Idag är det lördag. Och Ella hade tänkt att vi skulle gå till stranden. Mitt på morgonen. Okej ungefär kl:11.00 kanske inte är morgon. Men eftersom jag annars brukar vakna senare. Så är jag sjukt trött. Jag går till min WIC och leta efter kläder att ha på mig. Innan det gick jag och kolla vädret. Det var väldigt, väldigt varmt med tanke på att det är april. Det var så varmt att man kan ha på sig shorts. Så jag gjorde det.Jag tog på mig ett par blåa shorts. Och ett linne med svart tryck. Med bikini under såklart. Jag går ner till köket. Och letar efter något att äta. Jag var inte så speciellt hungrig. Så jag tog ett äpple. Jag åt på den medan jag är på väg till min brors rum. Dumma trappor. Att dem alltid ska ha så måna trappsteg. Okej det är inte så många men en då....... Jag knackar på min brors dörr. Och hör inget jag tog det som ett ja. Han brukar ju komma direkt in till mitt rum. Så varför får inte jag? Inne ser jag min bror och någon random tjej ligga bredvid varann. Okej det var inte förväntat. Jag stänger dörren hårt av irritation. Jag bryr mig inte om dem vaknar. Ni kanske undrar varför. Jo min bror är en sort player. Om ni inte visste. Han brukade ha med sig tjejer hem hela tiden. Jag gillade det inte. Det gör jag fortfarande inte. Så jag sa det. Och han lova att inte ta med sig tjejer hem mer. Ända sen dess.Men som sagt löften är för att brytas.Jag går ner och skriver en lapp till min bror. PLING PLING.
11:15 från Okänd nummer:
'Tänkte att jag nog inte skulle vara så gammalmodig nu när jag har ditt numer. Så har du bestämt dig. Vill du veta vem jag är?
//Din hemliga beundrare.'Jag skriver snabbt tillbaka.
11:17 Till Min hemliga beundrare:
'Hur fick du mitt nummer? Men för att svara på din fråga. Så vill jag, såklart möta min stalker'Jag byter också namnet snabbt för att jag tyckte att Stalker passa bättre.
11:18 Från Stalker:
'Numret är en hemlighet. Men Suger, jag är ingen stalker. Bara en kille som vet väldigt mycket om dig. Och inte vill avslöja vem jag är än. Men om jag skulle vara en stalker. Skulle jag vara klart och tydligt vara din stalker. Som du skrev :*'Fasen varför skrev jag 'min' stalker?
11:19 Till Stalker:
'Men kan du snälla berätta vem du är'11:20 Från My stalker:
'Suger, det får du veta på festen. Kom igen du behöver bara vänta i 6 dagar till. Och i dina kontakter så kan jag nog heta 'your prince' för jag vill ju inte heta Stalker.'Okej det där var Creepy hur visste han?
11:21 Till My Prince:
'Hur visste du? Nu låter du väldigt creepy -.-'11:22 Från My Prince:
'Suger, som sagt jag vet väldigt mycket om dig. Don't be scarde. i'm not a stalker. Jag är bara en kille du känner.'Knack,knack. Hör jag någon knacka på dörren. Jag lägger min IPhone i bakfickan.Och springer till dörren och öppnar."Hello twin. Är du redo?så vi kan drar nu."sa
Ella. Hon hade på sig likadant som mig. Fast med ett svart magtröja."Visst ska bara hämta min väska."sa jag och sprang upp till mitt rum. Och tog min väska. Med saker som man behöver. Sånt som man har till stranden. Jag känner hur det vibrerar på rumpan. Jag tog upp den och läste.
11:30 Från My Prince:
'Snälla chatta med mig. Please My suger or i call you My honey instead.'11:31 Till My Prince:
'Can't ska vara med min kompis. Får chatta med dig sen.'11:32 Från My Prince:
'Honey I Miss u already'Jag ler men går sen ner till Ella."Så du har väll med din penny board? Vi åker på våra penny board till stranden då?"säger jag och tar på mig mina skor.
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...