Jag vaknade av att en mobil ringde. Vem fan ringer så här tidigt på morgonen.Jag suckar men svara en då.
SAMTALET:
-Hallå säger min mörka morgonröst.
-Ej! Anton har du inte vaknat. Skolan börjar om 15 minuter. Och det är Biata som har oss idag. Om inte du skyndar dig kommer du få kvarsittning. Och du vet mycket väl hur sträng hon är.
-Okej men jag är in-
-Och om du får kvarsittning kommer tränaren bli arg. Och då kommer hela laget få ett straff
-Men som jag sa e jag in-
-Oc-
-KAN DU HÅLLA KÄFTEN OCH LÅTA MIG PRATA KLART? JAG E INTE ANTON OCH OM DU VÄNTAR LITE SÅ KAN DU FÅ PRATA MED HONOM!!Säger jag riktigt arg.
SAMTALET SLUT.Så jag sparkar min bror så han ramlar ut sängen."Varför gjorde du så för?" Frågar min bror.
"Någon här vill prata med dig" säger jag lungt och gav honom hans mobil.Och la mig tillbaka i sängen. Vänta lite! Sa inte han den där irriterande killen att skolan börjar om 15 minuter? Fan också. Jag springer till mitt rum. Och tar på det jag hade tagit fram från igår. Det var svarta tights och blåa shorts. Ett grått linne och en slags vit kofta över.(BILD)Sen springer jag ner till köket. Och tar en bannan. Och äter upp den snabbt. Efter det går jag till badrummet och borstar tänderna. Jag sminkar mig lite snabbt och går ner igen. "ANTON JAG ÅKER NU!" Säger jag och tog min lilla väska och började åka till skolan utan nåt svar. När jag kommer fram till skolan var det folktom. Vart är alla? Säg inte att alla har gått in på lektion. jag springer in till skolan och lägger min väska i mitt skåp. Sen tittar jag på schemat och det stod Projekt. Så jag springer till det rummet och öppnar dörren. Jag var beredd på allas blickar men det var ingen där. Jag började titta i alla andra klassrum. Men ingen där. Va! vart e alla? Säg inte att en zombiearmé har tagit över hela skolan.
"BUHH!" Hoppade Zac fram. Jag hoppade nog tre meter ifrån honom. För att jag blev så skrämd. Zac bara gapskrattar.
"Skräm.Aldrig.Mig.Igen."säger jag och känner hjärtat dunkar.
"Varför*skratt*är*skratt* du*skratt*här*skratt*så*skratt*tidigt?"säger han och kunde inte sluta skratt.
"Du borde ha sett din min" säger han och hade lugnat ner sig lite."Vadå tidigt klockan e ju..........05:30? Va?!" Säger jag. Fan vad jag ska döda min brors kompis sen. "Lång historia"säger jag bara. Egentligen inte men jag orkar inte berätta."Men varför e du tidig?" Säger jag.
"Lång historia." Härmar han mig kort.
"Nej, men seriöst"säger jag.
"Okej lova att du inte kommer säga till någon"säger Zac.
"Lovar."säger jag. Måste vara något intressant.
"Jag brukar komma hit tidigt på morgonen för att läsa"säger han och granskar på min reaktion.
"Aha, coolt"säger jag. Jag brukade själv göra det förut så det var inget konstigt."Så vad läser du?"frågar jag.
"Jag läser du vet olika hela tiden typ."säger han.
"men nu har jag berättat så nu får du berätta."säger han. Så jag berätta lite kort.
"Men nu när jag har berättat, ska jag nog hem. Och döda min brors vän"säger jag skämtsamt. Även fast min röst lät full allvar. Jag tittar på Zac's reaktion. Och såg att han tittar konstigt på mig."Jag skoja"säger jag och skratta lite."Hejdå"säger jag och skulle precis gå då, Zac tar min hand. Och gör så att jag och han har ansikte mot ansikte.
"Hejdå"säger han. Han va så nära att jag kände hans mint andedräkt.Han lutade sig fram för att kyssa mig. Men jag backar undan. Och går eller vad ska man säga joggar mot mitt skåp. Och tar min penny board och åker hem. På vägen hem tänker jag att jag faktiskt inte har många tjej vänner. När jag kommer hem och går genom dörren. Hör jag mörka skrattröster i vardagsrummet. Jag tar av mig mina skor. Och går in vardagsrummet. Jag ser min bror och någon kille. Ibland önskar jag att min bror också hängde med tjejer. Ibland känns det bara att jag lever i en värld med bara killar.
"Hej! Borde inte du ha sagt till mig vad klockan faktiskt va? Och ta inte med dig din vän i mobilen hit då. För det blir nog ingen roligt för honom." Säger jag och satte mig i fåtöljen.
"Hej! Och för sent det var han här som ringde imorse."sa han och peka på killen
"Jahapp, Heluuuuu på dig. Jag heter Izabella."säger jag.
"Jag heter Christofer." Säger han och ler.
"Jag ska inte skälla på dig eller något. Men snälla låt någon prata klart innan du avbryter någon"säger jag. Och försöker låta snäll.
"Det ska ja koma ihåg"säger han och ler ingen. Jag går upp till mitt musikrum. Och om ni inte visste så älskar jag musik. Jag börjar med att skriva en låt. Efter en ganska lång stund. Kollar jag på klockan och det stod 08:00. Så jag gick ut ur musikrummet och ner för trappan. Där bara min bror satt. Han den dära Chrispy eller något har nog gått hem. "Ja åker nu hänger du med?"Frågar jag. Man förstår nog att jag inte är så bra på namne.
"Ah, kommer nu"säger han och tar på sig sina skor och skinnjacka. Vi åker tillsammans till skolan och går sen skilda vägar. När jag kommer in ser jag direkt Lucas vid mitt skåp. Jag lägger mina saker i skåpet."HI"säger jag och kramar Lucas.
"Hello"säger han och kramar mig tillbaka. Vi går sen och pratar en stund. Sen går vi också skilda vägar till lektionen. När jag kommer in sätter jag mig i mitten av klassrummet. Jag ser sen att Linus och Zac kommer in i klassrummet högljud. Och såklart sätter sig Linus bredvid mig.
"Du kan inte vi vara efter skolan imorn? Du vet uppsatsen" säger han. Oh varför e han snäll. Efter det jag gjorde mot honom?
"Visst"säger jag nonchalant. Och sen kommer han plötsligt närmare mig. "Du vet att jag inte har glömt det du gjorde i bilen. Det gjorde bara så att jag blir mer intresserad i dig mer. Och du vet hur dom säger. Killar gillar svårflörtade tjejer"viskar han i mitt öra. Skit också. Det här kommer aldrig ta slut. Tur att jag inte är svårflörtad. Ibland.
Nu är äntligen sista lektionen slut. Jag går ut ur klassrummet och till mitt skåp. Precis då ringde min mobil.
SAMTALET
-Hej! Det är Bella
-Hellu sis, jo jag och gänget tänkte dra till stranden för att det är fruktansvärt varmt. Och Christofer här undrar om du kunde följa med? Frågar han
-sure, vi möts väll hemma så ses säger jag
-ah ses-----------------------------------------------------------
Jag vet att Lucas inte är med så mycket men han kommer mer sen.
Stavfel?
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...