LYMAF|04

201 38 3
                                    

Jisoo sedang membaca buku di dalam kelasnya. Tiba² dia terdengar bunyi bising dari belah tepinya. Jisoo memandang ke arah satu tempat yang telah dipenuhi oleh perempuan- perempuan.

Jisoo kepelikan. Kenapa Dorang berkumpul? Jisoo ingin pergi tapi terlampau ramai pulak kat situ. Jadi dia membatalkan niatnya untuk pergi.

Jisoo melihat Hye-jin keluar dari kelompok perempuan-perempuan itu.

"Wey Hye-jin.."panggil Jisoo.

"Hmm.."

"Kenapa Dorang berkumpul kat sana tu?"tnya Jisoo.

"Ouhh,ada classmate kita jual tiket consert bts..jadi ramailah nak beli dekat dia.."kata Hye-jin sambil membelek tiket yang baru dibelinya tadi.

"Kau pon sama?" Hye-jin menanyangkam sengihan. Jisoo menggeleng kepala beberapa kali.

"Apalah yang best sangat dengan BTS tu.."kata Jisoo lalu menyambung semula membaca bukunya.

"Kau tak kenal lagi dengan Dorang jisoo..kalau kau kenal dengan fitnah confirm kau jatuh cinta dengan Dorang.."kata Hye-jin.

"Takkan pernah terjadi.."

_________________

Skip malam..

Jisoo jalan sorang-sorang di dalam hujan. Dia sebenarnya baru sahaja lepas membeli barang dapur. Barang dapur rumahnya dah habis jadi terpaksalah dia pergi ke market malam tu. Selamat market bukak lagi.

Jisoo melajukan kakinya apabila merasakan ada sebuah kereta mengikutinya daie belakang. Jantung jisoo sudah berdebar hebat dah. Makin laju jisoo jalan makin laju kereta itu mengikuti jisoo.

Jisoo terus berlari laju. Hujan yang membasahi dirinya tidak dihiraukan. Entah bagaimana,kaki Jisoo tersepak satu batu yang berada di jalan raya dah jisoo jatuh di atas jalan itu.

Kereta yang mengekori jisoo tadi berhenti betul-betul di hadapan jisoo. Jisoo mengedit kebelakang. Kakinya tidak mempu bergerak kerana sakit Sebb terlanggar batu tadi.

Beberapa orang lelaki berbaju dan bertopi hitam keluar dari kereta itu. Baru sahaja lelaki² itu ingin menekup mulut jisoo,seseorang menjerit ke arah mereka.

"Woiii!"terus tersentak lelaki² itu. Lelaki² itu terus masuk ke dalam kereta mereka lalu pecut meninggalkan jisoo. Dalam hati jisoo penuh rasa bersyukur Sebb ada orang selamatkan dirinya.

Lelaki yang menjerit itu terus berlari ke arah jisoo.

"Kau ok?"tnya Lelaki itu. Jisoo melihat ke arah muka lelaki tapi malangnya tak nampak apa2 Sebb lelaki tu pakai mask.

"Okay jer.."lelaki itu menolong jisoo untuk bangun. Sesekali jisoo menjerit kecil ketika ingin berdiri.

"Kaki kau tu luka..jomlah aku rawat kau.."kata lelaki itu.

"Ehhh,takpe²..aku ok jer..tq lah Sebb selamatkan aku tadi.."kata Jisoo. Lelaki itu menggaguk.

"Kalau takde pape aku pergi dulu..tq again.."kata Jisoo lalu berjalan terjongket-jongket. Lelaki itu kesian melihat jisoo lalu terus menolong jisoo untuk berjalan.

"Ehhh,takpe..aku bolehlah.."kata Jisoo.

"Takpelah..meh aku hantar kau balik umah kau..kaki kau tengah luka nie,kalau kau jalan macam nie,mau lambat kau sampai rumah.."kata lelaki itu.

"Emmm,tak susahkan Ker?"tnya Jisoo. Lelaki itu menggeleng. Jisoo menggaguk lalu mereka berdua pergi ke arah van lelaki itu.

Van lelaki itu bergerak ke arah rumah Jisoo.

10 minit kemudian..

Van hitam berhenti di hadapan rumah yang sedikit kecoh dengan jeritan seorang perempuan. Jisoo menekup mulutnya apabila melihat ommanya menolak Sunoo keluar dari rumah.

Laju jisoo keluar dari van itu untuk menolong adiknya.

"Omma!!kenapa omma tolak Sunoo?!"tanya Jisoo.

"Haaaa,sampai pon kau..ingatkan dah mampus dah tadi..baguslah tu,kau Ngan adik kau tak guna nie keluar dari rumah aku!!aku taknak simpan pencuri macam adik kau ni!!"tengking Puan Hyun-jae.

"Omma,Sunoo tak curi duit omma..tolonglah omma..sunoo tak curi.."kata Sunoo sambil menangis. Tapi tak nampak sangat pon dia nangis Sebb tengah hujan lebat.

"Kau fikir aku nak percaya ke hah?!kalau bukan kau,sapa lagi yang curi?!anak aku?!memang taklah..anak aku nie baik tau!!bukan macam korang,mak korang dengan korang sama jer..tiga-tiga menyusahkan orang!!dah pergi dari sini!!"kata Puan Hyun-jae laku menghempas pintu rumah.

"Omma,bukaklah..janganlah buat kitaorang macam nie.."kata Jisoo sambil mengetuk pintu rumah tapi tiada sahutan.

Jin yang melihat agenda tadi dari dalam kereta hanya memandang penuh benci sahaja ke arah Puan Hyun-jae itu. Sanggup buang anak macam tu?!

"Suruh dorang masuk van.."

|Tbc|




[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now