[DUA PULUH LIMA]

906 139 29
                                    

Hari perkahwinan~~~

Aeri berada di depan cermin membelek busana yang tersarung di badannya. Hari ini adalah hari bahagianya bersama Jaemin. Wajahnya yang baru di solek di perbetulkan sedikit.

Tok tok tok..

Pintu bilik itu di tolak oleh Changmin. Aeri memandang Changmin. Dia berkerut.

"Macam mana kau tahu harini perkahwinan aku?" tanya Aeri pelik. Changmin tersengih.

"Jaemin jemput aku hehe. Aku dengan dia dah berbaik. Malam tadi dia jemput." kata Changmin mesra. Aeri tergelak kecil. Tak sangka Jaemin menjemput Changmin.

"Pengantin lelaki dah sampai. Kau tak nak keluar?" tanya Changmin. Aeri memandangnya dengan pandangan datar.

"Habistu Jaemin nak kahwin dengan siapa. Mestilah aku keluar." balas Aeri redha. Changmin hanya menggosok belakang lehernya.

Aeri mengambil veil lalu menyarung di atas kepalanya dan mengambil sekali bunga lily. Dia keluar dari bilik itu.

"Come princess?" tanya Changmin sambil menghulurkan tangannya. Keningnya di angkat. Aeri senyum lalu memegang tangan Changmin. Jangan risau Jaemin yang suruh Changmin jadi halah yang selalu bapak hantarkan. .

💫💫💫

Jaemin berada di altar bersama dengan Paderi. Dia memandang Aeri dan Changmin di depan pintu gerbang gereja. Dia tersenyum manis melihat Aeri.

"Beautiful." kata Jaemin dalam hati. Dia tidak seperti dahulu. Cepat cemburu. Aeri dan Jaemin bertembung mata.

Aeri mula jalan sambil memegang jambangan bunga Lily berwarna sky blue. Apabil berada berdekatan dengan altar. Jaemin menghulurkan tangannya untuk membantu bakal isterinya naik ke atas altar. Mereka berdua menghadap paderi. Paderi membuka bible book yang ada di tangannya.

"Are you ready?." tanya Paderi lelaki itu. Pasangan itu mengangguk.

"Na Jaemin, are you truly love Kang Aeri. Are you ready to take responsibility to being Husband?" tanya Paderi lelaki itu lagi .

"Yes. I ready to take responsibility. I really love Kang Aeri and I can be perfect husband for her. I swear." balas Jaemin membuatkan Aeri terharu. Paderi memandang Aeri. Aeri gugup.

"Kang Aeri, you sure want to change your surname Kang to Na? You sure want to being wife Na Jaemin? For the last question, are you really loving Na Jaemin forever?" tanya Paderi lelaki kepada Aeri. Jaemin memandang Aeri untuk mengetahui jawapan yang keluar dari mulut Aeri.

"I sure to change my surname Kang to Na. I sure to being perfect wife for Na Jaemin. I really love him for rest my life. He everything for me." balas Aeri membuatkan Jaemin tersenyum. Paderi mengangguk dan menutup buku bible.

"You can wear ring and kiss." kata Paderi lelaki. Paderi wanita membawa bantal yang isinya ada dua butir cincin. Jaemin mengambil sebentuk cincin dan menarik tangan Aeri lalu menyarungnya di jari manis Aeri. Aeri melakukan perkara yang sama untuk Jaemin.

Jaemin mara ke depan sambil tangan kirinya memeluk pinggang Aeri. Aeri tersenyum malu apabila Jaemin menyelak kain Veil itu ke belakang.

"Your are mine sweety." bisik Jaemin di telinga Aeri sebelum mencantumkan bibir mereka berdua.

Mereka melepaskan pautan bibir. Mata mereka bertembung. Jaemin mengusap pipi Aeri perlahan. Tiba-tiba ada suara menjerit.

"YUHUU KAWAN AKU DAH KAHWIN." jerit Changmin sambil memeluk patung Chucky. Jaemin dan Aeri tergelak melihat gelagat Changmin yang ceria itu. Tetapi mereka tahu, dalam hati Changmin ada satu perasaan rindu terhadap kawannya yang pergi di sebabkan ulah Jaemin. Sampai sekarang Changmin tidak tahu Jaemin yang membunuh kawannya.

