"Hana bangun. Harini sekolah. Nanti Mak Jah siapkan sarapan" kata Mak Jah a.k.a orang gaji yang paling rapat dengan Kirana. "Baik Mak Jah" kata Kirana.
'Aku terus bangun dan pergi ke bilik air. Sebenarnya aku nak pergi sekolah bangun sendiri. Tapi, semalam aku tidur lambat, Mak Jah lah yang kena kejut aku. Handphone aku pulak semalam habis bateri. Jadi, takdelah bunyi alarm masuk. Satu lagi orang kat sini semua panggil aku Farhana.
Jangan ingat aku tak bayar pulak gaji orang gaji dengan pak guard aku ya. Aku kan kaya, bukan duit family aku tau. Yelah, kan aku dah kena buang family. Jadi aku kerja. Kerja yang tak sepatutnya aku buat. Readers jangan fikir aku ni buat kerja haram tu pulak. Nanti aku bagitahu apa kerja aku.'
____________________________Selepas Kirana selesai bersiap, dia pun turun kebawah dan terus menuju ke dapur.
"Hi, Mak Jah. Buat apa tu. Mak Jah buat sarapan apa. Rindu masakan Mak jah" kata Kirana.
"Dah siap dah anak dara sorang ni. Ni Mak Jah buat nasi goreng dan jemput2 pisang. Sedap...."kata Mak Jah. "Sedapnya Mak Jah...." Kata Kirana lagi.
"Dah, cepat sarapan. Nanti nak pergi sekolah lambat pulak" kata Mak Jah. "Chill lah Mak Jah. Awal lagi ni...." Kata Kirana. "Yelah...." Mak Jah mengiyakan kata2 Kirana.
Beberapa minit kemudian.....
"Bye, Mak Jah. Hana pergi dulu..." Kata Kirana sambil menyalam tangan Mak Jah.
____________________________Di sekolah.....
'Sampai jer kat sekolah, aku terus masuk ke kelas. Oh by the way aku tingkatan tiga tau. Aku buka pintu kelas ku. Actually sekolah aku ni pintu kelas or pejabat ke or yang bernama pintu kat sekolah ni semua tertutup. So, kalau kau nak masuk kena buka pintu sendiri.'
"Eh, perempuan acah alim ni dah sampailah" kata salah seorang perempuan yang duduk di meja belakang. 'Dia salah seorang perempuan yang iri hati dengan aku kat sekolah ni aku diam dan terus duduk di mejaku'.
"Nah, buatkan kerja aku. Aku ni dah lama tak buli kau, kau tahu tak". Kata perempuan itu sambil membaling bukunya ke arah muka Kirana. "Kau buat lah sendiri. Tangan ada kan. Ke kau nak aku putuskan tangan kau tu" kata Kirana sambil menyinis. "Kau dah pandai melawan kan sekarang!!". Semua yang berada disitu melihat mereka berdua.
'Kalau readers nak tahu nama dia Sarah, nama penuh Maisarah. Dia ni lah yang selalu sakitkan hati aku kat sekolah'. "Okey" kata Kirana sambil mengambil buku itu. "Tahu pon takut" Kata Sarah. "Siapa lah yang takut ngan dia tu. Aku just nak tolong orang cacat macam kau jer. Dapat pahala jugak. Betul tak, class!!" Kata Kirana. Kirana pun membuat kan buku Si Sarah gedik tu. Actually dia tak buat pun buku tu. Dia conteng jer😏😏.
"Nah, buku kau" kata Kirana sambil mambaling buku itu tepat ke muka sarah. "Kau pahal baling2. Tak tahu bagi ke huh. Siap tak ni" Kata Sarah dengan nada marah. 'Berani dia marah aku. Kau ingat kau siapa nak marah aku. Halamak!!. "Farhana Natasha!!! Apa kau buat ni, aku suruh kau buat kan homework aku tapi kenapa kau pergi conteng!!" Kata Sarah sambil menampar muka Kirana. 'Sial punya betina, suka hati mak bapak kau jer tampar aku'.
"Kau pahal tampar aku!! Kau ada tangan kan buatlah sendiri. Sibuk nak suruh orang buatkan dah kenapa. Ingat aku takut ngan kau" Kata Kirana. 'Cikgu ni pergi mana lama sangat. Takkan mesyuarat pon lama kot. Aku dah teringin nak penggal kepala minah langsuir ni. Hish!! Sabar jelah....'
"Class, aku keluar ambil angin jap kat luar. Nanti kalau cikgu masuk cakap aku keluar kejap. Kalau dia tanya kenapa, cakap aku taknak bunuh mangkuk ayon kat sebelah aku ni. Dia masih ada peluang lagi untuk hidup. FAHAM!!!".
Satu kelas itu menganggukkan kepala kecuali minah sewel kat sebelah Kirana ni.
_____________________________Waktu rehat....
'Aku berjalan menuju ke kantin. Sampai jer kat kantin aku terus beratur dan membeli makanan'.
Tiba2.....
TO BE CONTINUED...
**************************
HI READERS YANG MEMBACA NOVEL INI... OK TAK.... MESTI BAB 1 NI HAMBAR KAN. IT'S OKAY I WILL TRY MY BEST UNTUK BUAT CHAPTER YANG BEST UNTUK STORY "MY SECRET IDENTITY" NI.BYE READERS.... JANGAN LUPA VOTE AND COMMENT YA. PADA SIAPA2 YANG RAJIN DAN YANG SUKA STORY NI. BYE👋👋
YOU ARE READING
MY SECRET IDENTITY✓
General FictionKIRANA ADRIANA Seorang gadis yang berumur 15 tahun. Hidupnya dikelilingi dendam yang dia cipta. Dibuang keluarga sendiri dengan hanya satu kejadian ngeri yang menimpa. Kejadian yang menyebabkan dia hilang segala-galanya. Dia mencipta identiti baru...