Izabellas'perspektiv:
Om jag skulle beskriva med ett ord om igår skulle det nog ha varit: FANTASTISK. Allt var hur bra som helst. Det går inte att beskriva hur bra det var. Vi åkte till någon festival. Sen åt vi på en dyr resturang. Sen så åkte vi på bio. Sen gick vi runt och larva oss på stan. Det kanske låter tråkigt. Men när man är med Anton så blir allt roligare. Om han är på bra humör ja......... Och sen idag så fick Anton för sig att göra en frukost brunc. För mig och hans gäng. Så här sitter vi och väntar på att Anton ska göra klart bruncen."Så Bella ........hur hamna 'du' i fängelse."säger Aiden.
"Ja eller hur, hur kan Bella vi känner hamna i fängelse?"säger Daniel.
"För det första det var inget allvarligt egentligen. Jag fattar inte ens varför jag behövde hamna i fängelse.Jag var bara på en klubb och drack. Inget intressant."säger jag och äter lite av den brända baconen. Allt som Anton gjorde var bränt. Okej då vet vi att Anton inte kan laga mat.............
"Så vad tyckte ni?"säger Anton och sätter sig stolt på stolen bredvid mig.
Man såg att Anton hade kämpat på frukosten. Och man vill ju inte såra honom. Alla i Antons gäng kollar på mig med en blick som säger 'dufårberätta'
Istället för att säga något tar jag en bit av den brända stekta ägget. Och gör en tumme upp."Vad bra. Men va fan ni får ju ta mer guys. Varför äter ni så lite? Ni brukar ju nästan äta allt ätbar som är i er väg"säger Anton. Plötslig så tar alla jätte mycket. Och man ser att killarna äter som att dem älskar det. Jag däremot tar en liten del av den brända baconen. Och äter som en liten mus.Anton kollar på mig och skrattar.
"Killar sluta äta som att ni älska det. Jag vet att det är hur bränt och äckligt som helst. Jag smaka förut och jag kan inte fatta att ni äter det. Jag skojar med er den riktiga maten ligger på bordet där"säger han.
"fan, kunde inte du ha sagt det innan? Jag var är nära på att spy"säger Tommy.
"Ge mig den riktiga maten nu är fan hungrig."säger Eldon och nästan springer till talriken med frukosten.
Pling,pling. Hör jag min telefon låta. Jag kollar och ser att jag har fått ett meddelande från Zac.09:30 Från: Zac 😷
Glöm inte att vi ska träffas på Starbucks.❤️09:31 Till: Zac 😷
Nej da.Skrev jag snabbt. Innan jag går in till min WIC som ligger i mitt rum. Och tar på mig det jag fick av Anton igår. Och det består av ett par högmidjade shorts. Och en sorts linne. Och en rosa kofta. (BILD).Jag kollar ut genom fönstret och ser att solen skiner. Så jag tog mina vita Ray bay och la den på huvudet.(hoppas ni förstår hur jag menar😂). Jag går sen ner och ser killarna äta för fullt."Anton jag drar nu"säger jag och tar på mig mina skor.
"Vart ska du?"säger Anton med mat i munnen.
"Jag ska träffa Zac"säger jag och väntar på ett svar. Jag hör hur killarna i köket viskar till varandra."Jag går nu!"ropar jag och öppnar dörren.
"Bella vänta."säger han och springer till mig. "lova mig att du inte ska göra något du inte vill. LOVA att ringa mig om han gör något mot dig. LOVA-"
"Ja jag lovar hejdå"säger jag snabbt och kysser Anton på kinden.Innan jag tar min penny board och åker med den till Starbucks.
Efter att jag har åkt lite så är jag äntligen framme. Då ser jag Zac stå där snygg som vanligt."Hej!"säger han.
"Emh hej!"säger jag osäkert om hur jag ska bete mig. Men om jag ska ge honom en chans kan jag inte vara arg.
"Kom vi går"säger han och börjar gå lite långsam.
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...