"Min! Kau bawak patung seram tu. Seriuslah!" jerit Mark. Changmin tersengih sambil memeluk erat patung Chucky itu. And ya, Mark dan Jaemin menjadi kawan baik sekarang.

"Halah, dia pun nak ikutlah. Betulkan chucky." kata Changmin sambil memandang Chucky itu. Mark memandang Jaemin dengan pandangan pasrah.

Jaemin dan Aeri turun dari altar. Mereka berdua menuju ke arah sahabat mereka.

"Changmin. Kau bawa patung Chucky tu." kata Aeri dengan pandangan pelik. Changmin mengangguk.

"She cute." kata Changmin membuatkan Mark ingin menyepak Changmin.

"Dia lelaki ngokk" kata Mark. Changmin memandang tajam ke arah Mark membuatkan jejaka Canada itu sedikit gerun.

"Tuan dia lelaki ke perempuan. Lelaki kan. So dia jadi perempuan lah." balas Changmin. Aeri dan Jaemin tergelak.

"Changmin." panggil Jaemin. Changmin memandang Jaemin dengan senyuman mekar di bibir. Jaemin memejam matanya, sudah tiba masa dia beritahu hal sebenar.

"Apa dia Jaemin?" tanya Changmin ceria. Tiba-tiba Jaemin melutut di depan Changmin. Mujurlah Jaemin menjemput Changmin dan Mark je datang majlis perkahwinannya. Aku tahu aku pelik, diam je.

"Changmin, aku nak minta maaf." kata Jaemin membuatkan dahi Changmin berkerut. Minta maaf? Maaf untuk apa, getus Changmin dalam hati.

"For what." kata Changmin. Jaemin menunduk.

"Sebab aku, kawan baik kau tiada dekat dunia ni. Aku tahu aku salah, masa tu aku ada penyakit mental. Kau nak pukul aku ke, nak hukum aku ke, nak jadi kuli kau pun aku sanggup. Asalkan kau maafkan aku." beritahu Jaemin. Air mata jantan mengalir. Changmin tergamam dan terkedu.

"K-kau y-yang b-bunuh d-diorang?" tanya Changmin tersekat-sekat. Jaemin mengangguk. Changmin tersenyum kelat.

"Bangun lah Jae. Benda dah lepas. Aku pun dah redha diaorang pergi. Ajal di tangan tuhan. Kalau nak ikutkan hati aku ni, aku nak je sumbat kau dalam penjara. Tapi bila fikirkan, bini kau ni siapa nak jaga. So, aku maafkan jelah kau." kata Changmin sambil menarik Jaemin bangun. Aeri hanya tersenyum melihat kelakuan dua min itu.

"Gomawo maafkan aku." kata Jaemin. Changmin mengangguk lalu menumbuk perlahan bahu Jaemin. Mark hanya memandang mereka berdua. Tapi yang menjadi pandangannya, Chucky dekat tangan Changmin tu tak nak lepas ke! Hshshshs. Mark memandang muka Chucky lama-lama. Tiba-tiba mata Chucky itu tertutup.

Mark terkejut. Dia menjeri kecil membuatkan Aeri, Jaemin, dan Changmin terkejut.

"Kau kenapa Mark. Jerit tiba-tiba?" tanya Changmin. Mark tunjuk ke arah Chucky.

"Dia berkelip. Dia hidup tho." kata Mark. Changmin tergelak.

"Jangan takut lah. Aku tertekan butang untuk buat mata dia berkelip." kata Changmin membuat Mark memandang Changmin kecik besar.

Changmin yang tahu bahawa dia akan kena kejar segera berlari sambil membawa patung itu. Aeri dan Jaemin tergelak melihat gelagat kawannya.

"Jaemin" panggil seseorang. Jaemin memandang ke arah orang yang memanggilnya terus berubah muka. Muka ceriannya mula bengis. Aeri melihat terus takut. Dia kebelakang.

Tbc

A/N: sape lah tu. Panjang betul bab kalini. Tinggal 5 atau 6 bab untuk tamat.

Apa pun vote and comment ❤

「C」Psycho Love 사이코사랑• Na Jaemin/나재민• Where stories live. Discover now