LYMAF|09

179 30 2
                                    

Jin kehulur-kehilir di ruang tamu seorang diri. Semua orang sudah memasuki dunia mimpi masing-masing tapi jin langsung tak bole nak lelapkan mata pon. Semuanya kerana risaukan Dahyun.

Jin menjeling sekilas ke arah jam yang digantung di dinding ruang tamu itu. 2 pagi. Abang mana tak risau kalau adik perempuan dia tak balik² lagi. Jin mengeluh lalu menghempaskan punggungnya di atas sofa. Rambutnya diserabutkan.

Tiba2 bahu jin ditepuk dari belakang. Terkejut jin dibuatnya. Jin memandang ke belakang. Jisoo.

"Ouh kau..aku ingat siapakah tadi.."kata Jin. Jisoo tersenyum lalu melabuhkan punggungnya di sebelah jin.

"Dahyun tak balik lagi?"tnya Jisoo. Jin menggeleng.

"Kau tak cuba call dia Ker?"tnya Jisoo.

"Dah,tapi dia matikan fon dia..kau tau tak aku risau gila sekarang nie.."kata Jin.

"Kau taknak pergi cari dia Ker?"tnya Jisoo.

"Nak cari kat mana malam2 macam nie?semua kedai tutup tau sekarang.."kata Jin.

"Club?" Terus jin memandang ke arah jisoo. Tak pernah terlintas kat kepala dia yang Dahyun akan pergi situ.

"Tak²..aku tak rasa yang Dahyun pergi situ..dia tak pernah pergi situ tau tanpa aku..atleast dia akan ajak jungkook untuk pergi situ..dia tak pernah pergi situ sorang2.."kata Jin. Jisoo hanya menggaguk sahaja.

"Jin aku rasa baik kau pergi naik tido..dah malam sangat dah nie..aku percaya Dahyun selamat jer kat luar tu..Dahyun dah besar dah,jadi dia tau jaga diri dia..kau pergilah naik atas tido.."kata Jisoo.

"Tak boleh weyhh,aku nak tunggu jugak dia..kau tau aku risau gila kat dia sekarang nie.."kata Jin.

"Yer aku tau tu..Sebb tu aku suruh kau naik atas tido. Biar aku duduk bawah tunggu Dahyun.."kata Jisoo.

"Ishhh,takpelah jisoo..aku taknak susahkan kau..kaulah pergi naik.."kata Jin. Jisoo menggeleng lalu menolak tubuh jin ke arah tangga.

"Aku tunggu bawah kau naik atas..dah pergi².."kata jisoo lalu menolak tubuh jin untuk naik.

"Tkpe Ker?"tnya Jin. Jisoo mengganguk yakin. Jin perlahan-lahan naik ke atas dan sesekali tu matanya menoleh memandang jisoo. Jisoo menggaguk.

Setelah memastikan jin telah naik,jisoo berjalan ke arah sofa lalu melabuhkan punggungnya di sofa empuk itu. Sesekali kepalanya dijengukkan keluar untuk melihat jika² Dahyun ada balik Ker tapi hampa,tiada.

Kepala jisoo tersenguk-senguk menahan mata dari tutup. Dan selepas peperangan bersama mata dan akhirnya jisoo kalah. Jisoo tertido di sofa empuk itu.

Esoknya.

Jisoo bangun dari lenanya apabila terdengar bunyi pintu utama dibuka. Terus jisoo bangun dari baring nya lalu menggosok matanya beberapa kali. Matanya tertumpu pada orang yang membuka pintu utama. Dahyun.

"Dahyun!"terus jisoo bangun dari sofa lalu berlari ke arah Dahyun yang terkaku di hadapan pintu utama itu.

"Dahyun pergi mana hah? Tau tak oppa Dahyun risau sangat semalam."kata Jisoo. Dahyun tidak membalas apa² sebaliknya berjalan naik ke atas.

Secara kebetulan Dahyun bertembung dengan jin di tangga itu.

"Dahyun!!"terus jin berlari ke arah Dahyun dan tubuh dahtung dipeluk.

"Kau pergi mana hah?!kau tau tak oppa risau gila dekat kau semalam?!kau ada cedera kat mana2 tak?"tnya jin lalu membelek badan Dahyun.

Jin pelik apabila Dahyun tidak membalas apa² pon. Jin melihat muka penat Dahyun.

"Kau ok tak nie?"tnya Jin. Dahyun tidak menghiraukan pertanyaan jin lalu terus berjalan meninggalkan jin di tangga itu.

Jin terkebil² melihat tindakan Dahyun. Jin melihat ke arah jisoo yang turut berada di hujung tangga. Jisoo mengangkat bahunya tanda dia tidak mengetahui apa2.

| Tbc |


Bacalah kalau sudi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bacalah kalau sudi..huhu.

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now