hon där och nästan flinar. Hon är den ända som inte gör något. Även om Anton tar hennes axlar och skakar henne. Det ser nästan ut som att hennes huvud ska flyga av.Han tror att hon gjorde något och är väldigt arg för det. "VAD FAN HAR DU GJORT MED BELLA! DIN JÄLVA SLAMPA"nästan skriker han på henne. Skulle inte vara konstigt om han spottar på henne.Vad tror han att hans flickvän kan göra? Slänga Bella i havet?
"JÄVLA KVINNA SVARA MIG!"Skriker han. Alla har slutat leta förutom jag. Vart kan hon va? Jag går ner till den nedervåningen. Där det ligger ett stort vardagsrum. Och 3 sovrum. Inne i vardagsrummet finns det en soffa som är formad som ett L gjord av skinn.Och en stor smart tv. Jag kollar runt. Jag kollar under soffan. Även om jag vet att hon inte kommer vara där. Men man måste tänka utanför ramarna. Jag har en känsla som jag faktiskt aldrig känt förut. Och det är orolighet. Men inte bara det i hela mitt liv har jag aldrig känt mig .....rädd. Tänk om det har hänt något allvarligt med Bella?
Tänk om hon ramla in i havet. Tänk om hon är instängd i ett rum. Tänk om- "Jag hitta henne!"hör jag Sam ropa ovanför mig. Jag springer upp för trappan. Men ser ingen Bella. Det är som att någon hugger mitt hjärta.
"Du sa du hitta Bella?"frågar jag med en arg röst. Han gav mig ett hopp som snabbt försvann.
"Ta det lugnt. Men nej, Jag hitta den snyggaste och hetaste tjejen på Facebook. Som jag träffa en dag i stan-"säger Sam men blir av bruten.
"JAG BRYR MIG INTE ETT SKIT OM NÅGON ANNAN TJEJ ÄN BELLA JUST NU. ANTON DU ÄR BELLAS BROR. SAM & BEN NI ÄR BELLAS KUSINER SÅ VARFÖR GÖR NI INGET. NI SITTER DÄR SOM ATT HON KOMMER KOMMA FRÅN INGENSTANS"säger jag högt. Jag vet det låter självisk. Men som sagt jag har aldrig känt denna känslan förut.
"Vi är också oroliga ok?"säger Ben lugnt.
"Men vi har kollat runt båten i timmar och hittar henne inte."säger Sam lugnare än mig.
"Så vi sitter här just nu och försöker få Slampan att snacka. Så du kan inte säga att vi inte gör något. Bella var med Slampan sist vi såg henne. Så Slampan måste veta. Så sitt här och hjälp det är ingen idé att leta runt i båten. I ännu flera timmar."säger Anton lugnast.Som att ordet slampa är hans flickväns riktiga namn.När Anton är arg så kan han säga många saker som han menar. Men egentligen inte säger det högt. Man märker att Anton inte är som andra. Jag suckar men sätter mig bredvid Anton på en stol. "Så din lilla hora. Säg bara vad du har gjort eller så kan du få känna om det är kallt i vattnet."säger Anton ganska högt nära hans flickväns öra. Först verkar hon ledsen av hans ord. Men sen så byts det av en irriterande blick.
"Jag tror inte jag vill känna vattnet. Bella har redan gjort det så........ Varför behöver jag?"säger Stina. Först trodde jag bara att det är en dryg kommentar. Men kom sen på vad hon sa men Tvillingarna var visst långt innan mig.
"Om du seriöst säger att hon är i vattnet är du fan DÖD" säger Ben.Hon skrattar. Om hon bara visst vad Ben är kabel till.
ESTÁS LEYENDO
BAD GAME! (SWEDISH)
Novela Juvenil(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...