Kapitel: 10 Loveletter

3.6K 76 12
                                    

Jag och Chris hade jätte kul igår. Efter filmen busringde vi folk. A jag vet barnsligt. Sen började det bli sent och Chris sov över. Knack knack. Hör jag någon knacka.

"Kom in"säger jag trött. In kom min bror.

"Du sa igår att jag skulle väcka d- va fan gör han här i ditt rum?"säger Anton riktigt arg. Jag fatta inte vad han mena så jag titta bredvid mig. Där låg Chris med sin arm runt mig. I bara underkläder. Och det var jag med.Inte förrän nu märkte jag det. Typical me.

"Vitittapåfilmigår. Ochdetblevriktigtsentsåjagsaatthankundesovivardagsrummet.Men sensahanatthanintekundesovasåhanficksovahär."säger jag snabbt. Kanske lite för snabbt.Precis då vakna Chris.

"Vad sa du?*Gäsp*"säger Chris med sin morgonröst. Jag hann inte blinka inan Anton va på Chris.

"Anton, Det hände inget!!!!!!"säger jag i panik. .

"MANNEN DET HÄNDE INGET OK!"säger Chris i panik också.

"DET FÖRKLARAR INTE VARFÖR DU E I UNDERKLÄDER"säger min bror och skulle precis slå ett slag på Chris kindben.

"MEN HAN KUNDE JU INTE SOVA I JEANS"säger jag. Anton gick av Chris och går ut ur rummet. "Aså förlåt. Du har nu varit i två slags mål tack vare mig."säger jag och suckade.

"Det gör inget"säger han."Jag förstår din bror. För om det här skulle hände med min syster, skulle jag nog göra samma sak." Säger han och ler.

"Tack för att du förstår iallafall."säger jag och besvarar leende genom att le tillbaks. Jag går in till min WIC. Och letar efter kläder. Jag hitta ett par ljus blåa slitna jeans. Sen tog jag en vit urringad linne där det stod: 2cute4u. Jag stängde dörren till min WIC och tog på mig det. Och underkläderna såklart. Efter det gick jag ut och såg Chris påklädd. "Ska du stanna och äta frukost med oss eller ska du hem?"frågar jag och ler.

"Jag tror jag ska hem. Måste nog fixa mig lite du vet."säger han och ler också.

"Okej"säger jag och följer med honom ner. Chris tar på sig ytterkläder. När han precis skulle ut genom dörren. Kommer Anton ut.

"Bella, kan du låta mig och Chris prata en liten stund själva?"säger Anton.

"Okej"säger jag och går in till köket. Jag låtsas att skramla med saker så att det låter som att jag 'grejar'. Jag försöker lyssna vad dem säger.Men ser sen att dem går ut och pratar utanför. Så det var ingen idé. Jag tar ett äpple. Och äter upp den snabbt. Sen går jag upp till badrummet och borstar tänderna. När jag kommer ner ser jag min bror.

"Ska vi gå?"frågar Anton.

"Ah"säger jag. Jag tar på mig min Converse. Och tar som vanligt min pennyboard. På vägen till skolan frågar jag Anton.

"Vad prata du med Chris om?"

"Emmh.....inget särskild"säger Anton nervöst. Om inte. varför var han nervös?

"Ok"säger jag osäkert. Framme i skolan så går vi skilda vägar som vanligt. Jag går till mitt skåp. Där .......Zac? står. Istället för att gå till mitt skåp, går jag till Lucas skåp där han står. "Hej på dig"säger jag och ler.

"Hellu"säger han och ler också. Plötsligt hör jag någon säga 'ohhhh dissad' där Zac står vid mitt skåp. "Käften"hör jag han säga. Jag flinar för mig själv. "Bella.... ska du göra något kanske ikväll?"frågar han

"Nepp"säger jag och ler.
"ska du bjuda meyyy på en dattttte elle?"säger jag på ett konstigt fast rolig sätt. Han blev direkt till en riktigt röd tomat.

BAD GAME! (SWEDISH)Where stories live. Discover now