Kapitel: 16 Crazy

3.1K 77 18
                                    

Zac's'perspektiv:
Dejten var som en legend. Vi lärde känna varandra mycket. Bella vet nog mycket mer om mig en min egen bror. Och jag vet nog mycket mer om henne en hennes bror. Jag ler bara av tanken av dejten. Jag hade innan varit orolig om hur jag skulle bete mig. För att jag inte hade gått på någon dejt innan jag håller ju inte på med sånt.Men jag betedde mig som mitt vanliga jag. Inte som jag brukar göra i skolan eller med mina vänner.

"Hallå, du måste ju lyssna lyssnar du?"sa Dylan som råkar vara min bror.

"ja.."mumlar jag fram.

"Så du gillar bajs."sa Dylan och skratta.

"Ja!.... Eller va fan"sa jag när jag kom till verkligheten.

"Haha, men lyssna nu det är viktigt."sa Dylan. "Okej, killar eftersom vi nu har fått våra 10,000 kr så är vi nu världens bästa kriminellaste gäng. Och jag tycker vi borde fira genom att åka till den nya natt klubben Y.T.R. Men det är ett problem. Det finns en grupp som är lika bra som vi. Som heter Diamond Och det ända dem behöver göra är att döda oss. Och då är dem dem bästa i världen. Det sägs att dem kommer göra någonting i klubben när vi är där.Men det behöver inte stoppa oss att åka dit. Så vi behöver ha våra ögon öppna."sa Dylan.

"Sure!"sa vi alla.

"Bra! Vi ses på Klubben kl: 21:00 på fredag."sa Dylan som är gruppens ledare. Men även han har en egen ledare konstigt va?

"Sorry, för att jag är sen."sa en kille inrusande.

"Bli inte sen nästa gång bara, men killar han här är vår nya medlem Ryan. Ryan du ska väll börja på den skolan min bror går i?"sa Dylan.

"Ja, om han går i den som ligger nedan för backen"sa killen som tydligen heter Ryan.

"Kul...."sa jag även fast jag inte är ett dug intresserad.

"Har någon något att säga?"sa Dylan.

"Nej"sa alla.

"Bra! Då är mötet slut."sa Dylan och alla går ut inklusive Dylan förutom Adam & Linus som stannar.

"Så mannen vad ska vi göra vi har fortfarande håltimme."sa Linus.

"Ska vi dra till gymmet eller? Behöver träna musklerna"sa Adam.

"Visst, vi åker nu"sa jag

Antons'perspektiv:
Jag går till Bellas rum och ser henne plugga.

"Tjena...."sa jag

"Hej, är det något?"sa Bella.

"Ja! Du vet på Fredag ......när vi ska till den där klubben Y.T.R Jag vill inte att du ska med.................Du är för ung"sa jag

"Snälla, Anton jag vill jätte gärna jag har aldrig varit på någon klubb innan. Och efter det som har hänt vill jag släppa loss."sa Bella.

"Men ja-" "Snälla, om jag inte får kommer jag vara arg på dig hur länge som helst"sa Bella.

Jag kommer ihåg en gång när hon var arg på mig. Och det vara länge typ i en månad.

"Visst, men då får du lova att hålla dig nära mig och gänget."sa jag oroligt.

"Tack, tack tack!"sa Bella och krama mig. Jag fakeskrattar lite lätt och går ner till köket. Jag kommer aldrig kunna stoppa det. Eller ska jag låta Bella göra det? Jag menar vår plan är ju grym den kan väll inte gå fel?

Bella'perspektiv:
Jag går genom korridorerna och känner mig sjuk trött. Kanske för att det är måndag? Jag går till mitt skåp. Men ser snabbt Lucas och någon tjej stå och hångla med varandra på mitt skåp. Tekniskt sätt äta upp varandra.Jag går dit utan att bry mig.

BAD GAME! (SWEDISH)Where stories live. Discover now