2 tahun kemudian..
"Mingyu,Mijoo jangan lari nanti jatuh!" tegur jisoo.
"Baik omma!"jawab seorang kanak² lelaki dan perempuan.
Omma? Yer jisoo telahpon bersalin pada tahun lepas. Jisoo dan jin dikurniakan sepasang kembar. Gembira? Ofclah! Lagi² si Jin tu. Dan sekarang mereka sekeluarga sedang berkelah di Taman Rekreasi.
"Unnie!"
Jisoo yang sedang mengeluarkan makanan dari bakul itu terus berpaling ke belakang. Tangannya di lambai ke arah si pemanggil.
"Jennie!"
Jennie berlari anak kearah jisoo sebelum memeluk erat tubuh jisoo.
"Rindunya jennie kat unnie."kata Jennie sambil memeluk jisoo erat.
"Unnie pon rindu kat jennie. Dah meh duduk."kata Jisoo sambil menepuk ruang kosong disebelah kanannya.
"Chagi."panggil taehyung.
Jennie memandang ke belakang.
PAP!
"Aduh sakitlah!"marah Jennie tak puas hati. Diusap dahinya yang baru dijentik.
"Haaa padan muka! Sapa suruh lari tadi? Tak ingat Ker yang chagi tu tengah mengandung?"kata Taehyung.
"Alahh,orang lari perlahan jer.."jawab jennie.
"Arghhh!sakitlah!"jerit jennie apabila pipinya ditarik oleh Taehyung.
"Menjawab lagi! Dah gi duduk!"kata Taehyung. Jennie memuncungkan mulutnya ke depan sebelum melabuhkan punggungnya di sebelah jisoo.
Jisoo hanya menggeleng sahaja melihat pergaduhan kecil antara jennie dan taehyung.
Ouhhh,jennie dan taehyung dah kawin dah tahun lepas. Sekarang jennie sedang mengandungkan anak sulung mereka.
"Omma! Hauslah! Ehhh hye mama Jennie dan papa Taehyung!"kata Mingyu sambil melambai ke arah jennie dan taehyung. Mereka berdua membalas lambaian itu.
"Omma,mana Dada Jimin? Tak sampai lagi Ker?"tnya Mijoo sambil menyandarkan kepalanya di atas peha jin.
"Belum sayang,kejap lagi sampailah."kata Jisoo lembut.
"Baby,kenapa dorang panggil jimin 'DADA' ?"tnya jin. Jisoo tergelak lalu mengangkat bahunya. Entahlah dia pon tak tau kenapa anak²nya panggil jimin DADA.
"Yow!"
Semua mata memandang ke arah suara tersebut. Tersenyum lebar mereka apabila melihat jungkook dan jimin datang ke arah mereka bersama dengan 2 orang perempuan.
"Yow Hyung!"jimin dan jungkook membuat handshake bersama Jin dan Taehyung.
2 orang perempuan itu pulak bersalaman dengan Jisoo dan Jennie.
"Ouhhh so nielah KEKASIH,yang korang nak sangat kenalkan dengan kitaorang nie?"tnya Taehyung. Jimin dan Jungkook mengangguk serentak.
"So perkenalkan nie Lalisa."
"Nie pulak Park Chaeyoung,korang boleh panggil dia Rose jer.."kata Jimin.
"Hai Lisa,Hai Rose."sapa Jennie dan Jisoo serentak.
"Hai."
"Dada Jimin! Daddy Jungkook!"jerit Mijoo dan Mingyu serentak. Terus mereka memeluk tubuh jungkook dan jimin erat.
"Alahhh,anak buah Dada nie..kenapa rindu Dada Ngan daddy Ker?"tnya Jimin.
"Haah,rindu sangat! Rindu banyak nie!"kata Mijoo sambil mendepakan tangannya seluas yang mungkin.
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...