Kapitel: 25 Princess for tonight.

3K 76 18
                                    

Zac'perspektiv:
Jag har aldrig i hela mitt liv varit så arg på Adam. Där står han med min tjej. Japp jag har bestämt att hon är 'min' tjej. Han har sina äckliga läppar mot Bellas. Igen. Fast förra gången var det Bella som kysste han.Innan jag visste ordet av det är jag över Adam och har slagit honom en käftsmäll. "Zac, Vafan. Det var Bella som kysste mig inte tvärtom. Och bara så du vet så skulle jag aldrig kyssa Bella."säger han och känner på sin haka. Det verkar som att denna gången var det Bella också.Jag ställer mig upp och kollar på Bella som gör piruetter medans hon skrattar.

"Sorry mannen, körde på första instinkten."säger jag och hjälper honom upp. Fråga mig inte varför jag har humörsvängningar.................Om inte Bella var hög nu så skulle jag nog bli lite arg på henne.

"Zac du har fan gått för långt. Tänk om jag går på en fest. Och blir full. Nästa dag har jag och Bella haft se-"

"Tänk inte ens tanken"avbryter jag Linus.

"Låt mig prata klart. Jag är fan glad att du hitta någon du gillar. Men du får inte glömma att vi är dina vänner. Och vi har varit det före Bella. ....Så har du berättat att allt det Stina sa är en lögn? Så hon kan förlåta dig. Vänta varför ska hon ens förlåta dig du har inte ens gjort något fel." Säger han förvirrad. Jag ville bara säga att Bella har varit min vän långt före dem. Eller ah jag kom ju på det för någon vecka sen...

"Aså, killar. Jag kanske ha glömt att berätta. Att jag.......typ.........nästan .....våldtog henne.."säger jag och kliar min nacke.

"HUR HAR DU GLÖMT ATT BERÄTTA DET?"säger Adam högt. Och håller på sin haka med isen han hitta.

"ZAC VÅLDTA HENNE? SERIÖST."säger Linus och kollar på Bella. "Du får inte glömma att Bella är våra vänner också. Zac fan va respektlös"säger han och kollar på mig med arga ögon. Han som nyss sa att jag var hans vän före Bella.

"Och du har turen att hon ens vill möta dig. Och ge dig en chans."säger Adam.

"Jag vet. ............Så vad ska vi göra med Bella. Jag slår vad att du säkert redan har filmat allt pinsamt hon har gjort."säger jag och kollar på Adam.

"Kanske. kanske inte"säger Adam och flinar.

"Men gå ni till vardagsrummet. Så lagar jag något."säger Linus och går till frysen.

"Med något menar du?"

"Jag värmer pizzan från igår."säger Linus och tar ut pizzan. Inget konstigt. Så består vårt lagande.

"Okej."säger jag och bär Bella in i vardagsrummet. Jag sätter mig på soffan och lägger henne i min famn. Efter en stund kommer Linus med en pizza kartong. "Ta för er. Och till Bella har jag här"säger han och ger Bella som fortfarande sitter på mitt knä en talrik med två pizzor. "PIZZA!"säger Bella glatt och tar emot talriken.hon hugger snabbt in maten.

"Konstigt att hon inte sover än"säger Linus och kollar på Bella som smeker mitt bröst.

"Linus vad har du gjort?"

"Jag la lite sömnmedel i maten"säger han nonchalant.

"Men va fan Linus. Var det inte du som prata om respekt."säger jag. "Jag tar henne in till mitt rum"säger jag och bär henne i min famn.

"Vem är du"säger hon och smeker på min kind."Du liknar en sån där snygg prins."säger hon.

"Jag är ju Zac. Såklart jag är en snygg prins."Jag kunde inte låta bli att säga det.

"Hmm, Zac. Jag tror jag gillar honom."säger hon innan hon faller i sömn.
Bella gillar mig?

Anton'perspektiv:
Skit också! Varför fråga jag aldrig när Bella ska hem. Här sitter jag med Ethan i vardagsrummet och kollar på min mobil. Medans Ethan kollar på någon romantiskt film. "När tror du Bella kommer he-"

BAD GAME! (SWEDISH)Where stories live. Discover now