💫SPECIAL CHAPTER💫

874 134 43
                                    

6 tahun kemudian~~~

Jaemin dan Aeri serta tiga Min berada di sebuah tasik untuk berkelah. Jaemin membantu isterinya membentangkan tikar.

"Mummy!! Tengok Uncle Changmin." adu Minjae yang kini berusia enam tahun. Wajahnya lebih mengikut wajah Jaemin. Dia berlari ke arah Aeri.

"Kenapa?" tanya Aeri. Minjae memeluk badan Aeri. Jari mungilnya menunjuk ke arah Changmin.

"Uncle Changmin gigit pipi Jae. Tatit." kata Minjae dengan cebikkan di bibir. Aeri memandang Changmin dengan pandangan datar.

"Pe, siapa suruh pipi tembam sangat. Bukan aku sorang je gigit pipi dia, Mark pun." kata Changmin sambil jarinya menunding ke arah Mark yang leka makan buah tembikai. Mark yang perasan namanya di petik segera memandang ke arah Changmin.

"Apa!? Aku dari tadi makan tembikai. Kau yang gigit pipi Minjae, aku juga kena." Mark menjeling ke arah Changmin. Changmin tersenyum sumbing.

"Gaduh jelah korang berdua. Bila nak kahwin." perli Jaemin. Changmin mendecit.

"Alaa umur aku baru 25 tahun. Nak kahwin apa benda nya. Awal lagi. Mark je patut kahwin." balas Changmin. Mark menepuk dahinya, kenapa asyik nama dia je kena petik.

"Sudah-sudahlah bertekak. Kita datang sini nak happy-happy." tegur Aeri. Dia mengelap mulut Minjae yang comot penuh dengan coklat.

"Comot nya anak daddy ni makan. Macam Mummy." kata Jaemin sambil mengusap perlahan rambut Minjae.

"Saya pula." balas Aeri. Jaemin tersengih. Changmin dan Mark duduk di tebing tasik.

"Korang nak jatuh ke. Kalau nak, aku tolong tolakkan!." jerit Jaemin memandang jaraknya antara 2min itu jauh.

"Eiii tak nak kacau korang bersweet-sweet. Hormat orang single ." balas Changmin dan Mark serentak. Jaemin mendecit.

"Sedar pun single pergi lah cari perempuan." kata Jaemin perlahan. Aeri tergelak mendengar kata-kata Jaemin walaupun perlahan.

"Mummy, daddy." panggil Minjae memandang ibu bapanya. Aeri dan Jaemin memandang anak lelaki mereka.

"Nak apa sayang?" tanya Aeri. Minjae menyatukan tangannya.

"Boleh tak." kata Minjae. Aeri mengerutkan dahinya. Boleh apa.

"Boleh apa." kata Jaemin sambil menarik Minjae duduk di ribanya.

"Nak adik." sambung Minjae membuatkan wajah Aeri memerah. Jaemin tergelak.

"Apa mintak macam tu." kata Aeri. Tangan gatal Jaemin mengusap-usap peha Aeri. Aeri menampar tangan Jaemin.

"Minjae bosan lah. Tiada kawan dekat rumah." alasan Minjae. Jaemin mendekatkan mulutnya di telinga isterinya.

"Anak dah minta. Malam ni eh. Pakai sexy-sexy. Baru mengancam, aum." bisik Jaemin. Pipi Aeri mula merah seperti tomato. Jaemin seperti tahu dia akan kena kejar segera membawa Minjae berlari.

"JAEMIN SINI AWAK. KALAU TAK BYUNTAE TAK SAH KAN. MUJURLAH MINJAE TAK DENGAR." jerit Aeri sambil mengejar Jaemin serta Minjae. Jaemin berlari berserta dengan ketawa besar.

"Hormat lah orang bujang ni." kata Changmin. Mark mengangguk. Changmin memeluk patung Chucky. Mark mula terbiasa dengan patung seram itu.

"Kau tak leh eh sehari lepas patung tu." kata Mark. Changmin menjeling.

"Tak boleh. Anak aku kut." balas Changmin mengeratkan pelukkan patungnya.

"Cuba kau bukak tangan." Mark menyuruh Changmin membuka tangan, dengan bangganya Changmin membuka tangan tanpa berfikir betul-betul.

Blupp

Changmin tersedar yang patungnya tiada di dalam pelukkannya segera memandang ke arah tasik.

Patungnya telah jatuh ke dalam tasik. Mark mengetap bibir dan segera bangun lalu pergi dari situ. Changmin masih memandang terus menjerit.

"LEE MINHYUNG!!! KAU GANTI BALIK PATUNG AKU. KAU INGAT MURAH KE PATUNG TU. MAHAL TAHU TAK. AKU TAK KISAH KAU GANTI JUGA.SEBIJIK!!!" jerit Changmin kuat. Mark menutup telingannya. Bingit siut.

Jaemin dan Aeri terkejut apabila mendengar jeritan Changmin. Aeri datang dekat ke arah Jaemin.

"Kenapa dengam dua ketul tu." tanya Aeri. Jaemin mengangkat bahunya.

"Patung dia jatuh dalam tasik agaknya. Sebab tu menjerit macam orang gila." balas Jaemin. Aeri mengangguk sebelum tersenyum sinis.

"Jaemin~~" panggil Aeri dengan nada meleret. Jaemin tersedar bahawa mereka berdua sepatutnya berkejar-kejaran.

"Sayang, saya penat. Jom duduk. Minjae pun dah pening ni." kata Jaemin lalu menyuruh Aeri duduk. Aeri mendecit. Mereka berdua duduk di atas rumput.

"Dah enam tahun berlalu. Saya rasa semalam macam saya baru lahirkan Minjae. Sekarang dia dah besar. Cepat masa berlalu." kata Aeri menyandarkan kepalanya di bahu Jaemin. Jaemin tersenyum lalu memeluk pinggang Aeri.

"Itulah. Saya rasa saya baru culik awak semalam. Hahaha. Ujian yang Tuhan beri kita dah lalui bersama-sama. Terima kasih sayang sebab setia dengan oppa sehingga sekarang. Tanpa awak, saya rasa saya masih arhh orang. " Jaemin berkata sambil mengusap rambut dan mencium kepala Aeri.

"Most welcome. You're my everything. Na Jaemin is my beloved husband untill now. Not any men can take you place in my heart. Saranghae." ucap Aeri. Jaemin mencium sekilas bibir Aeri.

"Nado saranghae." kata Jaemin. Minjae hanya memandang depan sahaja. Malas dia nak campur dengan keluarganya.

"Mummy look. A little kitty. Can I pet this kitty." kata Minjae setelah matanya terpandang seekor anak kucing berwarna hitam.

"Sure. You can pet this kitty. But take care this kitty better. Dia pun ada perasaan." kata Jaemin. Minjae menjerit kesukaan lalu menuju ke anak kucing itu dan mengambil.

"Comel. Nak letak nama apa eh." kata Minjae kepada ibu bapanya. Jaemin mengangkat bahunya.

"Ikut Minjae nak letak nama apa. Itu kucing Minjae." balas Jaemin. Minjae berfikir.

"Jaejaeri. Okay tak Mummy?" tanya Minjae. Aeri mengangguk. Minjae tersenyum lalu membelai anak kucing itu.

Mereka bertiga bermain dengan anak kucing dan menjalani kehidupan seperti keluarga yang lain.

End.

Huhuhu sorry kalau special chapter tak best macam korang sangkakan. Sorry.

Vote and comment❤

「C」Psycho Love 사이코사랑• Na Jaemin/나재민• Where stories live. Discover now