Kapitel: 21 Girlsnight

2.5K 74 16
                                    

Izabellas'perspektiv:
"Zac"mumlar jag fram.

"Bella"sa han så at jag knappast kan höra. Han är den sista personen på jorden jag vill prata med just nu. Han räcker fram handen. Men jag tar inte emot den. Jag ställer mig upp och försöker gå förbi honom. Men han ställer sig i vägen. "Bella, förlåt jag vet inte vad som flög i mig. Jag var inte mig själv. Snälla förlåt."

"Nu, tänker du säga förlåt.Jag tänker inte förlåta dig. Det du gjorde är oförlåtlig."sa jag och försöker gå förbi.

"Vet du vad? Det borde vara jag som ska ignorera dig."

"Du?! Det var inte jag som försökte våldta dig.Eller mobba dig och göra det till helvete! "Säger jag.

"Bella, jag har sagt förlåt vad mer begär du?"

"Vad jag begär? Det är att du lämnar mig i fred!"Säger jag högt. Ops hoppas inte jag stör lektionerna.

"Bella, kan du inte fatta? Jag gillar dig. Mer än någon jag har gillat i hela mitt liv. När jag skicka sms:ET till dig. Var det för att den morgon tänkte jag fråga om du ville bli min flickvän. Jag hade planerat allt för dig.Men du dök aldrig upp! Fattar du hur jag kände då eller? Och sen kommer din 'lilla pojkvän' och kysser dig! Hur tror du jag känner!"

"ZAC! Hur tror du att jag ska kunna gilla dig? När du inte kan ta ansvar! Du tar inte ens ansvar över ditt egna barn! Stina måste sköta allt själv. Hon sa allt den dagen. Varje gång jag är med dig kommer jag se Stina.Det var därför jag inte kom.Du har gjort mitt liv till ett helvete. Och precis för en vecka sen så försökte du nästan VÅLDTA mig! Och föresten Han kysste mig på pannan!"skriker jag nästan och märker inte tårarna.

"Bella, Vad pratar du om? Vadå Stina?"sa han och är mer lugnare en vad jag är.

"Zac! Sluta spela dum. Jag vet allt skit. Tänk om jag var din flickvän. Och när vi har sex och du råkar göra mig gravid. Då kommer du säkert bara lämna mig. Som du gör med Stina."sa jag och blir inte ett dugg generat över ordet sex. Om inte jag hade vart ledsen och arg på samma gång hade jag rodnat och inte ens sagt ordet.

"Va? Bella jag-"

"Vet du vad? Jag vill inte ens lyssna"sa jag och försöker gå förbi igen. Men han är i vägen. "Zac.Släpp.förbi.mig"sa jag och försöker lugna ner mig. Jag försöker igen och han släpper förbi mig. Men plötslig känner jag hans hand hålla på min handled. Hårt. Okej väldigt HÅRT. "Zac, släpp mig. Det gör ont" Men han släpper inte. "Zac, du gör mig illa."

Bara efter några sekunder så är han på golvet. Med Ethan ovanpå sig. Ethan slår Zac på ansiktet med knytnäven. Hårt många gånger. Man såg att Zac kunde svimma när som helst. Men precis i sista sekunden är Zac ovanpå Ethan. Och slår med knytnäven hårt på Ethans ansiktet.Vad gör jag? Jag kan inte bara kolla på och göra inget. "Zac! Sluta.."säger jag så lugnt jag kan. Bara efter några sekunder är Ethan ovanpå Zac. "Ethan" Okej, det hjälper inte att säga lugnt.Det är som att dem är i en annan värld "ETHAN!"skriker jag nästan.Och nu kommer han tillbaka till verkligheten. Då Ethan slutar så är Zac ovanpå Ethan. "Zac! Sluta! Zac!" Ethan ser ut att svimma när som helst. "Om inte du slutar kommer jag aldrig förlåta dig!"säger jag. Zac går av och bara kollar på Ethan som ligger på golvet. Medvetslös.Zac & Ethan ser ut att vara i ett jätte stort slagsmål.

Jag springer fram till Ethan och lägger hans huvud på mitt knä. "Ethan hur gick det? Ethan" Jag är fortfarande chockad över att Zac kunde göra så att Ethan svimma. Jag menar Ethan är faktiskt ett år äldre en då. Efter några minuter vaknar han. "Ethan hur gick det?"

"Nu när du är här så mår jag bättre. Jag skulle nog må lite bättre med en liten kyss"säger han. Jag förstod inte om han mena på allvar eller inte. Så jag kysste honom på kinden. Efter dem slagen så fick han nog lite hjärnskada. Han skulle aldrig våga säga så till mig annars.Jag hjälpte honom upp. Inte för ens nu märker jag att en arg Zac står fortfarande kvar.

BAD GAME! (SWEDISH)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora