14.

550 67 46
                                    

Asistan çıkıp doktorun Yaman'ı çağırdığını söylemiş, Yaman da korkuyla içeriye girmişti.. Seher ise bu konuda her zamanki gibi tepkisizdi. Çünkü yıllardır aynı şeyleri duyuyordu zaten..

Yaman: Durum sandığımızdan da mı kötü ? Onun için mi sadece beni çağırdınız ? 

Doktor: Oturun lütfen.. Eşinizin hayat hikayesini dinledim.. Yapılan testleri de inceledim.. Evet Seher hanımın durumu belli.. İlaçlarını kullanmaya devam etmesi gerekiyor.. Birkaç ilaç daha ekledim. Düzenli kontrollerine gelmesi lazım..

Yaman: Bunlar bizim bildiğimiz şeyler zaten. Ama nedir bu son zamanlardaki krizin artmasının sebebi ? 

Doktor: İşte bu.. Biraz psikolojik bir meseleye geliyor.. 

Yaman: Nasıl yani ?

Doktor: Baştan anlatmak gerekirse.. Seher hanımın yaşadığı bütün problemler bilinçaltında yer edinmiş.. Terk edilmesi, sokakta yaşaması ve başka insanların hayatına müdahale edip onlara göre hayatını yaşaması.. Bunlar hiç kolay şeyler değil.. Bu korkularla yaşadığı için de şuan yanında yapılan tartışmalar, ortamda ufacık bir ses yükselmesi artan krizlerin sebebi gibi görünüyor.. Panik atak gibi düşünebiliriz bunu. Ki Seher hanımın durumunu da göz önüne aldığımızda bu bizi zorluyor..

Yaman: Ne yapmamız lazım peki ? Ben her şeyi yapmaya hazırım.. 

Doktor: Daha dikkatli davranmaya özen göstermelisiniz.. Şöyle ki, atıyorum, yanında bir şey düştü ve kırıldı.. Yüksek bir ses çıktı.. Siz ya da bir başkası aşırı tepki verdiğinde o an olmasa bile başka bir anda gelecek olan krizi tetikleyen bir şey..

Yaman: Ama bunlar.. 

Doktor: Biliyorum, zor bir süreç.. Ben şimdi Seher hanım için sakinleştirici bir ilaç yazacağım.. Ve destek almasını da öneririm.. İnsanlar bazı şeyleri içinde yaşar ve kimseye anlatamayabilir.. Seher hanım da bunca zaman hayatını tek başına sürdürmeye çalıştığı için içindekileri size ya da bir başkasına anlatması kolay olmayacaktır..

Yaman: Ben elimden gelen her şeyi yapacağım.

...

Yaman yol boyu konuşmamış, Seher de onun başının etini yemişti.. 

Seher: Yaman.. Söylesene artık. Ne dedi doktor.. Bak ben zaten her şeyi biliyorum. Niye söylememekte ısrar ediyorsun anlamıyorum ki.. Neden sadece seni çağırmış ? 

Yaman: Araba kullanıyorum Seher.. Lütfen susar mısın ? 

Seher: Sen araba kullanırken de konuşursun, hatta sinirlenir, söversin..

Yaman: Canım.. Lütfen.. 

Seher: Ne o yoksa 1 aylık ömrüm mü kalmış ?

Yaman: Saçmalamayı kes ! Yok öyle bir şey ! 

Daha fazla bir şey söylemedi Seher.. Başını yana çevirip dışarıyı izlemeye başladı. 

Eve geldiklerinde Seher yorgun olduğunu söyleyip uyudu.. Yaman da tüm aileyi dedesinin çalışma odasında topladı.. Herkes oturmuş, Yaman da odanın içinde volta atıyordu.. 

Fikret: Yaman.. Oturur musun artık ? Ne söyleyeceksen söyle..

Yaman: Bir dakika dede.. Söyleyeceklerimi toparlamaya çalışıyorum.. 

Kalp Yolu | SehYamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin