Izabellas'perskpektiv.
Vi går emot Linus motorcykel. Han satte sig på motorcykel. Och klappar på platsen bakom honom. Även om jag var liv rädd så ville jag se modig ut.Jag satte mig bakom honom. Och lägger mina händer på hans axlar."Om du inte vill ramla. Då borde du nog krama mig på midjan."säger han. Jag gjorde som han sa. Jag hållde honom löst runt midjan. Men när han åkte snabbare och snabbare för varje sekund. Kramade jag hårdare och hårdare. Jag blundade mina ögon hårt. Men plötsligt kände jag inte vinden mot mitt hår. Jag öppna mina ögon. Och såg att vi hade stannat. "Du borde ha sagt att du gillar mig så här mycket. Titta du vill inte ens släppa mig"säger han och skratta. Jag gick direkt av mopeden."Har du ens lärt dig att köra?"Frågar jag. Och bryr mig inte ett skit om det låter drygt.Han bara skratta mer och går till den stora husets dörr. Han öppnar den.
"Damerna först."säger han och gör en manlig röst. Jag skratta och går in. Jag tar av mig mina skor och bara hänger med Linus. "Vill du kanske ha något?"frågar han.
"Nej, tack"säger jag och följer med Linus till vardagsrummet. Varför är jag så snäll mot min Ex mobbare?Jag tittar runt i vardagsrummet. Det var en helt röra. "Blir inte dina föräldrar arga?"frågar jag.
"Jag bor själv med Zac, Adam och några andra grabbar"säger han nonchalant.
"Jaha"säger jag. Bor dom själva? Hur kan dom ha råd med en sån här stor hus. Nej måste fråga. "Hur kan ni ha råd med sånt här stort hus?"frågar jag med stora ögon.
"Det är en hemlis det"säger han. Jag gav honom en irriterande blick.
"Men kan vi börja göra uppsatsen nu?"frågar jag.
"Visst"säger han.
Efter ungefär 2 tråkiga timmar har vi skrivit jätte mycket om varann."Jag tror jag e klar, orkar inte mer"säger han och gäspade.
"Okej men jag är också klar. Jag tror nog jag åker hem n-"hann jag säga.Innan ytterdörren öppnas och in kom Zac och Adam.
"Tjenare på er"säger Zac. Jag nicka bara och detsamma gjorde Linus.
"Så var gör ni da?"frågar Adam och vicka med ena ögonbrynet.
"Vi gjorde en uppsats bara"säger jag.
"Men ni jag tror jag åker hem n-"hann jag säga innan jag blev avbröt igen."Nej! Stanna snälla. Vi kör sanning eller konka"säger Linus.
"Visst men jag måste gå sen kl:6 och det är ett MÅSTE"säger jag.
"Okej, men vi kör s/k appen istället den är bättre"sa Adam. Hur då?
"Ah, men om man tar konka eller sanningen så måste man göra det eller säga sanningen. Om man inte gör det får dom andra bestämma straff."säger Zac glatt.
"Jag börjar"säger Linus snabbt. Han börjar att snurra på den digitala flaskan från Ipaden. Och den hamna på Zac.
"Okej vad väljer du?"frågar Linus."Konka"säger han och trycker på det.
"Läs vad det står högt."säger Adam.
"Okej, Zac det står att du ska: viska sensuellt nonsens i valfri persons öra!"säger Linus och skratta. Zac börjar rodna. Vänta såg jag rätt? Zac som sitter brevid mig kommer närmare mig och viskar : "Du är så jävla het i den urringad-linne man ser en fin utsikt på dina bomber" Jag rodnar och drar linnet upp lite så man inte ser. Sen var det Zac's tur att snurra. Och såklart hamna den på mig.
"s/k Izabella"frågat Zac. Jag tar såklart sanning.
"Konka"vad säger jag?
"Det står att du ska: Under resten av varvet ska du sitta i knät på personen som är om vänster om dig"säger Zac och ler. För att det är han. Jag går upp och sätter mig på hans knä. Jag snurrar på den digitala flaskan. Och som tur är hamnar den på Adam som inte har blivit.
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...