Sedar ataupon tidak,sudah 8 bulan usia perkahwinan Jin dan Jisoo. Bahagia?yer!jisoo tersangatlah bahagia bersama dengan suaminya. Semuannya tersangatlah berjalan dengan lancar.
Sekarang dia paling tidak sabar ingin menunggu kelahiran anak buahnya a.k.a anak adiknya,Sunoo. Haaa mesti korang pelikkan..ok sebenarnya memanglah semua orang ingat itu anak Dahyun dengan Ex dia tapi beberapa bulan yang lepas dorang check,dan doktor kata tu anak Sunoo dan Dahyun. Gembira?tidak usah diungkap. Tersangatlah gembira Sunoo dan Dahyun. Lagi2 Sunoo. Yelah anak dari darah daging sendiri.
Sekarang nie hanya tunggu masa sahaja Dahyun ingin beranak.
Mak dan adik tirinya?
Entahlah,selepas kejadian tu Dorang terus tak munculkam diri dah. Ada jugak jisoo lalu di depan rumahnya yang dulu tapi nampak macam kosong tanpa penghuni jer. Mungkin pindah kot? Entahlah.
Cup!
Terus tertoleh wajah jisoo apabila terasa pipinya dicium seseorang. Wajah putih bersih Jin menjadi tatapan.
"Baby saya nie termenung apa hmm?"tnya Jin. Pinggang ramping jisoo dipeluk erat.
"Takde papelah..jisoo cuma rasa yang masa nie berlalu dengan pantas jer..yelah,jisoo rasa macam baru jer kita kahwin..tau² jer dah 9 bulan dah usia perkahwinan kita. Yang si Dahyun tu pulak tau² jer dah nak beranak dah."kata Jisoo.
"Kenapa baby tak bahagia ke dengan biy?"tnya Jin. Laju jisoo menggeleng.
"Ish biy nie!jisoo tak cakap pon pasal tak bahagia..mana adalah,cuma rasa macam sekejap sangat.."kata Jisoo. Jin hanya menggaguk sahaja.
Sunyi.
Tiba² jisoo terasa ada satu tangan mengusap perut kempis nya.
"Bilalah nak ada isi dalam nie.."kata Jin sambil mengusap lembut perut kempis jisoo.
"Biy nak anak Ker?"tnya Jisoo.
"Tipulah kalau biy cakap biy taknak,tapi biy taknak lah memaksa sangat."kata Jin. Jisoo tersenyum. Senyuman yang penuh dengan makna.
"Biy kalau boleh biy anak laki Ker anak perempuan?"tnya Jisoo.
"Ermmm,biy kalau boleh biy nak anak lelaki..tapi kalau dapat anak perempuan pon biy okay jer.."kata Jin.
Jisoo tersenyum lagi sebelum memusingkan badannya menghadap jin. Pipi jin ditekup.
"I'm pregnant."kata Jisoo. Terkebil jin mendengar kata-kata jisoo. Tangan jisoo yang menekup pipinya diturunkan.
"Baby cakap apa tadi?"tnya Jin lagi sekali.
"I'm pregnant!"kata jisoo sedikit teruja. Tersenyum lebar jin mendengar kata-kata jisoo itu. Badan jisoo dengan sekelip mata berada di udara sekarang.
"Biy,akan jadi papa tak lama lagi!"kata Jin teruja.
"Papa?"tergelak kecil jisoo mendengar gelaran itu. Papa?so cute!
"Yesz!biy nak anak kita panggil kita papa bila lahir nanti.."kata jin lalu menurunkan jisoo. Jin melutut di hadapan perut jisoo sebelum dicium lembut perut yang masih kempis itu.
"Sentiasa sihat yer anak papa..jadi anak yang baik dalam perut mama ok?"kata Jin. Tangannya tidak lepas membelai perut itu. Jisoo tersenyum bahagia. Comel sahaja jin ketika ini.
☘︎☘︎☘︎
"Omma!apa rancangan kita lepas nie?takkan nak bagi Dorang bahagia jer?!"tnya Eun Kyung tak puas hati. Yelah nak biar lelaki kesayangannya bahagia dengan musuh ketatnya?memang taklah!
"Don't worry my daughter..omma dah rancang bermacam-macam plan dah untuk musnahkan rumah tangga Dorang..just wait and see.."kata Puan Hyun-jae.
"Tapi kenapa omma tak buat dari dulu lagi rancangan omma tu?"tnya Eun Kyung.
"Omma nak bagi Dorang hidup bersenang-senang dulu sebelum bala yang besar datang menjahanamkan rumah tangga Dorang yang acah bahagia tu.."kata Puan Hyun-jae sambil tersenyum sinis.
Eun Kyung yang mendengar kata-kata ommanya turut tersenyum sinis. Just wait and see jisoo. Jin is only mine! Forever mine!
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...