Hye I'm back (muka tak bersalah) 👍
_______________
Bts,jennie dan jisoo pulang dari hospital apabila hari telah mulai gelap. Hanya Sunoo sahaja yang tinggal di hospital menemani Dahyun. Dahyun ditahan 2 hari di hospital kerana doktor ingin melihat perkembangan bayi-bayi.
Di dalam kereta tersangatlah kecoh dengan suara kanak-kanak Ribena iaitu jimin,jungkook dan taehyung. Masing² cakap macam bercakap dengan orang pekak. Kuat lain macam. Tapi sekuat-kuat suara mereka bertiga,tidur seorang suga langsung tidak terganggu. Lagi nyenyak adalah.
Dalam kekecohan itu,hanya jisoo sorang sahaja yang diam dan tidak berkata apa². Kepalanya tertunduk di bawah sambil bermain² dengan hujung bajunya. Jin memandang ke arah jisoo. Badannya disandar sebelum menarik tangan jisoo yang sedang sibuk bermain² dengan hujung baju itu.
Jisoo mengangkat kepalanya memandang jin.
"Kenapa baby?ada problem Ker?"tnya Jin sambil mengusap belakang tangan jisoo.
Jisoo menggeleng perlahan sebelum menundukkan semula pandangannya. Dengan tiba² kepala jisoo selamat bersandar di dada jin. Jisoo agak tersentak.
"Kenapa nie hmm?biy ada buat salah Ker?"tnya Jin. Lagi sekali jisoo menggeleng.
"Habistu kenapa?"tnya Jin lembut.
"J-jisoo penat jer. Ngantuk."jawab Jisoo. Jin tersenyum kecil. Dia tau yang jisoo tak jujur,tapi dia taknak memaksa isterinya.
"Tidurlah dulu..kita lambat lagi sampai hotel. Nanti biy kejut yer bila kita dah sampai."kata Jin. Jisoo menggaguk sedikit sebelum membetulkan sedikit kedudukannua supaya lebih selesa.
Tangan jin diletakkan di pinggang jisoo,sebelum menepuk perlahan pinggang itu. Tanpa jisoo perasan,semua yang berada di dalam kereta sedang melihat ke arah dirinya dan jin. Jin yang perasan akan pandangan penuh makna kawan-kawannya hanya mampu menggeleng sahaja. Malas nak layan.
Skip..
Kereta mereka berhenti di hadapan hotel yang mereka duduki. Seorang lelaki yang siap berpakaian suit membukakan pintu kereta untuk mereka semua. Jin tidak sampai hati ingin mengejutkan jisoo yang sedang lena,jadi dia mengambil keputusan untuk mengangkat jisoo masuk ke bilik. Bukan berat pon.
Jin membiarkan kawan-kawannya keluar terlebih dahulu dan dirinya keluar paling akhir supaya memudahkan dirinya untuk membawa keluar jisoo bersama.
Sepanjang perjalanannya ke lift,ramai mata yang memandang ke arah pasangan itu tapi jin kesah apa? Perjalanannya tetap diteruskan.
"Jin!" Langkah jin automatik terhenti. Suara itu. Laju matanya memandang ke arah suara yang memanggilnya itu.
"Bella."ngumam jin sendirian.
Bella berlari ke arah jin dan berhenti betul-betul di hadapan lelaki tinggi lampai itu. Matanya melirik ke arah jisoo yang sedang didukung oleh jin. Cemburu hatinya melihat perempuan itu.
"You nak apa?"tnya Jin tanpa nada.
"I nak ajak you dinner Ngan I..you nak tak?"tnya Bella tanpa segan silu. Jin memandang tajam ke arah Bella.
"Muka tebal jugakkan you nie,Bella. Dengan rasa tak malunya ajak I keluar dinner. You act like antara kita nie macam tak pernah jadi apa². I rasa tak buta lagi kot untuk tengok sapa yang I angkat sekarang nie.."kata Jin.
Bella mengemam kan bibirnya. Sempat dijeling nya muka jisoo yang sedang tenang tidur dalam dukungan jin.
"Alahh,dia tidur kan..dia takkan perasan punya you keluar dinner dengan I..jomlah jin.."kata Bella lalu memegang lengan jin(cuba memujuk). Jin merengus perlahan sebelum memandang ke belakang. Semua member bts dan jennie sedang menunggu dirinya di hadapan lift. Matanya memberi isyarat kepada Jungkook untuk datang ke arah nya.
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...