THE LETTER

93 13 1
                                    

"Aku nak kau baca surat ni lepas kau balik hospital nanti. Tapi kau suruh family kita berkumpul tau. Aku ada something special nak bagitahu korang kat surat tu." Ucap Kirana sambil tersenyum. Luqman pula hanya membalas senyuman itu.

"Aku nak makan bubur lah... Belikan boleh?" Tanya Kirana. Luqman cuma menjawab okay dan terus beredar.

"Chagia.... Mianhae... Aku terpaksa pergi. Aku nak hidup dengan Pak long aku. Miannande... Aku harap kita dapat jumpa kat sana nanti....." Kata Kirana sambil mengesat air matanya. Dia memang sudah tidak larat. Dia berbaring menyelesakan dirinya. Lalu.....

Mereka berkumpul di ruang tamu milik Dato' Adnan. Dato' Adnan membuka sampul surat itu. Lalu membacakannya.

"Dear family,
Hai I'm Kirana Adriana. Ana tahu kalau ada orang baca surat selepas pemergian Kirana kan? Kirana nak minta ampun dari hujung rambut hingga hujung kaki. Kirana banyak buat dosa dengan korang semua. Jadi Kirana betul-betul minta maaf. Kirana dah lama dah maafkan korang. And, one more thing... Kirana sayang sangat korang. Kirana nak minta tolong. Tolong cakap kat semua orang yang Kirana dah takde dan suruh mereka maafkan Kirana dan sedekahkan Al-Fatihah untuk Kirana. Untuk papa dan mama.... Papa dan mama kena kuat tau. Ana dah bahagia dah kat sini dengan pak long. Untuk Khairul pula... Sorry bang aku tak dapat jumpa anak kau... Nanti kalau kau perlukan duit, kau ambik je kat account bank aku tu. Untuk Tengku, thank you untuk still bersahabat dengan papa... And to my love, aku nak kau jaga family kita. Aku nak korang semua jaga diri masing-masing.... Aku dah takde nak jaga korang. Koranv buat baik je tau. Aku sayang korang.

Yang benar,
Kirana Natasya...." Dato' Adnan membaca surat itu sambil menangis. Semua yang berada disitu menangis.

"Bahagialah sayang dekat sana.... Sampai masa aku akan jumpa kau juga...." Kata Luqman perlahan....
________________________________

So, dah tamat cerita ni. Author menyusun sepuluh jari memohon ampun kalau ada salah dan silap semasa menulis novel ini. And this is my first baby who has completed. Terima kasih yang selalu support author. Vote buku ni. I realiti appreciate it. Cuma author tak boleh mention orang tu dan cakap terima kasih kat orang tu lah... Sebab author ni pemalu sikit

So ini lah antara yang banyak mengsupport author.

pinkblossem
emaallysa
Ikha2111
nrainasyirah04_

Thank you, Maaf jika yang tak tertag tu. Saya tak berapa ingat.... Nanti kalau ada msa tolong lah pomot... Ehek😅

MY SECRET IDENTITY✓Where stories live. Discover now