~EMPAT BELAS~

967 167 19
                                    

Aeri masuk ke dalam kelas dan duduk di tempatnya. Roti coklat di hulurkan kepada Jaemin. Jaemin mengambil roti itu.

"Gomawo." kata Jaemin. Aeri mengangguk. Mereka  berdua makan roti itu sambil menyiapkan kerja sekolah.

"Aeri. Asal lambat tadi." tanya Jaemin. Aeri memandang Jaemin dengan mulut penuh. Dia menelan dahulu roti itu sebelum menjawab.

"Saya terlanggar Changmin. Jangan risau dia tak buli saya. Cuma nak minta maaf je." balas Aeri. Jaemin mengangguk. Dalam otaknya, ada 1001 macam nak bunuh group tu dan pilih salah satu.

"Ouh. Makanlah." kata Jaemin. Aeri mengangguk dan menyambung membuat kerja sekolah sambil tangan kirinya menyuakan roti ke dalam mulut.

💫💫💫

[Malam~]

Jaemin berada di kawasan rumah TheBoyz. Dia hanya mengenakan jaket dan pelitup muka berwarna hitam. Dalam keretannya ada minyak tanah yang boleh menyumbangkan kebakaran.

Dia menolak pipinya menggunakan lidah. Dia melihat jam yang sudah menunjuk angka 3.00 pagi. Dia pasti mereka sudah tidur. Mujurlah kawasan itu tiada jiran.

Jaemin mengambil minyak tanah itu dan masuk ke dalam rumah mereka. Jaemin menuju ke pintu rumah dan cuba memusingkan tombol pintu tu. Tak berkunci. Jaemin menayangkan senyuma sinis. Dia masuk ke dalam rumah TheBoyz dan melihat suasana yang senyap sahaja.

Jaemin membuka penutup tong minyak itu dan menuang di sekitar dalam rumah itu sebelum menuangkan  ke arah luar. Apabila sudah menuang. Jaemin keluar dari rumah itu dan menutup pintu itu lalu menyimbah permukaan pintu dengan minyak tanah.

Jaemin berundur dan mengeluarkan pemetik api. Dia bersiul perlahan. Dia tersengih lalu membaling pemetik api itu ke arah pintu dengan kuat yang menyebabkan satu letupan kuat. Api mula menjilat kawasan rumah itu. Api makin lama makin besar dan marak.

"Good bye TheBoyz. See you at hell. Rest in peace boys." kata Jaemin lalu pergi dari situ sambil membawa tong minyak tu. Jaemin tidak sedar bahawa salah satu ahli mereka tiada di dalam rumah iaitu Changmin.

💫💫💫

[Changmin POV]

Aku tersedar dari lena. Chucky yang berada di dalam pelukkan segera aku lempar ke tepi. Kenapa hati aku tak tenteram(?). Aku mengusap muka aku kasar.

Aku turun ke bawah untuk minum air. Aku melihat eomma dan appa aku  berada di ruang tamu dengan riak wajah yang gelisah.

"Kenapa eomma tak tidur lagi?" tanya aku. Eomma memandang aku dengan pandangan sedih.

"Ada berita buruk. Harap kamu bertabah apabila dengar berita ini." kata eomma. Dahi aku mula berkerut. Berita buruk? Berita apa?

"Berita apa eomma. Bagitahulah eomma." desak aku. Mata aku mula berkaca.

"Kawan-kawan kamu. Rumah kamu duduk terbakar dan kawan-kawan kamu tak dapat selamatkan diri. Kamu tabah yelah." beritahu eomma. Aku tersentak. Kawan-kawan aku mati. Mata aku mula panas.

"P-pukul b-berapa r-rumah t-tu t-terbakar?" tanya aku tersekat-sekat. Dada aku berat.

"Dalam pukul 3 pagi. Ini pun eomma tahu dari eomma kawan-kawan kamu." balas eomma. Aku melihat jam di dinding. Jarum panjang menunjukkan pukul 6 manakala jarum pendek menunjukkan pukul 5.

"Eomma, Min naik atas dulu." pinta aku. Eomma mengangguk dan aku pergi naik atas dengan linangan air mata.

Aku masuk ke dalam bilik dan katil aku tuju. Aku mengambil patung sederhana besar itu dan memeluknya.

"Chucky, kenapa kawan Min pergi tinggalkan Min. Mula-mula Hyunjae, sekarang mereka pula. Kenapa Min tiada dekat situ. Siapa yang bakar rumah diaorang." kata aku. Patung Chucky itu aku pandang. Ahh cakap dengan patung tiada guna!

Aku rebahkan badan aku sambil memeluk patung comel itu. Bagi aku patung itu comel. Aku ingat lagi Sunwoo takut dengan patung aku ni. Aku tersenyum apabila mengingat hal itu. Memori persahabatan kami mula menerpa dalam fikiran aku.

Aeri...

Nama itu. Aku percaya bukan Aeri yang buat. Aku kenal Aeri macam mana. Dia baik. Dia takkan bunuh orang.

Haishh.. Susah sangat ke nak lupakan dia? Dia dah ada Jaemin. Kau pun dah ada Chucky. Chucky je yang buat kau happy selain TheBoyz.

Mental ini budak -_-"- author

Mata aku perlahan terkatup. Akhirnya aku tidur.

Tbc

A/N:nak je aku buat Chucky tu bercakap- kang ada yang menjerit HAHAHAHAHA.  Apa pun vote and comment guys!

「C」Psycho Love 사이코사랑• Na Jaemin/나재민• Where stories live. Discover now