ITCOH|28

190 34 7
                                    

Jisoo naik ke bilik jin. Penat jangan cakaplah. Rasa nak mati pon ada. Sesampai di dalam bilik itu,jisoo terus merebahkan badannya ke atas katil. Tangannya direnggangkan ke atas.

"Penat jugak kawin nie.."kata Jisoo sendirian.

"Memanglah,kau fikir kawin nie pengantin dok rilek je Ker?"

Terus jisoo memandang ke arah suara tersebut. Jin tersenyum ke arah jisoo lalu berjalan kearah katilnya dan melabuhkan punggungnya di tepi jisoo.

"Kawan kau datang tak tadi?aku tak nampak pon?"tnya Jin.

"Tak,dia call aku tadi,pastu dia kata dia tak dapat datang Sebb nak teman omma dia gi Busan. Katanya nk hi jenguk kakak dia yang belajar sana.."kata Jisoo. Jin menggaguk. Entah kenapa tangan jin dengan tiba² sahaja membelai rambut panjang jisoo. Jisoo agak terkejut tapi dia hanya mengawal sahaja riak mukanya.

"Apa kata kita tukar panggilan nak?"cadangan jin. Jisoo mengerutkan dahinya sebelum mendongak memandang jin.

"Maksud?"tnya Jisoo.

"Yelah kan sekarang kita guna panggilan 'kau aku',aku cadang kita tukarlah panggilan jadi 'awak saya' Ker 'baby sayang' ker.."kata jin sebelum bibirnya mengukir senyuman nakal. Jisoo membuat muka jijik.

"Eiii baby sayang?blurkk!nak muntah dengar. Better lagi awak saya dari baby sayang tu.."kata Jisoo.

"Haaa oklah kita tukar panggilan kepada baby sayang,ok?"kata Jin.

"Eiii taknaklah..geliii!!"kata Jisoo sambil membuat muka geli.

"Tak dengar!baby sayang jugak!ni excuse!"kata Jin sebelum menghilang masuk ke dalam bilik air. Memuncung mulut jisoo.

"Eiii,geli lah..ahh kesah apa aku?aku taknak jugak guna panggilan tu.."kata Jisoo sebelum bangun dari katil itu.

❣︎❣︎❣︎

"Eii,omma..macam mana si pompuan tak guna tu boleh dapat kawin dengan orang macam jin tu..dahlah kaya,terkenal pulak tu..nak bandingkan jin tu dengan pompuan tu,macam langit dengan bumi tau tak omma.."kata Eun Kyung tak puas hati. Punggungnya dihenyakkan di atas sofa.

"Tulah tu..omma ingatkan bila berita pasal Dorang tu tersebar Dorang akan halau si pompuan tak guna tu dengan adik dia tu dari rumah Dorang tapi lain pula jadi.."kata Puan  Hyun-jae.

Mesti korang tertanyakan macam mana Dorang boleh tahu yang jisoo dengan Sunoo ada dengan BTS?

Dorang tahu waktu bts sampai NEW YORK haritu. Dorang nampak yang jin dengan jisoo berpelukan jadi dair situ Dorang mula siasat pasal benda tu.

Kalau korang nak tahu si Eun Kyung nie sebenarnya antara sasaeng BTS tau..jadi tak pelik lah kalau dia boleh siasat benda² macam nie.

Back to story..

"Omma,walau macam mana pon kita kena buat dorang halau si pompuan tak guna tu dengan adik dia tu dari rumah Dorang..tak kiralah macam mana pon.."kata Eun Kyung.

"Yer betul tu!banyak idea yabg tengah berlegar dalam kepala omma nie.."kata Hyun-jae dengan senyuman yang penuh makna.

To be continue.

Sorry hambar!

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now