LYMAF|23

189 36 0
                                    

Jin bangun dari lenanya apabila matahari mula menyinari biliknya. Jin ingin mengeliat tapi ada sesuatu yang menghalang pergerakkannya. Terkejut jin apabila melihat jisoo sedang tido di atas badannya sekarang sambil memeluknya.

Wajahnya dengan jisoo tersangatlah dekat ketika ini. Omaigadd!

Lebih kurang gitu lah,tapi tak gitu boh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lebih kurang gitu lah,tapi tak gitu boh..ok tibe!

Jin mengusap perlahan rambut panjang jisoo sambil menilik seluruh wajah jisoo. Jin akui yang Jisoo nie cantik. Cantik daripada Bella.

"Cantiknya kau Jisoo..untung sapa yang dapat kau.."kata Jin sambik membelai rambut jisoo.

"Tah² aku kan.."kata jin lagi.

"Jauh betul angan-angan aku..kau pon anti-fans aku,memang lambert lah lagi nak kau suka kat aku.."kata Jin.

"Sapa kata benda tu angan-angan kau?"

Terkejut jin dibuatnya apabila jisoo tiba² bersuara.

Jisoo mendongak memandang jin dengan senyuman yang terukir. Badan jin dipeluk dengan lebih erat.

"Kalau kau betul-betul nak aku jadi kepunyaan kau,kau kena buangkan tanggapan aku yang lelaki semua sama. Kalau kau dapat buang tanggapan aku tu,dengan secara rasminya kau jadi aku punya dan aku jadi kau punya.."kata Jisoo. Terkelu lidah jin ketika itu.

Jisoo mendekatkan sedikit mulutnya dengan telinga jin lalu jisoo berkata," itu janji aku.."

Selepas berkata demikian,jisoo terus kebawahkan badannya dan sambung tido. Badan jin masih dipeluk erat olehnya.

Jin seakan-akan terkaku dengan kejadian yang baru sahaja berlaku tadi. Jisoo dipandanh sekali lagi. Satu senyuman terukir.

"Ok,aku akan buat kau buang tanggapan kau terhadapan lelaki tu..aku akan pastikan yang kau akan tergila-gila dengan aku..wait and see kim Jisoo.."

Jisoo terpisat-pisat bangun dari lenanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jisoo terpisat-pisat bangun dari lenanya. Jisoo melihat sebelahnya. Kosong. Jam di henfonnya dilihat. 9.30 pagi.

"Emmm,pergi breakfast kot.."kata jisoo. Baru sahaja jisoo ingin bangun dari katil,pintu biliknya dan jin dibuka dari luar. Muncullah wajah jin.

"Aik dah bangun?baru nak kejut.."kata Jin. Jisoo hanya menyangkan senyuman segaris sahaja.

"Dah,pergi mandi pastu siap².."kata Jin. Jisoo mengerutkan dahinya.

"Kita nak pergi mana?"tnya Jisoo sambil matanya cuba untuk dibuka. Ngantuk! Jin tersenyum melihat telatah jisoo yang baginya comel.

"Kita kena balik..kitaorang ada hak nk kena uruskan dekat Korea.."kata Jin. Jisoo terangguk-angguk sambil mulutnya menguap.

"Emmm aku nak kemas barang dulu.."kata jisoo.

"Takpayah,aku dah kemaskan dah..sekarang nie kau perlu bersihkan badan kau dan bersiap. Tu jer..tapi kalau kau nak aku mandikan dan siapkan kau pon aku boleh.."kata Jin dengan senyuman nakalnya. Terus hilang mengantuk jisoo mendengar kata-kata Jin.

"Pervet!"kata jisoo lalu terus berlari masuk ke dalam bilik air. Sempat jugak dia mencapai tuala yang tersangkut di tepi bilik air mereka. Jin melepaskan ketawa yang besar.

Skip

Jisoo dan jin keluar dari bilik mereka selepas selesai mengemas semua barang-barang mereka.

Baru sahaja jisoo ingin menarik beg pakaiannya,jin terlebih dahulu menarik beg itu ke depan.

"Jin,bagilah aku bawak.."kata Jisoo. Jin memandang ke arah jisoo lalu menggelengkan kepala.

"Beg ni berat jadi biar aku yang bawak..nanti tangan kau sakit sapa susah?aku jugak.."kata Jin.

"Asal pulak kau yang susah?"tnya Jisoo.

"Yelah,nanti kalau tangan kau sakit susah lah aku nak tarik tangan kau ke sana,ke sini. Ye dok?"kata jin sambil mengangkat-angkat keningnya. Jisoo hanya menayangkan muka kosong sahaja.

Jin dan jisoo turun ke lobby hotel. Semua member bts,jennie,Sunoo dan Dahyun sedang menunggu mereka.

"Turun pon..ingatkan malam baru nak turun.."perli namjoon. Jin menanyangkan muka
selambanya.

Jin memberikan kunci bilik kepada PA nya sebelum PA nya pergi ke kaunter untuk menguruskan pendaftaran keluar hotel jin. PA member bts yang lain turut melakukan benda yang sama.

"Korang memang dah rancang ke nak pakai baju sama warna?"tnya Jhope tiba2. Jin dan jisoo terus melihat baju masing.

 Jin dan jisoo terus melihat baju masing

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jisoo memandang ke arah jin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jisoo memandang ke arah jin.

"Kau ikut aku eh?"tnya Jisoo.

"Ehhh baik sikit eh..aku siap dulu dari kau..kau lah yang ikut aku.."kata Jin menafikan. Tapi memang betul pon. Jin yang siap dulu dari jisoo.

"Cakap jelah yang korang sajakan pakai baju sama.."kata Jimin sambil menggoyangkan jati telunjuknya. Jin dan jisoo diam. Malas nak jawab.

Skip sampai Korea.

Seperti biasa,Airport akan dipenuhi oleh army. Tapi kali nie terlebih sesak pulak.

Jin dah memeluk kuat jisoo supaya jisoo tidak ditolak atau ditarik oleh fana mereka. Sedang jisoo dan jin mengharungi kesesakan peminat-peminat bts itu,tiba² kepala jisoo diketuk dengan sesuatu yang besar dan berat.

"Auch!"jerit jisoo. Jin yang terdengar jeritan jisoo itu terus memeluk erat tubuh jisoo. Jin terus merempuh kesemua army itu. Yer dia sedang risau dekat jisoo. Dia nampak ada benda besar memukul kepala jisoo tapi dia tak sempat halang.

Selapas melepasi kesesakan itu,bts terus masuk ke dalam kereta dan kereta itu laju meninggalkan Airport yang sesak itu.

To be continue..

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now