Izabellas'perspektiv:
"Zac jag är rädd...... Snälla säg att vi inte kommer dö här inne..... Za-c kommer vi dö här?"frågar jag skräckslaget. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så här rädd."Ta ett djup andetag. Jag kommer hitta ett sätt som får oss ut."säger Zac. Jag tar ett djupt andetag. Det lugnar mig lite. Med det som fortfarande oroar mig. Är att Zac svara inte på min fråga. Det betyder att det kan vara en chans att vi dör här.Jag hör hur trappan till källaren knakar. Förutom det hör man massor med skrik i övervåningen.
"Zac någon kommer."innan Zac hinner svara. Är det något som dunsar ner för trappan. Jag tar upp det och ser. En docka. Men inte en gullig en. Den har bara ett öga. Ingen mun och en kniv i magen.Jag skulle precis skrika. Då Zac tar sin hand och täcker den över min mun. Så det inte hörs.
7 timmar tidigare.
"Varför kunde jag inte åka med Zac i hans bil?"Frågar jag från baksätet. Med min mobil i handen."Vad då? du föredrar att vara med din pojkvän. Än att var med din egen storebror som skulle göra allt för dig?"frågar han skojigt. Jag suckar. Men svara inte på frågan. Han vet ändå svaret. Pling.
18:00 från Babe❤️
Zella.
Va? snälla säg inte att det här egentligen är till någon tjej. Som heter Zella.18:02 Till Babe ❤️
Wtf?18:03 Från Babe ❤️
Bella + Zac = Zella.18:04 Till babe ❤️
Awww, när blev du så chessy?18:05 från babe ❤️
Sen jag fick dig.Jag skulle precis skriva tillbaka. Då mitt batteri gick slut. Varför just nu?. "Så Bella vet du vart Zac's sommarstuga ligger?"frågar Ethan.
"Nej, men han sa att det ligger 2 timmar bort."säger jag och försöker leta efter någon laddare i min väska. Jag tar en sladd och kopplar den i min mobil och sen till bilen.
"Kan du inte ringa Zac och fråga om vi kan stanna någonstans så vi kan äta? Är så fucking hungrig."säger Anton.
"Kan jag få låna din mobil dåra?"frågar jag. Anton ger mig sin mobil och jag trycker numret. Jag skulle precis ringa. Då jag ser en Typical nördig tjej. Sitta vid vägen. Med en stor kille bredvid sig. Tjejen gråter. Mycket. Väldigt mycket. Jag skulle vilja göra vad som helst för att stanna bilen. Utan att tänka "stanna bilen"
"Varför"frågar Anton och fortsätter köra. Vilket gör så att vi är långt ifrån tjejen. Jag vet inte vad jag tänkte. Det där in går inte mig.Plötsligt blir jag förtvivlad. Tänk om hela skolan är på mig bara för att jag innan hade varit en nörd. Jag hade inte direkt tänk på det innan. Jag blev mest bara arg på Stina. Jag tänkte inte ett skit på det.
"Ska du ringa eller bara hålla i mobilen?"frågar Anton. Jag himla med ögonen men ringer direkt.SAMTALET:
-Zac här, hör jag han säga.
-babe, vi undrar om vi kunde stanna någonstans och äta.
-Vi kan väll stanna och äta på donken. 5minuter bort.
-okej, ses
-Se yu Princess.
SAMTALET SLUT."Han sa att vi kunde åka till donken. Som är 5 minuter bort. Så följ bara hans bil."säger jag. Om inte Zac hade åkt med bilen framför oss. Skulle vi varit vilse. Det kändes bara som en sekund. Innan vi var framme vid mc Donalds. Jag, Anton & Ethan gick ut ur bilen. Och vi börjar sträcka på oss. Vi började gå in där Zac och dem redan var. Vi går in och ser att i hela Mc Donald var det folktomt. Förutom personalerna själva. "Du kan sätta dig vi beställer åt dig."säger Anton. Jag nickar och bara sätter mig någonstans med många platser. Zac kommer till mig och kysser min mun. Vilket var oväntat. "Hejsan beutiful"viskar Zac. Nära mitt öra.Zac vet exakt hur man gör så att jag rodnar. Säga olika chessy-smeknamn.
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...