Izabellas'perspektiv:
Jag tog på mig mina kläder. Som bestod av en blåa rutig skjorta. Och ett par svarta slitna jeans. Jag satt upp mitt blöta hår med en handduk. Jag gick ut ur badrummet. Och ser direkt min bror filma mig. Samtidigt som han skrattar. Han tog bort handduken som jag hade på huvudet. "Nej, vad fin du är i håret"sa han och skrattar mer och mer."Vadå?"sa jag och springer in i badrummet igen. Jag kollar mig i spegeln och ser mitt hår ROSA?. Jag tog av mig mina kläder och gick snabbt in i duschen och försöker få bort färgen. Jag gnugga så hårt jag kunde. Jag gick ut ur duschen. Och ångrar mig snabbt att jag gnugga så hårt. För att lite av håret blev nästan lilla. Jag tar på mig mina kläder, och stormar ut ur toaletten. "ANTON, går färgen ens bort!!!"sa jag. Anton gick in till badrummet och ut ur den.
"Visst är jag smart? Jag tog din hårschampo och byte ut den emot rosa färgen. Men du behöver inte oroa dig. Den är inte perman-"plötsligt stoppar han. Jag tar flaskan och kollar. Det står klart och tydligt där bak. 'VA FÖRSIKTIG PERMANENT'
"ANTON, DET STÅR JU HÄR BAK KLART OCH TYDLIGT PERMANENT"skriker jag nästan. Mitt fina bruna hår..... Till rosa Nej!!.
"Ehhh....... tänk på det ljusa sidan... Du är fin i rosa...."sa han uppmuntrade. Jag visste att det inte var sant. Jag har sätt många som har blå, rosa, orange, röd O.s.v hårfärg och jag har alltid tyckt det var sjukt snyggt. Men på mig? Nej det har jag aldrig tänkt på det. Jag kollar på klockan och ser att den är 9:00 perfekt min lektion börjar nu. Perfekt nu kommer alla stirra på mig när jag kommer in.
"ANTON!! AH!! Denna gången har du faktiskt gått för långt!!"sa jag och går argt till ytterdörren och tog på mig för att be ge mig till skolan. Jag tog sen som vanligt min pennyboard och åkte.
Jag kom fram till skolan. Och fick många blickar av i princip alla. Men plötsligt kommer hela Ellas gäng till mig. "BELLA VAD HAR DU GJORT MED DITT HÅR?!!" Sa Sky högt.
"Jag-"
"Det är så fint jag!! Tänk att jag aldrig har tänkt på det"sa sky.
"Ja, jag har alltid viljat ha så. Men jag får inte av min mamma."sa Ella.
"Ja! Samma för mig"sa Lovisa.
"Jag älskar ditt hår så mycket!!"sa Lisa och rör på mitt hår.
"haha, det var egentligen inte meningen att mitt hår skulle bli så- Nej juste min lektion har redan börjat måste gå.."sa jag och sprang till lektionen. När jag kommer in kollar alla på mig. Inte så konstigt för att jag avbröt fröken undervisning. Men också för min hårfärg.
"Kul att du kunde komma Izabella."sa hon. Och jag gick genast till min plats. Efter en stund kommer en annan kille in- Ryan?
"Hej! Du måste vara Ryan?"
"Förlåt att jag är sen jag kunde inte hitta klassrummet. Men fick hjälp av en elev"sa Ryan.
"Det är lugnt, eftersom att du och Izabella nästan kom samtidigt så kan väl Izabella visa Ryan runt?"sa fröken.
"Me-"
"Inga men, det kan vara ett straff för att du har kommit försent för många gånger. Ryan du kan sätta dig bredvid Izabella"sa hon. Typiskt mig att hamna i sån här situation.Alla läraren brukar vara sjukt snälla mot mig. Men just Biata är alltid sträng mot mig.
"Visst"sa jag och sucka. Ryan satte sig bredvid mig. Ryan ler mot mig. Inte en sån där flin som alla killar har. Utom ett helt vanlig leende.
"Bella! Jag vet att du är arg på mig. Och inte vill prata med m-"
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...