«SEMBILAN»

1K 181 32
                                    

Jaemin membawa Aeri ke rooftop. Jaemin mendudukkan Aeri di bangku. Dia duduk di sebelahnya.

"Kau okay?" tanya Jaemin. Aeri mengelap air matanya.

"Apa salah saya. Saya tak bunuh sesiapa pun. Perlu ke diaorang nak hina parent saya. Saya tertekan bila saya asyik kena buli. Saya banyak kali nafikan benda yang sama. Kenapa semua nak salahkan saya. Kenapa Tuhan uji saya. Kenapa takdir saya macam ni. Saya penat Jae, penat sangat." kata Aeri. Jaemin mengusap bahu Aeri.

"Jangan salahkan takdir. Kalau tiada takdir, macam mana kau nak hidup. Kau kena terima takdir yang menentukan. Aku faham kau. Aku pun tiada parent. Aku tak pernah rasa kasih sayang seorang ibu langsung. Ayah aku, dia tinggalkan aku ke seorangan dekat bawah jambatan. Sekarang aku tak tahu dia kat mana dan aku anggap dia sudah mati." pujuk Jaemin. Aeri memandang Jaemin dan mengelap air matanya.

"Gomawo sebab faham saya. Kalau tiada awak. Saya tak tahu nak defend diri saya." ucap Aeri dengan senyuman mekar di bibir. Jaemin membalas senyuman nipis.

"Everything for you dear." kata Jaemin. Kata-katanya membuat pipi Aeri memerah. Jaemin tergelak kecil.

"Jom masuk kelas. Nanti Ssaem Irene masuk kelas. Khaja." kata Aeri. Jaemin memgangguk dan mengikutnya.

🔪🔪🔪

[Break Time~]

Aeri hanya membeli makanan di kantin dan duduk di salah satu meja di situ. Semasa dia tengah makan, ada orang duduk di depannya.

"Seorang je ke. Mana Jaemin?" tanya Mark. Aeri memberhentikan suapan.

"Dia pergi toilet. Awak tak makan." balas Aeri. Mark menggeleng kepalanya.

"Saya dah kenyang sarapan dekat rumah tadi." kata Mark. Aeri hanya mengangguk dan menyambung makan.

Mark melihat ada sisa makanan di tepi bibir Aeri segera ingin mengelap tetapi ada tangan yang memegangnya. 

"Jangan sentuh dia." kata orang itu atau lebih tepat Jaemin. Matanya menatap tajam ke arah Mark. Mark melepaskan tangannya.

"Ouh mianhae. Aku tak tahu pula tak boleh sentuh." kata Mark. Aeri mengelap tepi bibirnya cepat.

"Wow! Soalan kau. Terlalu kbat encik Minhyun. Dah terlalu bebas dekat Canada sana? Sampai tak tahu hormat perempuan." perli Jaemin. Mark mengetap bibirnya kerana sedikit sentap dengan kata-kata Jaemin. Dia terlalu bebas dekat sana sehingga setiap hujung minggu dia selalu hadir ke party.

"Sudahlah jangan gaduh. Jaemin duduk. Mark, awak boleh pergi. Jangan keruhkan keadaan. Jebal." arah Aeri. Mark bangun sambil menjeling Jaemin. Jaemin hanya mengabaikan Mark.

"Dah tak geti makan elok-elok sampai comot. Suka orang sentuh kau sesuka hati." kata Jaemin. Aeri memandang Jaemin dengan pandangan datar.

"Awak ingat saya murah sangat ke? Saya tak macam tu lah." balas Aeri. Dia bangun dari kerusi dan menuju ke tong sampah. Dia membuang sampah yang di makannya.

Jaemin bangun dan menuju ke arah Aeri yang beredar untuk pergi ke kelas. Dia berjalan di sebelah Aeri.

"Marah ke?" tanya Jaemin.

"Tak lah." balas Aeri. Jaemin mempout bibirnya.

"Betul ni?" tanya Jaemin sekali lagi. Aeri berhenti dan memandang Jaemin.

"IYE ENCIK NA JAEMIN." kata Aeri dengan nada yang kuat. Ketawa Jaemin meletus. Aeri menjeling.

Mereka berdua masuk ke dalam kelas. Murid di dalam kelas itu hanya memandang Jaemin dengan Aeri masuk ke dalam kelas.

🔪💫🔪

Aeri dan Jaemin berjalan balik. Aeri berjalan sambil menyepak batu. Jaemin leka bermain telefon.

"Jaemin rumah saya dah sampai. Awak nak masuk dahulu?" tanya Aeri.

"Ikut kau lah. Aku ikut je." balas Jaemin tetapi matanya masih melekat dekat kaca telefon.

"Masuk lah." kata Aeri. Jaemin menyimpan telefon dan berjalan masuk ke dalam rumah Aeri.

Aeri membuka pinty rumahnya dan menyuruh Jaemin duduk di sofa dahulu sebelum dia naik ke atas. Jaemin duduk di sofa sambil matanya meliar memandang sekelilingnya.

"Not bad." kata Jaemin dalam hati. Dia mengeluarkan telefonnya dan membuka aplikasi game yang terkenal iaitu Player Unknown Battleground a.k.a PUBG.

"Jaemin. Awak nak air apa. Saya buat kan." tanya Aeri sambil turun ke bawah. Aeri melihat Jaemin yang terleka bermain game itu segera menggeleng.

Dia pergi ke dapur untuk menyediakan air untuk Jaemin. Jaemin tidak hirau keadaan sekeliling. Kalau bom meletup dekat sebelah pun dia tidak kisah.

Aeri datang ke ruang tamu dengan membawa air strawberi. Dia meletakkan di depan Jaemin.

"Minum air itu Jaemin-shi." kata Aeri. Jaemin memandang air yang di hidang oleh Aeri. Keningnya bertaut.

"Air apa tu?" tanya Jaemin.

"Strawberi." balas Aeri. Serta-merta game yang di main oleh Jaemin kalah.

"Strawberi? Eew aku tak suka. Rasanya nggak enak sih." kata Jaemin sambil membuat mimik muka tak suka. Aeri menahan gelaknya daripada meletus apabila melihat mimik muka Jaemin.

"Itu lah. Saya tanya nak air apa. Awak palau soalan saya. Sekarang ni awak nak air apa?" tanya Aeri.

"Air masak jelah." kata Jaemin. Aeri mengangguk dan menuju ke dapur. Dia kembali ke ruang tamu sambil membawa sebotol air sejuk dan sebiji cawan. Dia menuang kan air itu ke dalam cawan dan menyerahkan ke arah Jaemin. Jaemin mengambil dan meneguk.

"Gomawo." kata Jaemin. Aeri mengangguk.

Aeri duduk di sebelah Jaemin dan membuka televisyen. Dia asyik menukar siaran yang baginya tidak seronok langsung.

"Kau nak tengok apa?" tanya Jaemin.

"Entahlah. Tiada langsung yang best." balas Aeri. Jaemin memegang tangan Aeri dan menolak Aeri baring.

"Kyaa Jaemin! Awak buat apa ni." kata Aeri cuak. Jaemin memandang muka Aeri lama.

"Aku sebenarnya"

Tbc

A/N: apa lah tuuu. HAHAHAHAH apapun vote and comment. I lup you guys. 

「C」Psycho Love 사이코사랑• Na Jaemin/나재민• Where stories live. Discover now