Kapitel: 35 Guns?

1K 58 24
                                    

Izabellas'perspektiv:
Jag vaknar och känner hur det värker på rumpan. Jag säger bara att tatueringar är inte min grej. Varför ska det göra så ont? Och att jag faktiskt gick med på detta.

Ugh...... Vänta varför är jag hemma? Är det bara jag eller vaknar jag alltid i mitt rum vart jag än är. Jag sätter mig upp och svepar blicken över rummet. Jag märker att Zac ligger bredvid mig och snarkar högt. Första gången jag faktiskt hört honom snarka. Haha, han låter som en gris vilket gör han så gullig.

Jag kysser honom på munnen för att väcka honom. Men han vaknar fortfarande inte så jag börjar kyssa honom runt ansiktet. "Bella"hör jag Zac stöna. Jag kollar noggrant om han har vaknat. Men det ser fortfarande ut som att han drömmer. Vilket får mig att skratta. HÖGT. Jag menar var det inte för 1-2 veckor sedan som jag drömde om Zac och han hörde mig stöna hans namn. Och nu är det tvärtom.

Jag fortsätter att kyssa runt hans ansikte tills han sluta snarka. Även om han hade slutat snarka så vakna han inte. Så jag kysser ifrån halsen och ner."Ska du kyssa mig ända ner eller?"frågar Zac precis när jag kom till hans v.Jag rodnar och ser nog ut som en tomat. Man kan säga att mitt ansikte kan bli hur röd som helst beroende på situationen, och just i denna situation vet jag inte hur röd den blir. Jag hör Zac skratta vilket gör så att mitt hjärta hoppar ett skutt.

"Hur länge har du varit vaken?"frågar jag generat.

"Då du kysste mig vid min hals."säger Zac och kollar in i mina ögon. Så han hade alltså låtsas sova då han sluta snarka. Han lyfter sitt huvud för att kyssa mig. Då jag är över honom och står på alla fyra. "Så vem är Mike?"frågar Zac när våra läppar nästan nuddar varandra.

"Ellas bror."säger jag och vägrar att flytta mig ifrån hans läppar som är 2 millimeter ifrån mina läppar.

"Men varför var du i hans famn utan byxor och bara i trosor?"frågar Zac. Jag ser hur han tar ett djupt andetag då han antagligen vill lugna ner sig. Jag visste inte hur jag skulle svara då jag själv inte visste svaret på frågan. Men jag kanske borde förklara att Mike gjorde tatueringen åt mig och inte något annat. Konstigt att han inte har sätt tatueringen. Eller har han?
Ring, ring. Zac tar ut sin iPhone ur fickan och svarar. Hans allvarliga min som han hade tidigare försvann istället kom ett stort leende. "Ja, okej, tack. Hejdå"säger Zac. Det är som att han glömde frågan han ställde. Då han satte sig upp. Tog på sig sin vita tröja och svarta jeans. Han tar min bandana som låg på mitt skrivbord. "Täck den över dina fina ögon. Jag har en överraskning åt dig."säger han. Jag gjorde som han sa och var helt blind. Jag kan höra Zacs lätta andetag. Jag känner hans varma andedräkt vid min hals. Han tar tag i min hand och leder mig någonstans. "Vet du vad" säger han och lyfter mig i hans famn. "Det blir nog lättare om jag bär dig, och ät mer skräpmat du väger ingenting."säger Zac.

"Pfft.... Zac skräpmat är mitt mellannamne."kanske en halvlögn. Ingen äter väll det varje dag. Men jag är inte nyttig av mig heller. Inte för att det är någon bra grej....

Jag kan känna hur jag studsar i Zacs famn. Då han antagligen går ner får trappan.

"Vänta...... Var ska ni?!"Hör jag Ethan ropa efter oss. Jag tar av mig min bandana och ler mot Ethan. Jag tänkte precis svara honom då Zac var tvungen att avbryta.

"Ingår inte dig"säger Zac. Snap.

"Bella, vi ska ha ett möte idag."säger Ethan allvarligt och ignorerar Zac totalt. Direkt när Ethan sa det slockna mitt leende. Jag visste direkt att jag måste stanna kvar med Ethan hemma, när Ethan nämnde ordet 'möte'.

Det är ju inte Ethans fel. Det här var ju mitt val. Efter att Ethan eller ja, hela Diamond gänget förklara för mig om allt.
jag inte tänkte och envis som jag var så var jag fast vid att göra ALLT i min makt för att göra hämnd. Inte för att jag har någon makt dock. Eller vet vilka som gjorde detta emot Anton. Man kan bara säga att jag ville komma med i gänget. Alla i gänget kan man säga välkomna mig med en stor kram. Men Ethan han var helt enkelt emot allt.

BAD GAME! (SWEDISH)Where stories live. Discover now