Jin dan jisoo keluar dari bilik mereka lalu bergerak turun ke bawah. Restoran yang berada di dalam hotel itu juga dituju. Dua orang bodyguard bts yang setia jaga di depan pintu restoran itu,membuka kan pintu untuk jisoo dan jin.
Mereka berdua masuk ke dalam restoran itu lalu mereka bergerak ke sebuah bilik VVIP yang disediakan oleh restoran itu. Pintu dibuka dan jelaslah kelihatan semua member bts di dalam bersama jennie,Sunoo dan Dahyun .
"Haaa,sampai pon korang..ingatkan pintu bilik korang dah hilang tadi.."perli jhope. Jin menghadiahkan jelingan tajam kepada Jhope.
Jisoo melabuhkan punggungnya di sebelah Jennie.
"Ehhh,baju Hyung dengan baju Jisoo samalah.."kata Jungkook sambil melihat jisoo dan jin silih berganti. Terus jin dan jisoo memandang baju sesama sendiri.
"Kau ikut aku ehh?!"tuduh jin sambil tunjuk ke arah jisoo.
"Ehhh,mulut kau baik sikit ehh!!aku banyak lagi benda boleh ikut dari ikut kau!!perasan!"kata Jisoo. Jin dan jisoo menjeling sesama sendiri.
"Ehhh,dah² jangan gaduh..jomlah kita order ...lepasnie nak pergi tempat dan meeting tu pulak.."kata Namjoon.
Mereka memangggil waiter untuk memesan makanan mereka. Selepas memesan makanan masing-masing,waiter itu meminta diri.
"Oppa,tolong jisoo jap.."kata Jennie kepada Suga. Suga menyambut pemberian jennie lalu mengambil beberapa gambar jisoo dan jennie. Macam² gaya mereka buat.
Suga menyerahkan semula henfon jennie kepada tuan empunya badan. Jennie melihat gambar yang diambil oleh suga dan satu jelingan diberikan..
"Oppaaa!!!"marah Jennie. Terhambur ketawa suga.
"Hey kenapa nie?"tnya Taehyung terkejut dengan jeritan jennie tadi.
"Nie tengok nie..orang suruh ambik gambar orang dengan jisoo,dia gi selfie diri sendiri pulak.."kata Jennie sambil tunjuk henfonnya kepada taehyung.
Taehyung hanya mampu tersenyum sahaja. Dah lali dah dengan perangai suga yang suka mengusik tu lagi² dengan jennie.
"HAHAHA,oppa tangkap satu jerlah..oppa ada tangkap gambar korang dekat sebelah tu.."kata Suga. Jennie menjeling suga sebelum mengslide ke sebelah.
"Oppaaaaa!!!"lagi galak suga gelak.
"Apa pulak kali nie?"tnya Jin.
"Nieeee!!"kata jennie geram lalu tunjukkan henfonnya kepada jin.
Terburai gelak semua orang didalam bilik itu. Dengan jimin² turut gelak.
"Hyung!!bila kau ambik nie?"tnya Jimin.
"HAHAHA,tadi.."jawab suga lalu sambung gelak. Muka jennie dah cemburut habis dah..orang suruh tangkap lain dia pergi tangkap lain.
"Ok² kali nie betul punya..slide sebelah.."kata Suga.
"Kalau jumpa gambar lain sumpah jennie akan baling pisau nie dekat oppa.."kata Jennie sambil mengangkat pisau yang tersedia di sebelah pinggannya.
"Tak² yang nie betul.."kata Suga. Jennie mengslide sebelah. Haa,selamat betul..kalau tak memang mati suga jennie bunuh pagi nie jugak..
Jennie membelek gambar yang diambil oleh suga.
"Jennie,hantar gambar jimin tu dekat oppa.."kata Namjoon.
"Haaaa,Hyung nak buat apa?jangan gedik nak upload kat weverse ehh.."kata Jimin.
"Mana adalah.."nafi namjoon tapi sebenarnya memang betul pon. HOHO.
Sedang rancak mereka berborak,makanan yang mereka order pon sampai.
Skip.
Selepas sahaja selesai sarapan di restoran itu,mereka terus bergerak untuk ke tempat yang akan diadakan dan meeting pada esok hari.
Ting!
Jisoo yang sedar notification itu melalui henfonnya terus mengambil henfonnya dari beg handbag miliknya.
Eun Kyung gedik nak matiy!🐖:
Woy!!kau kat mana hah sekarang?! Merempat tepi jalan?HAHAHA,sedih hidup kau kan? Mesti sekarang kau tengah kotor dan menjijikkan kan? HAHAHA!!Jisoo menggulingkan matanya ke atas. Jisoo mengambil gambarnya sendiri.
"Haaa,ambik gambar..pompuan memang suka selfie eh?pelik betul aku dengan pompuan nie.."kata Jin.
"Suka hati akulah!kau gelabah asal?henfon aku bukan kau.."kata Jisoo lalu menyambung semula melihat henfonnya.
Me:
[ Send photo]
Syukur masih cantik dan bersih! Dan aku masih lagi ada tempat untuk tinggal. Apa kau fikir kalau mak kau halau aku Ngan adik aku keluar ,kitaorang akan merempat Ker?HAHA,sori lah sis..you dah salah anggap dah ..Eun Kyung gedik nak matiy!🐖:
HAHAHA,yalah jisoo..teruskan menipu..kau fikir aku bodoh macam kau Ker?kau ingat aku tak tau tu gambar lama kan..HAHAHA, merempat tu buatlah cara merempat.Me:
It's up to you lah nak percaya ke tak!aku tak rugi apa2 pon..dah la dari aku layan kau baik aku tengok YouTube lagi berfaedah..bai Eun Kyung gedik!Eun Kyung gedik nak matiy!🐖:
Yahhh!!jisoo!!berani kau panggil aku gedik!!Eun Kyung gedik nak matiy!🐖:
Yahhh!! Kim Jisoo!! Aku tak habis lagilah!! Jisoo!!!Jisoo tanpa teragak-agak terus mengoffkan henfonnya. Malas dia nak layan pompuan gila tu.
To be continue..
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...