ITCOH|38

199 26 17
                                    

"Baby?"

Jisoo yang sedang menunduk itu terus mengangkat kepalanya apabila mendengar suara yang sangat familiar baginya. Tak semena-mena air mata bertakung di kedua belah mata Jisoo.

"Hey kenapa nie?"tnya Jin. Kakinya dibawa ke arah jisoo. Jisoo tanpa berkata apa-apa terus memeluk tubuh tinggi jin. Jisoo melepaskan semua tangisannya di dalam pelukan.

"Shuhhhh,janganlah nangis..isteri biy nie kan kuat.."kata Jin sambil mengusap belakang badan jisoo.

"Biy,marahkan jisoo lagi Ker?"tnya Jisoo. Kepalanya diangkat memandang jin. Jin senyum segaris.

"Tak baby..I'm sorry Sebb kan biy anak kita dah takde.."kata Jin sedikit sayu. Jisoo menyembamkan mukanya di dada jin.

Keadaan sunyi seketika.

Tiba² pintu wad itu dibuka dari luar. Muncullah bts,jennie dan dahyun. Terus terlepas pelukan jisoo dan jin.

"Tak reti ketuk dulu Ker?"tnya Jin sedikit tak puas hati.

"Tak."jawab Jungkook selamba. Jin menanyangkan muka meluat.

"Dah berbaik Ker?"tnya Suga lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa yang berada di dalam bilik wad itu.

Jin tersenyum lalu menggangukkan kepalanya. Tangannya dinaikkan membelai rambut lurus jisoo.

"Aku harap lepas nie kau janganlah cepat percayakan orang,Hyung..apa² kau tanya Jisoo dulu..taknaklah gaduh-gaduh kalau benda boleh bincang leklok..letakkan kepercayaan yang lebih dekat isteri kau.."kata Suga. Jin menggaguk.

Tiba² Sunoo masuk ke dalam bilik wad itu bersama dua plastik makanan.

"Nah,Sunoo dah belikan makanan kat cafe..makanlah.."kata Sunoo lalu meletakkan plastik² itu di atas meja makan pesakit itu.

Mereka menjamu selera sambil berborak-borak mesra.

☘︎☘︎☘︎

Jisoo telahpon pulang dari hospital beberapa hari yang lalu. Semuannya berjalan dengan lancar. Tapi,perangai jisoo terus berubah apabila pulang dari hospital. Jisoo lebih banyak diam. Bila ditanya,jisoo hanya menjawab dengan anggukan dan gelengan sahaja.

Dan jin perasan yang jisoo asyik cuba mengelak dari bercakap dengan dirinya. Kadang² dia pelik kenapa dengan perangai jisoo. Dia ada buat salah Ker? Cuba jugak jin bertanya kepada jisoo,tapi jin hanya mendapat jawapan gelengan sahaja.

Malam itu selepas dinner,jisoo terus naik ke bilik tanpa berkata sepatah pon.

"Wey,korang perasan tak perubahan jisoo?"tnya Jennie.

"Perasan changi,tapi tulah,bila tanya dia geleng jer.."kata Taehyung.

Semua disitu menggaguk setuju.

"Hyung tak cuba tanya dia Ker?"tnya Jimin.

"Nak tanya macam mana,aku belum bukak mulut lagi dia dah lari dari aku,macam mana?"kata Jin.

"Kenapa ek sebenarnya dengan jisoo tu?"

"Takpelah,lepas nie aku naik gi tnya dia.."kata Jin. Semua mengganguk.

Selepas mengemas semua makanan di atas meja makan itu,jin terus naik ke atas untuk melihat keadaan isterinya.

Jin membuka pintu bilik mereka berdua perlahan-lahan. Kelibat jisoo sedang duduk membelakanginya sambil menunduk.

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now