[DUA PULUH TIGA]

937 156 53
                                    

"Bluerk bluerkk" suara seseorang memuntahkan isi. Tidur Jaemin terganggu. Dia membuka mata.

"Aeri-ah, gwaechanayo? " tanya Jaemin dengan suara serak basahnya. Aeri keluar dari bilik air sambil mengelap mulutnya.

P/s: Diaorang tak kahwin lagi. Paham" jelah masa bab 20 x silap yang Jaemin ehem ehem tu. Takkan tak tahu. Kotor betul otak korang😭

"Gwaechana, cuma pening je." balas Aeri sambil membaringkan badannya di sebelah Jaemin. Jaemin bangun dari pembaringan. Dia meletakkan belakang tangannya di dahi Aeri.

"Tak panas pun. " kata Jaemin. Aeri hanya mengangkat bahu.

"Saya picit eh." kata Jaemin. Aeri menggeleng.

"Awak tidur jelah. Saya okay." tolak Aeri. Jaemin berdegil lalu mula mengurut perlahan kepala Aeri. Aeri segera bangun apabila loyanya mula datang.

"Bluerkkk, uhuk bluerkk" Aeri memuntahkan isi perut. Jaemin bangun dan menuju ke arah Aeri. Dia mengurut-urut belakang tengkuk Aeri.

"Better? " tanya Jaemin. Aeri mengangguk. Jaemin memapah Aeri dan baring di atas katil.

"Tidur lah. Esok kita pergi hospital." kata Jaemin. Aeri hanya diam tetapi masih mendengar apa yang Jaemin kata.

Jaemin mula membaringkan badannya di sebelah Aeri lalu memeluk Aeri dari belakang. Aeri hanya membiarkan sahaja.

💫💫💫

Jaemin dan Aeri masuk ke dalam klinik. Jaemin menyuruh Aeri duduk dahulu di kerusi menunggu. Aeri mengangguk lalu duduk di situ.

Jaemin menuju ke arah kaunter untuk mengambil giliran. Petugas klinik itu tersenyum-senyum melihat wajah Jaemin yang tampan itu.

"Ehem, aku ada rekod penyakit mental. Jangan salahkan aku kalau kau ada dalam tanah." kata Jaemin selamba. Petugas itu mula ketakutan memberikan angka giliran. Jaemin mengambil lalu pergi menuju ke arah Aeri.

"Apa yang awak cakap sampai unnie tu takut." tanya Aeri. Jaemin tersenyum senget.

"Nothing hehe." balas Jaemin serta gelakkan kecil. Aeri menggeleng-geleng kepalanya melihat gelagat Jaemin.

"Na Aeri." panggil nurse itu menyuruh Aeri dan Jaemin masuk ke dalam. Aeri mengerutkan dahi, dia memandang Jaemin. Jaemin hanya tersengih dan menolak Aeri masuk.

"Apa yang boleh saya bantu?" tanya Doktor Yeji. Aeri menerangkan apa yang dia mengalami. Doktor Yeji mengangguk. Dia menyuruh Aeri membuat ujian air kencing.

Beberapa minit kemudian~~

Doktor Yeji tersenyum melihat hasil ujian air kencing Aeri. Aeri dan Jaemin mula mengerutkan dahi.

"Tahniah encik dan puan. Puan Aeri telah mengandung satu bulan. Tahniah sekali lagi." kata Doktor Yeji. Jaemin dan Aeri tersenyum. Mereka meminta diri untuk keluar dan mengambil ubat khas untuk orang mengandung.

💫💫💫

"Gomawo chagiya~~" kata Jaemin. Aeri tersenyum. Jaemin mengusap perut Aeri perlahan.

"Saya ingatkan awak tak nak anak ni." kata Aeri sambil menunduk ke bawak.

"Aniya! Saya terima anak ni. Dia hasil benih saya juga. Jangan lah kata macam tu." kata Jaemin sambil memuncungkan bibir. Aeri tersenyum lalu mencubit hidung Jaemin sehingga kemerah-merahan.

"Awak ada mengidam pape tak. Kalau tak boleh kita singgah beli." kata Jaemin. Aeri memikir benda apa yang dia ingin makan.

"Nak tteokbokki keju. Warung yang paling sedap dekat hujung sana tak silap." kata Aeri gembira. Sudah lama dia mengidam makanan pedas itu. Jaemin mengangguk.

"Okay." Jaemin segera menggerakkan keretanya menuju ke kedai tersebut.

Apabila sampai, Jaemin membuka lintu tapi di tahan oleh Aeri. Jaemin mengangkat kening.

"Nak ikut~~" pinta Aeri. Jaemin mengangguk. Aeri tersenyum lalu keluar dari perut kereta.

"Hati-hati chagi. Nanti jatuh. Kalau jatuh siapa susah? Saya juga." bebel Jaemin. Aeri menutup telinganya apabila Jaemin mula membebel.

"Eii kuat bebel betul lah." kata Aeri. Jaemin memegang tangan Aeri dan masuk ke dalam kedai itu.

Jaemin dan Aeri menuju ke kaunter kedai itu dan memesan tteokbokki. Mereka berdua menunggu sementara tteokbokki siap.

Apabila siap, Jaemin mengambil dan membayar. Jaemin menarik tangan Aeri dan keluar dari kedai itu. Tetapi ada suara memanggil mereka berdua.

"Jaemin! Aeri! "

Tbc

A/N: Double update❤ hoho senanya aku tiada idea nak buat ff white day itu. Itu sebab aku buat ff ni.

Apapun vote and comment❤

「C」Psycho Love 사이코사랑• Na Jaemin/나재민• Where stories live. Discover now