15 (War)

98 13 0
                                    

"Do you want to play, master?" Ayat itu yang diucapnya. Kirana bangun. Rizal sudah memegang pistolnya di belakang poket seluar. 

Kirana ingin memberi flying kick kepada lelaki, tetapi kakinya di tahan tatkala kakinya lagi sedikit ingin mencecah ke leher lelaki itu. Dia terkejut apabila kakinya ditarik dan badannya dihempas ke lantai.

Rizal segera menumbuk perut lelaki itu. Pergelutan mereka sangatlah dasyat. Lastly, lelaki itu mengeluarkan pisau dan menikam Rizal. Rizal mengerang kesakitan. Nasib baik tikaman itu tersasar. Tapi dia terkena di lengannya. 

Kirana yang pengsan akibat hempasan badannya mula terjaga. Dia mengaduh sakit kerana badannya terhempas di lantai yang keras. Dia melihat Rizal yang seperti nyawa2 ikan. Dia memandang bapa kepada Lara yang tersenyum sinis melihat Rizal yang sudah lemah.

"Kau ni, sama je macam ketua kau tu. Lemah." Kata si dia yang tersenyum sinis.

(Di sini saya tidak meletakkan nama bapa Lara tu ya, takde idea lagi nak letak nama ape. So, korang boleh panggil dia dengan nama yg korg nak panggil sendiri. Kalau korg ade nama yg sesuai, boleh bagitahu saya. Comment or DM saya okey. Ataupun sebenarnya saya dah letak karakter tapi saya terlupa, korang boleh ingat kan lah ya.)

Kirana yang melihat cuba untuk membangunkan dirinya. Dia melihat Rizal akan ditikam oleh si tidak guna itu. Kirana segera meraba poket seluar nya.

Ada sebilah pisau lipat yang berada di poket seluarnya. Hanya beberapa saat lagi Rizal akan ditikam.

1

2

3

”Zapp!!” terdengar teriakan seorang lelaki yang berada di hadapannya itu jatuh terduduk sambil memegang lengannya yang tersiat.

Kirana bangun lalu berlari menendang muka bapa Lara itu. Darah. Itu sahaja yang boleh dia ungkapkan. Dia mengerang kesakitan lalu pengsan.

Kirana baru teringat yang dia membawa botol ubat tidur. Dia memasukkan ubat itu ke dalam mulut bapa Lara.

Terlihat Rizal termengah-mengah menahan sakit di situ. Kirana mengoyakkan sedikit bajunya lalu membaluti lengan lelaki itu.

"Kau lari. Nanti dah sampai sana bawa budak datang sini. Aku cari Khai." Bisik kirana kepada rizal. Dia menolong rizal untuk bangun.

"Tapi kau tahu khai macam mana kan?" Tanya rizal.

"Tiada pilihan lain. Tak kira berapa banyak yang tumpah, aku still kena hapuskan." Kata kirana nekad.

Mereka berjalan mengikut haluan masing². Bapa lara yang pengsan tadi sudah diikat oleh rizal sebentar tadi.

Kirana berjalan di bilik bawah tanah. Dia melihat sekujur tubuh sedang duduk tertunduk disitu. Kirana mula cemas.

Dia melangkah ke pintu masuk dengan perlahan lahan. Terlihat beberapa orang penjaga yang berda di pintu sedang lena diulit mimpi.

"Haha. Pantau konon, aku lalu pun tak sedar." Sinis kirana.

Dia membuka ikatan pada badan Khairul. Khairul yang terkejut terus bangun dan membulatkan mata.

"Kau buat apa kat sini?! Kan aku cakap jangab datang. Kau tak faham bahasa ke?" Tanya Khairul bertalu talu.

"Kau diam jelah. Berani kau sorok benda dari aku ek. Ni dendam aku bukan kau." Mereka berjalan menuju ke pintu keluar.

Bang!!!

Terdengar bunyi tembakan di lepaskan. Kirana dan Khairul menoleh ke belakang.

"Kau kanan, aku kiri. Ade defend tak?" Ujar Khairul lalu menanyakan beberapa soalan.

MY SECRET IDENTITY✓Where stories live. Discover now