LYMAF|25

227 36 14
                                    

CAK!

"Jin Hyung!"

Terus jisoo bangun dari atas jin. Mukanya kemerahan apabila semua member bts dan jennie memandang mereka tanpa berkelip.

"Korang nak apa?kacau daunlah."kata Jin selamba sambil bangun dari perbaringannya.

"Errr Hyung buat apa dengan jisoo?"tnya Jimin.

"Buat anak,asal nak tengok?"kata Jin selamba. Terbeliak mata semua di situ termasuk jisoo. Tak semena-mena peha jin ditepuk kuat oleh jisoo.

"Auww.."kata Jin sambil menggosok pehanya yang dipukul oleh jisoo.

"Padan muka..mengarut lagi.."kata Jisoo lalu bangun dari duduk. Jin pout lalu turut bangun dari duduk.

"Korang nak apa?"tnya Jin.

"Haaa nie,dekat Twitter dah kecoh pasal jin Hyung dengan jisoo dekat Airport tadi..."kata Jimin. Terbeliak mata Jisoo mendengarnya.

"Hah?!seriouslah?!"tanya Jisoo terkejut. Semua disitu menggaguk.

Laju jisoo berlaku ke arah member bts dan jennie. Henfon yang dipegang oleh Jimin dirampas begitu sahaja.

Terbeliak mata Jisoo membaca artikel itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Terbeliak mata Jisoo membaca artikel itu.

"Jin,tengok nie!"kata Jisoo. Jin dengan malasnya berjalan ke arah jin lalu fon jimin diambilnya.

Artikel itu di baca dengan tenang lalu diberikan semula henfon itu kepada Jimin. Mukanya jelas tidak nampak sebarang kerisauan ataupon kegelabahan.

"Asal kau macam tenang jer?"tnya Jisoo pelik dengan perangai jin.

"Dahtu?kau nak suruh aku gelabah macam beruk Ker?"tnya Jin balik.

"Takdelah,takkan kau tak risau langsung?"tnya Jisoo. Jin menggelengkam kepala sebagai jawapan.

"Buat apa aku nak risau?bang PD macam tak tau kau ikut sekali dengan kitaorang..lagipon dia sendiri yang suruh kau ikut kitaorang kan,jadi asal nak risau pulak?alahh,sekejap jer cerita pasal nie tersebar..nanti diam lah tu.."kata Jin tenang. Sangat tenang.

"Asal bila kau cakap macam tu aku lagi gelabah hah?"tnya Jisoo. Memang betul pon..bila jin cakap macam tu dia rasa lagi risau adalah.

"Dahlah,aku penat..bye!"kata jin lalu terus pergi meninggalkan jisoo dan kawan-kawannya.

Tak sampai beberapa langkah,jin tiba² berhenti. Dia menoleh ke belakang semula.

"Kau tido dengan aku.."kata Jin sambil tunjuk jarinya tepat ke arah jisoo. Jisoo terkebil-kebil melihat kelibat jin yang makin menghilang itu. Baru dia teringat yang kunci biliknya ada dekat jin. Aduhh,menyusahkan betullah mamat sewel nie.

"Err jisoo,kenapa jin cakap macam tu?"tnya Namjoon.

"Si jin tulah..dia gi ambik kunci bilik yang aku duduk sebelum nie..Wey,korang ada kunci kedua tak untuk bilik tu?"tnya Jisoo dengan muka bersinar-sinar. Dalam hati dia berharap sangat yang ada kunci kedua untuk bilik itu.

Gelengan dari namjoon membuatkan muka jisoo kembali muram.

"Bilik tu sepatutnya memang ada kunci kedua tapi kunci tu hilang waktu tone kitaorang kemas rumah nie..puas jugaklah kitaorang cari tapi still tak jumpa.."kata Jhope. Jisoo menundukkan kepalanya. Aishhh,bala betullah.

"Takpelah jisoo,kau tido jelah dengan jin tu..alahh dia bukan buat apa² pon..aku kenal sangatlah dengan jin tu,dia takkan buat luar dari batas dia.."kata Jennie menyakinkan jisoo. Jisoo menggaguk perlahan sebelum berjalan meninggalkan member bts dan jennie.

Bilik jin dituju sebelum tombol Perak pintu bilik itu dipulaskan. Perlahan-lahan jisoo masuk ke dalam bilik itu. Sunyi.

Tiba2 jisoo terdengar bunyi dengkuran halus dan automatik mata Jisoo tertacap pada sekujur badan yang sedang baring di atas katil membelakanginya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiba2 jisoo terdengar bunyi dengkuran halus dan automatik mata Jisoo tertacap pada sekujur badan yang sedang baring di atas katil membelakanginya.

Perlahan-lahan jisoo menapak masuk ke dalam bilik itu. Jisoo melabuhkan punggungnya di atas katil lalu dibaringkan badannya di sebelah jin. Tiba2 jin memusingkan badannya menghadap jisoo sebelum badan jisoo dipeluk erat olehnya. Muka jin betul-btul di ceruk leher jisoo ketika ini.

"Emm wangi.."kata Jin sambil tersenyum. Jisoo menelan air liurnya payah. Rasa menyesal pulak baring sebelah dia nie.

"Dah tido.."kata jin sambil menepuk-nepuk perlahan pinggang jisoo.

Tak sampai beberapa minit,dengkuran halus tercipta dari jisoo. Jin tersenyum.

"Slept well,baby."

To be continue..

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now