Jisoo sedang memasak sarapan di dapur untuk adiknya,ibu tirinya dan adik tirinya.
"Noona.."jisoo terus memalingkan mukanya kebelakang. Senyuman terukir di muka jisoo. Adik lelakinya. Kim Seon Woo. Tapi jisoo panggil dia Sunoo jer.
Comel bukan?
"Noona dah siap Ker nak pergi U?"tnya Sunoo lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi yang berada di meja makan. Yer,jisoo masih lagi student U. Jarak umur jisoo dengan Sunoo setahun jer..Jisoo 23 adik dia 22..Sunoo pon tengah menyambung pelajarannya di universiti sama dengan jisoo.
"Dah siap dah nie..tak nampak Ker?"tnya Jisoo sambil tunjuk ke arah badannya.
Sunoo menggaguk.
"Jisoo!!Sunoo!!" Dengan serta-merta jisoo dan Sunoo memandang ke arah tangga.
"Yerr omma!!"jerit jisoo dari bawah. Tak lama lepas itu,Puan Hyu Jae dan anaknya,Eun Kyung turun ke tingkat bawah.
"Aku Ngan anak aku nak makan..kau dah siap belum sarapan?"tnya Puan Hyu Jae.
"Errr dah omma..omma nak makan Ker?jisoo boleh hidangkan.."kata Jisoo.
"Habis kau fikir aku tanya saje² Ker hah?!aku tanya Sebb nak makan lah!!dah cepat hidangkan."kata Puan Hyun Jae lalu duduk di kerusi meja makan.
"Ok omma.."kata Jisoo lalu menyediakan sarapan yang dimasaknya tadi di atas meja. Setelah selesai menyediakan makanan,Puan Hyun Jae dan Eun Kyung menjamah makanan yang dimasak oleh Jisoo. Tiba² Puan Hyun Jae berhenti dari makan makanan mereka lalu memandang tajam ke arah Jisoo yang sedang berdiri tegak di hadapannya.
"Yang kau berdiri tegak macam patung dekat depan aku nie asal?!blahlah!!tak selera aku tengok muka kau!!kau pon sama.."kata Puan Hyun Jae sambil tunjuk ke arah Sunoo. Sunoo dengan perlahan-lahan jalan ke arah ruang tamu bersama Jisoo.
"Noona,Sunoo lapar lah.."kata Sunoo sambil memegang perutnya.
"Takpe..nah.."kata Jisoo lalu memberikan sepinggan roti bakar kepada Sunoo.
"Bila noona ambik nie?"tnya Sunoo dengan mata yang bersinar-sinar.
"Tadi..noona dah dapat agak dah mesti omma akan halang kita makan,sebabtu lah noona sediakan siap2.."kata Jisoo..
"Noona,you're the best!"kata Sunook sambil menunjukkan thumbs up nya kepada jisoo. Jisoo hanya tersenyum sahaja.
| tbc |
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...