Kapitel: 4 Wrong number

3.6K 94 13
                                    

Efter några lektioner. Så är skolan slut, jag tog ut min penny board och väska.Och går ut till skolgården. Jag tar upp min mobil, och ringer min bror.

SAMTALET:
-Tjena! det är Anton
-Hej! jag slutar nu
-Jaha, är det okej om min kompis här följer med oss hem eller ? Jag vet att det är filmkväll idag för att det är fredag.
-Visst det är okej,kan vi mötas vid skolgården?
-Okej kommer om 5
SAMTALET SLUT

Jag väntade i exakt fem minuter.Och då kom min bror, med en jätte jätte snygg kille.Jag var säker på att jag nästan glodde."Hellu! sis" säger Anton och krama mig.

"Hellu"säger jag och krama honom tillbaks.

"Här är Ethan han kommer från England.Fast kan såklart prata svenska" säger min bror.

"Tjena"säger jag och räckte ut handen."Izabella"

"Ethan" säger han och blinkade.En sån blink man kunde dö för.

"Ej flörta inte med min syster"säger min nu överbeskyddande bror. Där rök min chans med Ethan.Jag himlade med ögonen.

"Ska vi dra hem nu eller?" Frågar jag. "Okej" säger min bror och Ethan.

"Kom igen vi kör tävling till vårt hus behöver köpa en ny klocka, försten dit vinner 100kr?"

"Okej"Säger både

"va bereda på att förlora 100kr 1...2....3...Kör" vi åkte och jag tar en genväg som bara jag visste.Och så klart vinner jag. Jag låtsas, som om jag har suttit i timmar. Jag sätter mig ner på penny boarden. Och när dom kommer, så låtsas jag gäspa. "oj vad lång tid det tog" säger jag oskyldigt

"Jag vet inte hur du gjorde men du fuska säkert" säger Anton. Och Ethan instämmer.

"spelar ingen roll hit med pengarna " säger jag som en maffia boss. Men misslyckades för istället blev det en skrattattack. Dom skratta också och gav mig 100kr var. Jag har nu 300kr.Tänk vad mycket jag har fått på bara en dag.

"I'am the best and you're the losers" sjöng jag när vi kom in i huset. "Jag kommer.ska bara byta om till pyjamas" säger både jag och Anton samtidigt. Vi titta på varandra och skratta. Sen gick jag upp, och tog min Victoria SECRET pyjamas(BILD). Efter det gick jag ner och, såg att även Ethan hade byt om.Jag såg också, att Ethan bet på sin läpp. Som såg liteeeee för sexigt.

"vilken film blir det"frågar jag och sätter mig på soffan.

"Annabell"säger Ethan och flinar.

"Du skojar med mig" mumlar jag tyst för mig själv.

"Är du rädd"frågar Ethan med ett flin. Och en retlig röst.Jag hann inte svara innan Anton kommer.

"Jag ska göra popcorn hänger du med eller Ethan?"sa min bror till Ethan.Ethan titta konstigt på Anton,men nickade och hängde med.Jag titta misstänksam först sen kolla jag på min mobil och struntar i det.

Zac's perspektiv:
Jag satt och tänkte, om jag skulle sms eller inte.Om jag skulle sms nu, om hon ville åka på fest med mig på Lördag skulle jag låta desperat? Men jag bestämde mig för att sms.Jag mena det är bara en fest. "Jag undrar om du ville hänga med mig på en fest?❤😍x//ZAC". Efter ungefär 2 minuter. "Vem är det du måste ha fel numer grabben" stog det. Jag tittade konstigt på skärmen. Jag skratta efter en stund. Hon skoja säkert."vill du hänga med?"Men nu svara hon inte. Så jag bestämde mig för att ringa.Efter ungefär 3 signaler."Hallå" sa en gammal röst.Jag track direkt på avböj. Och sen ringde jag igen för säkerhetens skull. Jag kanske track fel. Efter 4 signaler.

SAMTALET
"hallå"sa den gamla rösten igen.
"ömh..är det här Izabella Karlssons telefon?"frågar jag osäkert.
"Nej det är hennes mormors"säger rösten
"Jaha"säger jag chockad ingen har dissat mig förut.
"Emh hejdå"säger jag och track på avböj
SAMTALET SLUT

Izabella's perspektiv:
Jag skratta åt tanken. Att jag gav Zac min mormors telefonnummer.Tänk när han ringer eller ännu bättre skickar sms till henne.
Tillslut gapskratta jag. För jag tänkte på hans min.
"vad skratta du åt"sa Anton. Jag hoppa till lite. Och märkte inte, att både hade kommit in i vardagsrummet.

"Det var en kille som ville ha mitt numer. Och han såg ut som en badboy. Så jag gav han mormors telefonnumer istället. Tänk hans min eller" sa jag och skratta lite.Jag kunde ju inte berätta, att han va min mobbare. För ingen, visste hur jag hade det förut. Min bror var på en internatskola då. För någon anledning.
"kan vi se på filmen nu eller?"frågar jag.

"Okej" sa Ethan och track på play.jag satt på en fåtölj.Och min bror och Ethan satt på soffan.Jag känner hur rädd jag blir. Så jag flytta mig. Och satte mig på soffan. I mellan Anton och Ethan.Det var mörkt, så jag visste inte vem som va vem. Jag kände en arm runt mina axlar. Så jag gissa på att det var min bror. Jag lutar mot hans axel. Och började somna.
--------------------------------------------------
Kort kapitel🙈
Stavfel?

BAD GAME! (SWEDISH)Where stories live. Discover now