"Aku sebenarnya sukakan kau." kata Jaemin. Aeri terpaku. Jaemin bangun dan duduk.
"Betul ke?" tanya Aeri kepastian. Jaemin menggulingkan anak matanya dan mencium dahi Aeri sekilas. Muka Aeri mula memerah.
"Itu balasan kepada soalan kau. Aku harap kau terima aku." kata Jaemin selamba.
"Ermm saya pun suka awak." kata Aeri sambil menutup muka kerana malu. Jaemin hanya senyum manis.
"Serius?" tanya Jaemin. Aeri mengangguk. Jaemin mengalihkan tangan Aeri dan memandang tepat ke arah anak mata Aeri.
"Kau kena janji dengan aku." kata Jaemin. Aeri mengerutkan dahinya.
"Janji apa?" tanya Aeri. Jaemin mencium dahi Aeri sebelum mengatakan sesuatu.
"Aku nak kau setia dengan aku. Boleh." pinta Jaemin. Aeri senyum dan mengangguk kepalanya.
"Janji!" kata Aeri sambil mengangkat tangan kanannya seakan-akan berikrar.
"Harap kau kotakkan(?) janji kau dan jangan mungkir kan janji tu chagiya. Aku terlalu sayang kan kau." kata Jaemin dalam hati. Dia menggosok kepala Aeri perlahan.
💫💫💫
[Esok pagi~]
Aeri turun dari bilik dan mengambil bekal di dalam peti ais. Dia keluar dari rumah dan menyarung kasut. Apabila matanya memandang depan, alangkah terkejutnya Jaemin berada di depan rumah.
"Terkejut saya. Tekan lah loceng tu." kata Aeri sambil mengurut perlahan dadanya. Silap hari bulan terus jumpa ayah pin.
"Sorry. Okay tak?" tanya Jaemin. Aeri mengangguk. Dia berdiri dan menutup pintu lalu menguncinya.
"Khaja, nanti lambat pergi sekolah." kata Aeri. Jaemin mengangguk dan mula berjalan mengiringi kekasihnya.
[Skip~]
Aeri dan Jaemin masuk ke dalam kelas. Hakyeon datang ke arah Aeri.
"Aeri, aku nak cakap dengan kau sesuatu. Private." kata Hakyeon. Jaemin memandang tajam ke arah Hakyeon.
"Aku tak buli dia. Aku nak minta maaf pasal semalam. Aku hina kau. Aku tak bermaksud nak cakap macam tu. Aku cuma terkilan mendiang Hyunjae mati dan aku salahkan kau. Mianhae." kata Hakyeon sambil menunduk hormat ke arah Aeri.
"Gwaechana. Aku dah maafkan kau. Aku faham." Aeri tersenyum nipis. Hakyeon membalas senyum dan beredar dari situ.
"Senang sangat nak maafkan orang. Nantiborang tu mulalah pijak kepala kita." kata Jaemin tidak berpuas hati.
"Mendiang eomma saya kata, tak elok berdendam dengan orang. Kalau simpan je dendam, diri yang binasa." balas Aeri dan duduk di kerusinya.
"Iyelah. Kau je yang betul." kata Jaemin. Aeri tergelak kecil.
Ssaem Suho masuk ke dalam kelas. Di tangannya ada beberapa helai kertas.
"Okay guys. Ssaem nak kamu semua jawab ujian. Ssaem nak kamu semua jawab dengar jujur dan jangan meniru. Jeno, tolong edarkan kertas itu." arah Ssaem Suho. Jeno mengambil kertas itu dan mula mengedar. Apabila kertas itu sampai ke arah Jaemin.
Jaemin baca soalan pertama dan mengangkat kening. Dia mengetap bibir.
"Psychology test? Tch, bodoh. Macam lah aku tak boleh jawab salah." kata Jaemin dalam hati.
"Kamu boleh jawab soalan itu. Saya beri masa 1 jam sahaja." kata Ssaem Suho. Jaemin membaca dan tulis sesuatu.
1. Haewin pergi ke kedai runcit untuk membeli pisau untuk membunuh seseorang. Dia hanya membawa 5000 won sahaja. Jenis pisau yang mana Haewin patut beli?
i. Pisau tajam berharga 5000 won[ ]
ii. Pisau tumpul berharga 400 won [√]2. Kamu di berikan sebilah pisau untuk membunuh seseorang di dalam tandas yang terletaknya di kawasan yang terpencil lagikan sunyi. Bagaimana kamu membunuhnya?
Tolak dia masuk ke dalam salah satu tandas dan ikat dia dengan besi lalu tutup mulut dan hidungnya. Pastikan tangan di sarungi oleh sarung tangan getah. Lalu tikam tepat di jantung. Pisau itu segera simpan di dalam poket.
Jaemin meletakkan pensel dan mengangkat tangan menandakan dia sudah selesai menjawab. Ssaem Suho datang dan mengambil kertas lalu membaca. Riak wajahnya berubah. Ssaem Suho segera beredar dari situ.
"Cepatnya awak siap." tanya Aeri selepas menyerahkan kertas itu ke Ssaem Suho.
"Soalan senang." balas Jaemin singkat. Aeri mengangguk perlahan. Selepas pelajar menghantar kertas ujian, mereka di benarkan keluar rehat.
Tbc
Ohh ya jawapan test tu berdasarkan jawapan aku sebenarnya. Dan soalan itu wujud. Sorry kalau mengarut hehe.
Vote&Comments
YOU ARE READING
「C」Psycho Love 사이코사랑• Na Jaemin/나재민•
Fanfictionʚ nct series fanfiction 『1』 ɞ [ sinopsis season one ] Psycho or obsessed Dua perkataan itu dapat digambarkan dalam diri Na Jaemin yang tekad ingin memiliki Kang Aeri. Ingin seseorang berada di sampingnya sehingga nafas terakhir. Dia sanggup menjaga...