Jisoo dan Sunoo hanya diam sahaja di dalam kereta itu.
"Err,kau turunkan kitorang dekat kedai makan depan tu jer.."kata Jisoo.
"Malam dah nie..kau nak duduk mana malam² macam nie?"tnya jin.
"Duduk jelah mana²..hotel Ker,kat restoran Ker.."kata Jisoo.
"Hotel?kau ada duit Ker?"tnya Jin. Jisoo terdiam. Yer dia tkde sekeping duit pon sekarang. Duit dia semua dia dah gunakan untuk beli barang dapur tadi.
"Dah tau takde sibuk kata nak duduk hotel. Kau fikir duduk hotel free Ker?lainlah kalau hotel tu family kau punya.."kata Jin. Jisoo diam sahaja.
"Takpe,kau duduk jer dengan aku.."kata Jin. Terus jisoo memandang ke arah jin lalu menggeleng beberapa kali.
"Taknaklah..kau dah lah lelaki aku nie perempuan..taknaklah,kau berhenti jer depan kedai makan sana.."kata Jisoo.
"Habis adik kau nie gender apa?pondan?takpe ikut jer aku balik..lagipon aku bukan aku sorang jer yang duduk dekat rumah tu,kawan² aku pon adalah.."kata Jin.
"Lagilah aku taknak..malu dho.."kata Jisoo.
"Ada makwe Ngan adik perempuan aku sekali dalam rumah tu..puas?"kata Jin geram. Jisoo terdiam sebelum menggagukkan kepalanya.
40 minit kemudian..
"Jauh jugak kan rumah kau dengan kawasan ruang aku.."kata Jisoo.
"Yelah ruang kau tu terletak dekat kawasan pendalaman Sebb tu jauh..lagi sikit jer nie sampai.."kata Jin. Jisoo menggaguk. Jisoo menoleh ke arah adiknya yang hanya mendiamkan diri.
"Dik,kau ok tak nie?"tnya Jisoo sambil menggosok belakang Sunoo. Sunoo memandang jisoo dengan mata yang berair.
"Noona,Sunoo tak ambik duit omma."kata Sunoo. Jisoo tersenyum kecil lalu memeluk adik lelakinya.
"Takpe,noona percayakan kau.."kata Jisoo sambil menggosok belakang Sunoo.
"Sorry noona Sebb kan Sunoo kita kena halau dari rumah.."kata Sunoo.
"Takpe Sunoo..semua nie takdir kita.."kata Jisoo.
"Dah sampai.."kata Jin. Jisoo dan sunoo melepaskan pelukan lalu memandang keluar van. Mereka berdua ternganga.
"N-nie Ke rumah kau?"tnya Jisoo.
"Yelah,nampak macam rumah hantu Ker.."kata Jin lalu keluar dari kereta. Jisoo dan Sunoo turut keluar dari kereta mengikuti jin.
"Dah jom masuk..biar bodyguard aku angkat kan beg korang.."kata Jin lalu berjalan masuk ke dalam rumah bts. Jisoo memegang tangan adiknya lalu mereka berdua berjalan perlahan-lahan masuk ke dalam rumah mewah itu.
Jisoo dan Sunoo tergamam melihat kemewahan ruang tamu itu. Seumur hidup mereka,mereka belum pernah lagi melihat ruang tamu semewah ini.
"Tutup mulut tu..lalat lalu-lalang jer dari tadi.."kata Jin. Terus jisoo dan Sunoo menutup mulut mereka dengan tangan mereka.
"Jinn!!balik pon kau!!"sapa seseorang dari belakang mereka bertiga. Terus jisoo,jin dan Sunoo memandang ke arah pemilik suara itu.
"Ehh,sapa nie?"tanya orang yang menyapa jin tadi.
"Ouhh,kenalkan nie jisoo dan Sunoo.."kata Jin memperkenalkan jisoo dan Sunoo kepada kawannya.
"Ouhh, annyeonghaseyo,namjoon imnida.."kata Namjoon lalu menundukkan sedikit badannya. Jisoo mengerutkan dahinya. Macam pernah dengar.
"Yang dahi kau kerut² tu asal?dah berangan nak jadi nenek Ker?"kata Jin. Jisoo mengetap bibirnya.
"Eeee,mulut kau kan..kalau buka jer mesti menyakitkan hati kan.."kata Jisoo geram. Jin hanya buat muka tak bersalah sahaja.
"Jin²..kau nie boleh tak baik sikit dengan perempuan..janganlah macam nie.."kata Namjoon.
"Whateverlah..dah kau uruskan lah Dorang..aku nak tido..ngantuk.."kata jin lalu terus meninggalkan jisoo,namjoon dan Sunoo.
"Sorrylah..jin tu memang macam tu.. allergic sikit dengan perempuan.."kata Namjoon tapi ayat akhir tu dia seperti membisik.
"Ouhh,tu nama dia jin?"tnya Jisoo. Namjoon menggaguk. Lahhh,tu ke jin yang aku benci gila tu..emmm memang patut pon aku benci muka kalah tenuk.
"Ok lah...sekarang pon dah malam..jomlah saya tunjuk bilik untuk korang.."kata Namjoon. Jisoo dan Sunoo hanya menggaguk sahaja.
Semasa dalam perjalanan untuk naik ke atas,namjoon tanya kepada jisoo bermacam-macam benda antaranya 'kenapa jin bawak Dorang ke sini?','duduk dekat mana?', 'umur berapa', 'single ke tak?' eh!
Tengah syok Dorang sembang,akhirnya Dorang sampai ke tingkat dua..
"Ok jisoo,bilik awak dekat belah kiri..sunoo pula bilik awak belah kanan.."kata Namjoon. Sunoo dan jisoo menggaguk.
Mereka berdua pon pergi ke bilik yang dikatakan namjoon tadi..
- TBC -
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...