ITCOH|34

180 33 15
                                    

Lepas makan malam,semua penghuni rumah itu berkumpul di ruang tamu kerana jin ingin membincangkan sesuatu. Nampak gaya macam serious.

"Kenapa hyung suruh berkumpul nie?"tnya Jungkook sambil mengunyah makanan ringan. Entahlah mamat nie..tadi dah makan dah,nie makan lagi..tak taulah,perut dia bocor gamaknya.

"Barang kemas jisoo hilang."

Terbeliak semua mata yang berada di ruang tamu itu. Puan Hyun-jae dan Eun Kyung dah gelisah habis dah. Jari mereka dimainkan sambil menunduk.

"Seriusla?!macam mana boleh hilang?"tnya Jhope.

"Tadi jisoo tengok dalam almari barang kemas dia,kosong."kata Jin dengan muka serious. Yelah takkan nak buat main-main lak bila barang isteri dia kena cuti kan.

Suga terpandang ke arah Puan Hyun-jae dan Eun Kyung. Dahinya berkerut apabila melihat kelakuan seperti sedang gelisah dua beranak itu. Dan dengan automatik senyuman sinis terukir di bibir suga.

Suga perasan yang namjoon turut melihat apa yang dilihat. Mereka berdua berpandangan. Masing-masing menayangkan senyuman penuh makna.

"Errr ehem!emmm jisoo perasan barang tu hilang time kita baru balik Hybe kan?"tnya Suga. Laju jisoo menggaguk.

"Kalau macam tu,'pencuri' tu mestilah curi barang kemas tu time kita semua keluar. Memandangkan semua antara pergi ke Hybe,jadi yang mencuri tu mestilah yang duduk rumah."kata Suga. Apabila suga berkata duduk rumah itu terus matanya tertacap pada dua beranak itu. Makin gelisah mereka berdua.

"So kau nak kata dua orang perempuan tu yang curi barang kemas isteri aku?"tnya Jin.

"Boleh jadi,Dorang pon bukan kaya mana pon nak beli barang mahal² macam tu.."kata Suga selamba tanpa bertapis.

"Betul tak Puan,Eun Kyung?"tnya Suga.

Terus terangkat muka dua beranak itu.

"M-mana ada kitaorang buat benda terkutuk tu..kitaorang tak hamak sangatlah nak barang2 tu..k-kitaorang pon mampu beli.."kata Eun Kyung. Laju Puan Hyun-jae mengganguk menyetujui kata-kata anaknya.

"Ouhh really?ok kalau macam tu aku nak check kejaplah bilik korang.."kata Suga lalu bangun dari tempat duduknya. Terbeliak biji mata Eun Kyung dan Puan Hyun-jae. Check Bilik mereka?! No!

Laju sahaja kaki Puan Hyun-jae dan Eun Kyung berlari ke arah Suga untuk menghalang pergerakan suga. Suga memandang dua orang perempuan di hadapannya dengan pandangan yang sinis. Tangannya disilangkan ke dada.

"M-mana boleh check bilik kitaorang!"kata Puan Hyun-jae.

"Asal?bagi aku 3 Sebb munasabah."kata Suga tenang. Yelah gelabah-gelabah nak gi mana?

"Errr aaaaa haaa k-kitaorang perempuan..jadi,t-tak elok lah laki tengok bilik perempuan..dalam bilik kitaorang tu dah lah penuh barang sulit.."kata Eun Kyung. Suga tergelak sinis.

"So?kau fikir aku nak sangat Ker tengok barang 'sulit' korang tu?eeee banyak lagilah benda aku boleh buat dari tengok benda entah basuh ke tidak tu..geli faham geli..dan lagi satu,nampak sangat eh kau Ngan mak kau jenis yang tak suka berkemas. Letak benda privasi macam tu merata-rata..ewww,patutlah tak laku sampai sekarang,tak pembersih rupanya.."dengan selamba badaknya suga menjudge dua beranak itu. Terkedu mereka.

"So nampaknya korang takdapat bagitahu aku alasan munasabah jadi bubye!jungkook tahan Dorang.."kata Suga. Jungkook dengan segera bangun lalu menarik tangan Puan Hyun-jae dan Eun Kyung yang baru sahaja ingin menghalang langkah suga itu.

"Lepaslah!"marah Puan Hyun-jae.

Jungkook hanya buat dengar tak dengar sahaja. Apa fikir dia kesah?ahhh tentu tidak!

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now