LYMAF| 08

188 35 4
                                    

Mereka semua sedang melepak di ruang tamu. Semua member bts ada. Mereka berbual bermacam-macam topik. Jennie pon ada sekali. Cuma Dahyun jer yang takde dekat ruang tamu itu.

Sedang rancak mereka berbual,tiba² loceng rumah bts ditekan.

Tingtong!

Semua mata memandsng ke arah pintu rumah.

"Jhope bukak!"kata Jhope lalu berlari ke arah pintu rumah. Jhope menayangkan muka terkejutnya apabila melihat orang yang berada di hadapan pintu rumah mereka itu.

"Takyah buat muka terkejut sangatlah.."kata orang itu bersama gelakkan kecil. Jhope tersengih.

"Jemputlah masuk bang PD.."kata Jhope lalu memberi ruang kepada Bang Si Hyuk untuk masuk ke dalam.

Dengar sahaja nama Bang Si Hyuk,terus sahaja bts,jisoo,jennie dan Sunoo bangun dari duduk mereka. Bang Si Hyuk tersenyum memandang jennie dan member bts yang lain. Secara tidak sengaja matanya bertentangan dengan mata Sunoo dan jisoo.

"Ouhh nielah Jisoo Ngan Sunoo tu?"tnya Bang Si Hyuk. Laju Jin menggaguk. Jisoo pulak dah tayang seribu kerutan di dahi dah. Macam mana pulak dia kenal aku nie?

Namjoon yang melihat kerutan di muka jisoo, serta-merta tergelak besar. Semua memandang ke arah namjoon dengan pandangan pelik. Yelah takde angin tak ribut tiba² gelak lak.

"Kau asal namjoon?"tnya Suga.

"Lawak dho muka berkerut jisoo tadi..nampak sangat yang dia pelik macam mana bang PD boleh tau nama dia.."kata Namjoon dengan sisa ketawanya.

"Kalau korang berdua nak tahu jin Hyung cerita pasal korang dekat bang PD malam semalam.."kata Namjoon bagi menjawab persoalan yang bermain² di minda jisoo. Jisoo dan Sunoo mengangguk.

"Jemputlah duduk bang PD.."kata Jimin. Bang Pd menggaguk lalu melabuhkan punggungnya di sebelah Sunoo.

"Mesti korang terkejut kan tiba² jer saya datang rumah korang.."kata Bang PD.

"Gila tak terkejut Bang Pd. Rasa macam nak terkeluar dah jantung nie bila dengar jhope Hyung sebut nama bang PD.."kata V sambil memegang dadanya. Bang Si Hyuk tergelak kecil.

"HAHA,ok sebenarnya saya datang sini Sebb nak bagitahu kamu something.."kata Bang PD. Bts bersedia untuk mendengar benda yang ingin diberitahu oleh Bang PD.

"Minggu depan korang kena pergi New York tau.."kata Bang Si Hyuk. Bts mengerutkan dahi mereka.

"Aik,bukan minggu depan kitaorang akan ada consert yang tertunda semalam Ker?"tnya Jin.

"Sepatutnya macam tu lah tapi minggu depan dekat stadium yang korang nak buat konsert tu akan diadakan perlawanan bola sepak..jadi kita terpaksa batalkan konsert tu.."kata Bang PD. Bts menggaguk tanda faham.

"Habis kita pergi New York untuk konsert Ker?"tnya Jungkook.

"Nope!korang akan ke sana untuk melakukan fan meeting.."kata Bang Si Hyuk. Lagi sekali bts menggagukkan kepalanya.

"Berapa hari?"tnya Namjoon.

"Emmm,dalam 3 minggu macam tu.."kata Bang PD. Bts memandang ke atas untuk memikirkan aktiviti mereka 3 minggu akan datang.

"Jisoo,Sunoo,jennie dengannnn ehhhh Dahyun mana?"tnya Bang Pd apabila perasan tiada Dahyun di ruang tamu itu.

"Dia kat bilik dia..entahlah buat apa..dari pagi dia berkurung dalam bilik tu.."mata Jin.

"Emmm,takpelah..nanti korang bagitahu dia yang dia kena ikut sekali tau..jennie,jisoo Ngan Sunoo pon.."kata Bang PD.

"K-kenapa kitaorang kena ikut?"tnya Sunoo.

"Yelah,bahayalah korang tinggal dekat rumah ni 4 orang. Bukan saya tak percaya korang untuk jaga rumah nie cuma yelah takut benda tak diingini terjadi kan..manalah tau.."kata Bang PD.

"Tapi U macam mana?"tnya Sunoo lagi.

"Korang kan cuti sem minggu depan.."kata Jisoo. Sunoo memandang jisoo seketika sebelum otaknya mula berfungsi semula.

"Haaa haah..minggu depan kitaorang dah mula cuti sem tapi kitaorang cuti seminggu jer..kita pergi 3 minggu.."kata Sunoo.

"Tu korang takpayah risau..nanti saya akan suruh orang uruskan ok.."kata Bang Pd. Sunoo menggaguk.

"Kau jisoo?cuti sem kau berpuas lama?"tnya Jin.

"Aku dah habis belajar dah time tu..minggu nie last aku belajar kat situ.."kata Jisoo. Bts menggaguk.

"Senanglah macam tu..takpelah,nanti saya akan suruh orang uruskan hal Sunoo dengan Dahyun ok.."kata Bang PD. Sunoo menggaguk.

"Jennie takde masalah kan?"tnya Bang Pd. Jennie menggeleng samb tersenyum.

"Emmm,oklah kalau macam tu..kalau tkde apa2 saya nak gerak dululah yer..annyeong!"

_____________________

Malam...

Bts,jennie,jisoo dan Sunoo sedang makan malam bersama.

"Jin Hyung,mana dahyun..dari pagi tak nampak pon dia turun?"tnya Taehyung.

"Haah lah jin..mana adik kau?"tnya Jisoo pulak.

"Entahlah,aku pon tak tau nak cakap..tadi aku ketuk pintu bilik dia tapi tak jawab pon dia.."kata Jin.

"Tadi Sunoo nampka dia macam tengah siap². Mungkin nak keluar kot.."kata Sunoo.

"Hah?pergi mana malam2 macam nie?Dahyun mana pernah keluar malam² macam nie.."kata Jennie. Sunoo mengangkat bahunya.

Tak sampai beberapa minit mereka berbual pasal Dahyun,Dahyun pon turun dari tingkat atas.

"Haaa,Dahyun..turun pon kau..ehhh kau nak pergi mana nie?"tnya Jin.

Pakaian dahyun

"Dahyun nak keluar jap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Dahyun nak keluar jap.."kata Dahyun tanpa nada.

"Kau nak keluar pergi mana dahyun?dah malam2 macam nie..bahayalah.."kata Jin. Yelah abang mana yang tak risau adik dia keluar malam² buta dengan pakaian macam nie lagi.

"Ishhh,oppa nie bisinglah..pandailah dahyun jaga diri dahyun.. dahlah Dahyun pergi dulu..babai!"kata Dahyun lalu menuju ke pintu rumah.

"Hey Dahyun aku belum habis cak-"

BAM!

Terhinjut bahu mereka bersepuluh dengan hentakan pintu yang kuat itu.

"Hishhh,budak nie degillah.."kata Jin lalu menyerabutkan rambutnya. Sunoo memerhati sahaja kelakuan jin yang gelisah itu. Dalam fikirannya sudah terfikir benda yang bukan-bukan dah.

| Tbc |

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now