Izabellas'perspektiv:
Idag är det fredag. Och det är idag min dejt med Lucas ska va. Men Lucas berättade aldrig var vi skulle. Det ända han sa va att det var en överraskning. Jag längtade verkligen. Men kunde inte sluta tänka på det min bror sa. Dagen efter kom han hem som vanligt. Och jag fråga varför han tyckte att jag borde ge Ryan en chans. Och det ända han sa var. Alla förtjänar en chans. Jag skrattar nästan av meningen då. Jag kommer ihåg hur dem blyga killarna som kom och fråga mig om en date. När min bror var där. Då sa han 'Stick och brinn' Och om jag gick på en dejt med en av dem så blev han alltid sur på mig. Och nu säger han att alla förtjänar en chans. Vad är det med honom? Jag bestämmer mig för att klä på mig för skolan.Jag tog på mig ett vit linne. Och svarta slitna byxor. Jag orka verkligen inte klä upp mig idag. Jag går sen till badrummet och gör min rutin. När jag är klar åker jag direkt på min penny board till skolan. Utan någon frukost. Jag brukar nämligen inte vara hungrig. När jag kommer fram möter jag av Lucas vid mitt skåp. Med massa intressanta blickar från tjejerna. Jag himlar med ögonen och går till honom. "Hello, ser att du är väldigt populär nu."sa jag och ler.
"Tack vare fina du ja. Och glöm inte vår dejt idag."sa han.
"Nej da ses på lunch"sa jag och går till lektionen.
Jag satte mig på en ledig plats bredvid Fatima. Och idag var jag inte sen. "Hej!"sa jag och ler.
"Hej!"sa hon.
"Hade inte sätt dig igår"sa jag.
"Jag fick hjälpa .........min bror med en sak"sa hon.
"Jaha"sa jag.
"Kan inte du hänga med mig på en fest idag och träffa mina vänner på en annan skola?"sa Fatima.
"Kan inte, ska på en dejt med Lucas"sa jag.
"Varför hänger du med han där tön..."Hon tänkte säga tönt men hon såg Lucas gå förbi dörren. "Okej han kanske ser annorlunda ut nu. Men en gång en tönt alltid en tönt."Sa hon. Jag kände hur det högg till i min mage. Jag själv har varit en tönt som folk brukade kalla mig. Men jag tycker att ja har förändras.
"Nej, men han är riktig schysst så varför inte?"sa jag.
"Aja, som du vill men om du ändrar mig så är det bara att ringa. Jag kommer gå på festen kl 21:00 bara så du vet"sa hon.
"Visst med tror inte att jag kommer ändra mig"sa jag Och precis då kom läraren in, och lektionen börjar.
Jag känner hur besviken jag är på Lucas i lunchen.Han hade dissade mig mot några tjejer. Och jag dissa aldrig honom för Zac och dem. Men han kanske inte såg mig. Jag var ganska sen. Eller jag var sen så det gör nog inget. Men på lunchen satt jag iallafall inte själv. Det var några tjejer och killar som satt med mig och det kändes skönt.
Efter en riktig tråkig dag. Är det bara en tråkig lektion kvar.Vissa kanske tycker att historia är kul. Men jag tycker nämligen tvärtom. När jag kommer till lektionen sätter jag mig längst bak. Jag ser någon dra stolen bredvid mig ut. Jag tittar upp och ser att Zac sätter sig på platsen bredvid. Jag tar upp min antecknings block. Och ignorerar Zac. Jag skriver sen upp det fröken förklarar. Efter den tråkiga lektionen går jag ut. Men någon tar tag i min handled. Och jag tittar bakåt och där står Zac.
"Kan vi prata?"sa han och kliade sig på nacken.
"Okej?"sa jag fast det lät mer som en fråga. Jag och Zac gick långt bort från dem andra. "Så vad ville du prata om?"sa jag. Och vill bara gå här ifrån så jag kunde gå på min dejt.
"Jag undra om du kanske vill gå ut med mig. Som en dejt alltså?"sa han. Ja tittar chockat på honom.
"Aså jag ska på en date med Lu-"hann jag säga innan hann avbröt mig.
ESTÁS LEYENDO
BAD GAME! (SWEDISH)
Novela Juvenil(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...