Sekarang jungkook dan Sunoo sedang menunggu jisoo di luar bilik rawatan. Sunoo kehulur-hilir dihadapan wad yang menempatkan noonanya.
"Sunoo,duduklah..Hyung yakin jisoo akan ok.."kata Jungkook. Sunoo memandang jungkook lalu menggagukkan kepalanya. Kerusi kosong di sebelah Jungkook diduduk.
"Oppa!"
Sunoo dan jungkook terus sahaja memandang ke arah suara tersebut. Semua member bts,jennie dan Dahyun sedang berlari ke arah mereka berdua.
"Macam mana dengan keadaan unnie?"tnya Jennie apabila sampai di hadapan jungkook dan Sunoo.
"Doktor tak keluar lagi.."kata Jungkook. Semua menggaguk tanda faham.
Klek!
Semua mata memandang pintu bilik yang menempatkan jisoo. Seorang doktor perempuan keluar dari bilik tersebut.
Semua orang pergi ke arah doktor tersebut untuk menyakan tentang keadaan jisoo.
"Kamu semua nie ahli keluarga pesakit Ker?"tnya Doktor perempuan itu.
"S-saya adik dia..Dorang yang lain kawan-kawan pesakit..macam mana dengan keadaan noona saya doktor?"kata Sunoo.
"Noona awak stabil ketika ini tiada sebarang kecederaan direkodkan,cuma.."
"Cuma apa doktor?"tnya Dahyun yang tidak sabar-sabar.
"Cuma dia mengalami keguguran. Saya mintak maaf,saya dah cuba sedaya upaya untuk menyelamatkan bayi,tapi tidak berjaya. Saya mintak maaf sekali lagi.."kata Doktor perempuan tersebut. Semua disitu terdiam. Mungkin kerana terkejut dengan berita yang baru mereka terima.
"Err kalau takde apa-apa,saya pergi dulu yer..haa sebelum tu,saya nak nasihatkan kamu supaya selalulah bagi kata² semangat dekat pesakit yer..takut dia berasa tertekan dengan kepergian anak dalam kandungannya."kata Doktor itu. Semua disitu hanya menggagukkan kepala sahaja.
"Jap doktor boleh Ker kitaorang melawat pesakit?"tnya Jhope. Doktor itu menggaguk lalu berjalan meninggalkan mereka semua.
"Korang masuklah dulu..aku nak call Jin Hyung jap.."kata Suga. Mereka semua yang berada di situ menggaguk sebelum perlahan-lahan membuka pintu wad yang menempatkan jisoo itu.
Selepas memastikan semua orang telah masuk, suga mendail nombor Jin.
Trutttt...trutttt.
"Hello?"
"Hello jin hyung,kau datang dekat Severance Hospital sekarang.."
"Buat apa?sapa pulak sakit?"
"Isteri kau masuk hospital sekarang!cepatlah datang!"
"Lahh kenapa pulak yeoja tu masuk hospital? Pengsan?pitam?lepas dapat tahu aku tahu pasal perbuatan terkutuk dia dan-dan masuk hospital.."
"Hey jin Hyung!kau kenapa nie?dah aku taknak dengar kau bagi alasan lagi,datang sekarang!nie bukan suruhan tapi arahan daripada aku!"
Sejurus berkata begitu terus suga menamatkan panggilan mereka. Kemarahan yang sedang membuak apabila mendengar kata-kata jin sebentar tadi diredakan dengan menarik nafas dan menghembus nafasnya berkali-kali.
☘︎☘︎☘︎
Jin mengeluh sebentar sambil matanya memandang bangunan hospital yang berdiri gah itu.
Jin berjalan ke dalam hospital. Bukan wad jisoo yang dicari tetapi cafe hospital yang dicari terlebih dahulu. Fikir dia rajin sangat ke nak datang sini?memang tak ah!
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...