LYMAF|11

199 34 5
                                    

Dahyun duduk menunduk memandang kakinya yang berada bawah meja makan. Semua sedang berkumpul di meja makan ketika ini.

 Semua sedang berkumpul di meja makan ketika ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dahyun,any explain?"tnya Namjoon. Dahyun memandang satu persatu wajah bts,jennie, jisoo dan Sunoo.

"Nak explain apa?"tnya Dahyun perlahan. Sumpah sekarang dia taknak bertentang mata dengan sesiapa yang ada kat situ lagi² sunoo. Tajam dho pandangan Sunoo dekat dahyun.

"Apa jadi sebenarnya semalam?"tnya Jimin pulak. Satu keluhan dilepaskan oleh Dahyun.

"Semalam Minhoo break dengan Dahyun.."kata Dahyun sambil menunduk.

"Lagi?"semua memandang ke arah Sunoo termasuklah Dahyun.

"Lagi apanya?tu jelah yang berlaku semalam."kata Dahyun cuba untuk mengelak dari bertembung mata dengan Sunoo.

"Jangan tipu Dahyun..kalau kau tak bagitahu sekarang,nanti dorang akan tahu jugak. Kalau kau taknak benda nie jadi lagi besar,baik kau bagitahu sekarang.."kata Sunoo tanpa nada.

Semua ahli bts,jennie dan jisoo memandang Sunoo dan Dahyun silih berganti. Jelas di wajah mereka penuh dengan kepelikan. Apa benda yang Sunoo tahu tapi mereka semua tak tahu?

Dahyun mengeluh berat.

"Sebenarnya.."berat sahaja mulut dahyun ingin mengatakan benda itu. Jin yang hilang sabar dengan perangai dahyun terus meninggikan suara.

"Sebenarnya apa?!" Terhinjut bahu semua orang di situ mendengar jeritan jin. Kau jangan main² dengan jin,sekali dia jerit rumah kat lorong sebelah pon dengar tau.

"S-sebenarnya,Dahyun dan Minho d-dah terlanjur."kata Dahyun perlahan tapi cukup didengari oleh semua yang berada di meja makan itu.

Prak!

Hancur hati jin mendengar kata-kata yang keluar dari mulut dahyun. Terlanjur?! Kakinya seakan-akan tidak mampu menampung berat badannya. Kakinya lemah. Jatuh terduduk jin dibuatnya.

"Oppa!"terus Dahyun berlari ke arah jin. Baru sahaja dahyun ingin memegang lengan jin,terus jin menepis.

"Jangan sentuh aku!aku jijik dengan kau!kau bukan adik aku,adik aku pandai jaga maruah diri bukan macam kau!"kata Jin sambil memandang dahyun dengan penuh kebencian. Selepas berkata begitu terus jin bangun dari duduknya dan berjalan naik ke bilik.

BUM!

Hempasan pintu membuatkan semua orang di meja makan itu terkejut. Air mata Dahyun dah mengalir laju dah. Tanpa berkata apa-apa terus Dahyun keluar dari rumah.

"Dahyun!Dahyun nak pergi mana tu?"tanya Jennie. Baru sahaja jennie ingin mengejar dahyun,Sunoo terlebih dahulu menghalang.

"Takpe noona,biar Sunoo pergi tengok Dahyun. Jisoo noona pergi tengok jin Hyung.."kata Sunoo. Jisoo menggaguk lalu berjalan naik ke bilik jin manakala sunoo pulak berjalan keluar rumah.

Bts dan jennie hanya memandang sahaja kelibat Sunoo dan jisoo yang semakin menghilang.

"Kita pulak nak buat apa sekarang?"tnya Jhope.

"Makanlah apa lagi. Lapo Siot!"kata Suga lalu berjalan masuk ke dapur mereka untuk mencari makanan begitu juga dengan member lain.

Jinsoo side.

