Kapitel: 3 can I get your number?

3.6K 99 9
                                    

Izabella perspektiv:
Efter lunchen gick jag och Lucas till mitt skåp.Jag titta på mitt schema där det stod, att jag skulle ha projekt. "Jag ska ha projekt vad ska du ha?" Frågar jag och ler.

"jag ska ha matte"säger han och suckade.

"men vi ses efter skolan va?"frågar jag

"ah....men du kan jag få ditt....telefonnummer"säger han.

"självklart"säger jag. Han tog upp sin iPhone och gav den till mig. Jag skriver in min telefonnummer."skicka ett meddelade så får jag ditt nummer"säger jag glatt. Jag vet att han vet det. "men jag måste gå nu annars får jag säkert frånvaro"Jag gick mot klassrummet, och tog upp mina hörlurar för att lyssna på musik.För läraren hade inte kommit än.

Zac's Perspektiv:
Redan första gången, jag träffa Izabella kändes det som ja har träffat henne innan. Allt med henne är perfekt. Och när hon trixa på skateboardrampen. Hur bra hon va. Jag vet att man inte kan vara kär på första ögonkastet. Men .........Nej! Vad tänker jag? Jag är en player. Men Adam och Linus kan verkligen inte sluta prata om Izabella. Jag går in till matsalen och sätter mig på mitt och gängets bord.Och så börjas det igen "aså herregud Izabella är inte en slampa, hon är snygg och hon är grym på att trixa. Hon e typ allt"säger Linus. Han pratar som en tjej.

"ah och alla killar vill typ ligga med henne,för hon är den enda som inte är en slampa. Och ni fattar inte hur snäll hon är.Jag kom sent till lektionen för jag var ute och rökte. Glömde tiden. Men hon hjälpte mig och sa att jag hjälpte henne att hitta rätt klassrum. Som delvis var sant. Men sen sa jag att jag e skyldig henne en känts men hon sa att jag inte behövde"säger han drömmande.Plötsligt ser jag henne ta mat. Och alla ville att hon skulle sätta sig med de.

"där är hon ju"säger jag. Och försöker låta ointressant.

"Ej! Izabella kom och sätt dig med oss!" Säger Adam. Direkt blir alla tysta. Jag blev chockad av att hon satte sig med nörden. Inte bara jag alla i hela matsalen. "Varför satt hon där?"säger Adam och Linus samtidigt

"Vem bryr sig, ni vet vad som händer när man dissar oss" säger jag som om jag inte brydde mig. Sen kom avundsjukan när hon kysste nörden på kinden.Jag slog ner stolen och alla titta förutom dom två. Som om dem var i sina egna världar. Jag gick ut och satte mig på rökplatsen. Och rökte. Jag ser efter en stund nörden gå förbi mig. Men utan att tänka går jag fram till honom, och trycker honom mot väggen.
"Varför hänger Izabella med dig din j*lva tönt" säger jag. "Och berätta varför hon kysste dig på kinden"säger jag upprörd. Överreagera jag? "Jag vet i-nte" sa han. Fan vad vet han jag slängde honom på gräset och går in till byggnaden. Jag ser Izabella lyssna musik med hörlurarna. Jag går fram, och knakar på hennes axel.Hon titta upp och tar bort hörlurarna från hennes öron. "Tjena vad gör du här själv?"säger jag glatt för att se henne.

"väntar på att lektionen ska börja" säger hon vanligt. Varför inte fråga hennes telefonnummer när jag ändå får chansen att prata med henne? Och fråga om hon vill följa med på festen när jag ändå håller på?

"Kan jag få ditt telefon numer?" Frågar jag knappt hörbar fast jag tror hon hörde. Hon gav mig ett leende och nicka. Visste väl att ingen kan tacka nej till denna snyggingen. Jag gav henne min telefon. Och hon skrev in. Och på namnet står det "Den hetaste tjejen" jag tänkte inte byta för det var sant. Jag ser läraren komma. Fan också jag ville ju snacka mer med henne. Alla gick in i klassrummet och jag sist.

Izabella's perspektiv
Jag satte mig på raden i mitten. Och ser att min stol bredvid dras ut. Jag titta upp och möter Linus.

"Hej!" Säger han glatt

"tja"säger jag med ett leende.Där slutar konversationen för läraren börjar prata.

"Idag ska i ha ett projekt. Som kallas "att lära känna-projektet" era partners är den ni sitter brevid" NEJ!!!! "Ni ska skriva ett uppsats om varandra, och det är en hemma uppgift" NEJJ! Jag trodde det inte kunde bli värre. Är detta en fan-fiction eller vadå?

"ska vi ses hemma hos mig imorn eller?" Säger han nervöst

"visst"
----------------------------------------------------------------
Bilden på Bellas penny board👆❤️
Kort kapitel i know!

BAD GAME! (SWEDISH)Where stories live. Discover now