Jag vaknar av ett skrik. Jag skulle precis sätta mig upp. Men då, kände jag en muskulös arm runt mig. Jag tittade runt, och såg att tv:en vara på. Det förklarade skriket tänkte jag. Och såg min bror sova bredvid. Jag fick panik, och försöker få bort armen. Fast den har ett fast grepp om min midja. Jag försökte igen, och kom loss. Jag stängde av tv:en. Och såg också att det var Ethan som hade sin arm runt mig. Jag visste inte vad jag skulle göra. Så jag gick upp på mitt rum. Och sen gick jag in i min WIC. Jag tog upp en rosa tränings BH. Och sen ett par svarta byxor, jag tog på mig en grå kofta.Om det skulle bli kallt. Jag tog på mig mina svarta/rosa skor. Och gick ut genom dörren och sprang. Jag sprang jätte länge och bara tänkte. Hur skulle jag göra min hämnd. Skulle jag verkligen göra det? Kommer dom mobba mig igen då? Dom vet ju inte vem jag är. Och så ska det förbli. Efter en stund sprang jag hem. När jag kom in genom dörren står min bror shirtless och gjorde pannkakor.
"Godmorgon" säger jag."Godmorgon" säger han och gäspade "pannkakor?"
"Visst, men var är Ethan?"frågar jag
"han duschar"säger min bror och gav mig 3 pannkakor.
"Tack, bästa bror"säger jag och krama han bakifrån
"varsågod"säger han och pussa mig på kinden.
Efter det högg jag in dom 3 pannkakorna.Jag la ifrån mig disken och sprang upp för trapporna. För att slipa diska. Jag skulle precis gå in i toan. Men jag gick in i någon. Och såklart en Ethan utan tröja. "Hej!" Säger han glatt
"he-j" säger jag utan att slita blicken på han magrutor. Men kom på att jag stirra. Så jag titta upp på han choklad bruna ögon istället. Och han stirra tillbaka.
"oj förlåt" säger han när han märkte att han stod i vägen. För mig att komma in i badrummet.
"Det gör inget" säger jag och gick in i badrummet. Jag stängde dörren efter mig. Sen gick jag in i duschen. För att få bort all svett. Jag hör hur det plinga på ytterdörren. Fast jag brydde mig inte så jag duscha. Efter ungefär 10 minuter gick jag ur duschen. Hur dum kan man va? Tänkte jag. När jag såg att jag glömde ta med kläderna. Jag tog min handduk och la den runt min kropp. Jag låste upp dörren och sprang in i min WIC i mitt rum. Jag leta efter ett par mjukis byxor och någon t-shirt. Jag tog bort handduken. Och tog på mig mina underkläder. Sen hör jag någon halka sig där bak. Jag titta på spegeln och såg att det var Linus som satt på min säng.Han bet sig i underläppen. Man såg också hans stånd. Jag vände mig om och såg honom där. Jag tog snabbt på mig mina mjukis byxor och t-shirten.
"Vad gör du här!!!!!?Och hur kom du in?!"säger jag frustrerande."ömh aså vi sa ju att vi skulle träffas idag. Och din bror släppte in mig" sa han nervöst och kliade sig i nacken. Typiskt killeaktigt
"Men du kunde väll säga något så jag visste att du va här inne" säger jag fortfarande irriterad
"Men du var så he.... Sorry"säger han..Aja ja kanske överreagerade.
"Aja det är okej" "kan vi börja?"säger jag.
"Okej"säger han
"kan inte vi göra så här, vi frågar 20 frågor till varandra?"frågar jag och försöker vara så vänlig jag kan.
"visst"säger han lika vänligt.
"Okej vem börjar?"frågar jag.
"Jag kan.......... Ömh vad är ditt fullständiga namne?" Säger han
"mitt är Izabella Cindy Karlsson" säger jag "din?"
"Mitt är Linus Maximillian snällström"säger han
YOU ARE READING
BAD GAME! (SWEDISH)
Teen Fiction(MIN FÖRSTA BOK) Izabella flyttar till en ny stad. Izabella ville inte vara en nörd längre hon ville inte bli mobbad. Så hon gjorde en makeover på sig själv. Plötsligt blir hon skolans populära i den nya skolan. Men vad händer när familjen måste fly...