Jisoo sampai di hadapan bilik jin. Perlahan sahaja tangannya mengetuk pintu bilik jin. Tiada balasan. Lagi sekali jisoo mengetuk pintu bilik jin tapi kali nie lebih kuat sedikit. Seperti tadi,tiada balasan.

Jisoo memulas tombol pintu bilik jin perlahan-lahan. Tak kunci! Jisoo menjenguk sedikit kepalanya ke dalam bilik jin. Jisoo melihat jin sedang membelakanginya sambil menunduk memandang lantai.

Jisoo masuk ke dalam bilik jin itu lalu perlahan-lahan menutup pintu bilik itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jisoo masuk ke dalam bilik jin itu lalu perlahan-lahan menutup pintu bilik itu. Jisoo berjalan ke arah katil jin. Jisoo naik ke atas katil jin lalu merangkak ke arah jin. Tempat kosong di sebelah jin diduduk oleh jisoo.

Terkejut jin apabila jisoo duduk di sebelahnya.

"B-bila kau masuk?"tnya Jin lalu menoleh memandang ke arah pintu biliknya.

"Baru jer tadi..kau tak perasan Sebb khusyuk sangat dalam dunia sendiri.."kata Jisoo. Jin mengeluh lalu memandang semula ke bawah.

"Kau kecewa dengan adik kau?"tnya Jisoo. Lagi sekali dengar keluhan dilepaskan oleh jin.

"Sapa jer tak kecewa bila dengar adik dia dah terlanjur. Kau tau tak hatiku nie hancur gila bila dengar perkataan terlanjur tu keluar dari mulut dia.."kata Jin.

"Kalau kau kecewa dia 1000 kali lagi kecewa dari kau tau.."kata jisoo. Jin memandang ke arah jisoo dengan kerutan di dahi.

"Kenapa dia nak kecewa pulak?dia yang berani sangat keluar dengan laki tak guna tu malam2 kan.."kata Jin. Jisoo tersenyum segaris.

"Yer,memang dia keluar dengan lelaki tu malam² tapi dia tak tau pon yang laki tu akan bertindak sejauh tu..kau fikir dia akan fikir ke benda bukan² kalau laki yang dia cinta ajak keluar. Dia fikir laki tu ajak dia keluar macam sebelum² nie..dia tak terfikir pon yang laki tu akan buat macam tu kat dia.."kata Jisoo.

"So sekarang nie bukan salah Dahyun lah?"tnya Jin.

"Aku tak cakap yang Dahyun tak salah..dalam hal nie laki tu salah,Dahyun pon ada salah jugak..laki tu salah Sebb buat dahyun macam tu,Dahyun bersalah Sebb dia tak fikir panjang sebelum buat sesuatu perkara. Tapi dalam keadaaan macam nie kau kena ada dengan Dahyun. Sekarang nie Dahyun hanya ada kau jer dalam hidup dia..kemungkinan besar Dahyun akan mengandung tak lama lagi."kata Jisoo.

Jin memejamkan matanya rapat. Sumpah hati dia berderai sekarang bila dengar jisoo cakap pasal mengandung.

"Dahlah Wey..takyah besar-besarkan keadaan macam nie..kita bincang leklok..kau besar-besarkan benda nie pon bukannya boleh selesaikan pin,lagi teruk adalah..dah jom turun.."kata Jisoo sambil mengusap belakang jin.

"Kau turunlah dulu..nnti aku turun.."kata Jin.

"Betul nie?jangan bunuh diri lak..kalau kau nak bunuh diri bagitahu aku biar aku bunuh kau terus..senang sikit keje kau.."kata Jisoo. Jin memandang tajam ke arah jisoo. Err pompuan nielah..aku humban masuk loji ok jugakkan..

"Ok² gurau..oklah aku turun dulu..turn cepat.."kata Jisoo sebelum keluar dari bilik jin.

Jin memandang ke arah tingkap biliknya. Mungkin betul apa yang dikatakan oleh jisoo. Yelah pompuan mana pernah salah kan.

| Tbc |

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now