Lapan bulan kemudian~~
Kini kandungan Aeri mencecah lapan bulan. Jaemin melarang Aeri membuat sebarang kerja rumah akibat faktor Aeri yang sarat mengandung.
Kletak.
Pintu rumah di buka oleh Jaemin yang baru balik bekerja. Dia mencari-cari isterinya di dalam rumah.
"Chagiya~~ oppa dah balik. Aeri-ah" panggil Jaemin. Tiba-tiba telinganya mendengar suara mengerang kesakitan. Segera kakinya melangkah laju ke arah dalam bilik. Pintu bilik di tolak kasar oleh Jaemin, dia melihat badan Aeri yang berada di atas lantai.
"Chagi. Kenapa ni." tanya Jaemin sambil mendapatkan isterinya.
"S-sakit o-oppa." kata Aeri. Jaemin melihat ke arah kaki Aeri terdapat setompok darah di atas lantai. Dia segera mengangkat Aeri dengan gaya bridal style dan menuju ke arah kereta
Jaemin masuk ke dalam kereta dan memecut ke hospital. Jaemin memegang tangan Aeri untuk menenangkannya.
"Sabar, kita dah nak sampai." pujuk Jaemin. Keretanya memasuki kawasan hospital dan memakir di depan ruang untuk wanita bersalin.
Jaemin keluar dari kereta dan menuju ke tempat Aeri dan mendukungnya lalu menuju hospital.
Para nurse membawa kerusi roda dan Jaemin meletakkan Aeri di atasnya. Nurse membawa Aeri ke arah ruang bersalin.
💫💫💫
J
aemin menunggu di wad bersalin dengan sabar. Kalau ikutkan ingin sahaja di terjah je. Tapi doktor tidak mengizinkan dia masuk.
"Jaemin! Aeri macam mana." tanya Tuan Na bersama dengan Changmin dan Mark.
"Dia ada dekat dalam." balas Jaemin dan duduk di kerusi.
"Agaknya aegi yeonja ke aegi namja." kata Changmin kepada Mark. Mark hanya mengangkat bahunya.
Pintu wad di buka dan seorang nurse menyorong satu troli dan menuju ke arah Jaemin.
"Suami kepada Na Aeri?" tanya nurse itu untuk memastikan Jaemin adalah suami Aeri.
"Ye saya." balas Jaemin. Nurse membuka kain yang menutupi bayi kecil itu.
"Tahniah encik, encik dapat bayi lelaki." kata nurse tersebut. Jaemin tersenyum. Nurse itu meminta diri untuk membersihkan bayi tersebut.
Jaemin dan yang lain masuk ke dalam wad Aeri yang tempatkan. Jaemin melihat Aeri sedang tidur lena selepas melahirkan seorang bayi untuknya.
"Thank you sweety for everything. Terima kasih sebab lahirkan cahaya mata untuk oppa. Wake up chagiya." bisik Jaemin di telingan Aeri lalu mengucup pipi Aeri.
Aeri tersedar apabila perasa dirinya seperti di kacau oleh seseorang. Dia melihat suaminya berada di sebelahnya. Segera dia duduk.
"Oppa mana anak kita." tanya Aeri gelisah. Dia takut kalau anaknya tiada. Jaemin tersenyum.
"Nurse mandikan anak kita. Thank you chagi." kata Jaemin. Aeri tersenyum terharu.
"Tahniah Aeri dan Jaemin." kata Mark dan Changmin serentak. Mereka berdua memandang antara satu sama lain. Masing-masing menatap dengan tajam. Jaemin yang tahu akan ada pergaduhan kecil berlaku segera di berhentikan.
"Hal kecil pun nak gaduh. Luku kang." kata Jaemin. Mark dan Changmin tersengih. Tuan Na datang ke arah Jaemin dan menepuk perlahan bahu Jaemin.
"Dah jadi ayah dah anak appa ni. Jaga dia macam mana kamu jaga Aeri. Beri kasih sayang yang secukupnya. Jangan terlebih, takut bila dah besar terlalu manja. Ingat pesan appa ni." pesan Tuan Na. Jaemin mengangguk.
"Baik appa. Tahulah Jaemin nak jaga anak Jae." kata Jaemim bangga. Aeri mendecit.
"Yeye lah tu." kata Aeri. Jaemin memandang Aeri dan ingin mengatakan sesuatu tetapi terhenti apabila nurse membawa bayi mereka berdua masuk ke dalam wad.
"Kamsahamnida nurse." kata Jaemin sambil menunduk hormat. Nurse itu membalas kembali dan keluar dari wad itu.
Jaemin menuju ke arah bayi lelaki itu dan mendukungnya. Jaemin membawa kepada Aeri. Aeri memeluk bayi kecil itu dan mencium dahi anak kecil itu dengan penuh kasih sayang.
"Kita nak beri nama apa dekat anak kita." tanya Aeri. Jaemin memandang anaknya dan tersenyum.
"Nama anak kita, Na Minjae." kata Jaemin lalu memeluk bahu Aeri. Aeri mengangguk. Mereka berdua serta dua Min dan Tuan Na berada di dalam bilik itu sehingga malam.
Tbc
A/N: fifty update!!! Sebenarnya, line yoonri tak elok. Hawau nau. Berkelip-kelip macam orang gila. Hurm.
Apa pun vote and comment❤
YOU ARE READING
「C」Psycho Love 사이코사랑• Na Jaemin/나재민•
Fanfictionʚ nct series fanfiction 『1』 ɞ [ sinopsis season one ] Psycho or obsessed Dua perkataan itu dapat digambarkan dalam diri Na Jaemin yang tekad ingin memiliki Kang Aeri. Ingin seseorang berada di sampingnya sehingga nafas terakhir. Dia sanggup menjaga...